/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Stavekontrol/ordbog til chat
Fra : blueexblue
Vist : 965 gange
400 point
Dato : 06-05-07 12:56

Hej

Findes der et program, der foreslår og tjekker og evt. fuldfører engelske ord automatisk, når man skriver i MSN-messenger, Yahoo eller Skype? Altså noget i stil med ordbogen på mobilen.

Der findes masser af stavekontrolprogrammer, der kræver copy and paste. Men det duer ikke til chat.

/blue

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-07 14:07

Hvis du bruger Firefox med engelsk stave kontrol, eller har Google Toolbar i Internet Explorer eller Firefox, kan du bruge WebMSN, der vil ordene blive markeret hvis der er fejl: http://webmessenger.msn.com/ jeg kan ikke lige komme på om der er nogle programmer, som kan det du ønsker i messenger, jeg kender ikke Skype og ved ikke hvilke muligheder den indeholder

Kommentar
Fra : blueexblue

Dato : 06-05-07 20:46

Tak til o.v.n. Men de nævnte stavekontroller virker desværre kun på den webbaserede MSN-messenger udgave. Jeg forestiller mig et resistent program, der vil tjekker tastetryk. Nogen må have opfundet et sådant?

Mvh

/Blue

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 22:37

Citat
Nogen må have opfundet et sådant?

Ja - til mobiltelefoner......

Kommentar
Fra : blueexblue

Dato : 20-05-07 00:02

Jeg har selv fundet et program, der ser fornuftigt ud. IMSpellchecker XP. Det ser ud som om, det kan fungere som på en mobil. Ikke fantastisk - men vist ok.

"Instant Messenger Spellchecker is an ease-to-use application that adds spell-checking functionality to your favorite Instant Messenger. It supports most popular Instant Messengers including MSN Messenger, Windows XP Messenger, Odigo, ICQ, Miranda ICQ and others. The program automatically checks the spelling of your message directly in the conversation window of Instant Messenger. Incorrect words are marked with wavy red underlines and right-clicking brings up suggestions for corrections. Additional features include online dictionary updates, auto-correction, transparency support and more." http://www.interactivegt.com/spellcheck_downloads.htm
21 dages fri prøve. Prisen er 20 USD.

/Blue

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-07 00:25

Fint hvis ingen kan hjælpe dig, så finder du det selv jeg set efter hvad andre skriver om programmet, der er stort set ingen minusser og du har jo mulighed for at smide den ud, når prøve perioden er gået, så få fat i den, bliver du tilfreds har du mulighed for at dele det med os andre, ved at skrive et tip med link til programmet

Kommentar
Fra : blueexblue

Dato : 26-05-07 22:38

Programmet virker nogenlunde. Det koster kun 20 USD. Jeg annullerer spørgsmålet.

/Blue

Annuller spørgsmålet
Fra : blueexblue

Dato : 26-05-07 22:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål