/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Google
Fra : abra
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 04-05-07 11:19

Er der en der kan fortælle mig om følgende meddelelse er spam eller virus.
Tekst: "Google ToolbarNotifier" logoet foran er jeg usikke på om det er helt identisk med det originale? Der står også at der forsøges at oprette forbindelse til internet. Meddelelsen kom for et par uger siden for første gang og da kom jeg til at acceptere, men da den dukker op med jævne mellemrum har jeg afvist hver gang.
Hvis det er noget l... der er kommet ind vil jeg selvfølgelig gerne vide hvordan jeg evt. fjerner det.
abra

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-05-07 12:12

Umiddelbart ser det da meget tilforladeligt ud, hvis det er noget man har brug for...

http://www.google.com/support/toolbar/bin/static.py?page=features.html

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-05-07 12:32

der er i hvertfald noget der heder sådan, men din usikkerhed lyder til at gå på om logoet er det rigtige - og det er jo svært at bedømme uden at kunne se det.
Jeg har selv den toolbar og er glad for engelsk stavekontrol, autofill og den direkte søgning på google, så hvis du også er det ser jeg ingen umiddelbar grund til din ængstelse. Ellers kan du jo afinstalerer den og se om meddelelsen ikke skulle forsvinde.

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 100 point
Dato : 04-05-07 13:00

Citat
om logoet er det rigtige - og det er jo svært at bedømme

På ovennævnte side: http://www.google.com/support/toolbar/bin/static.py?page=features.html er der forskellige logoer til forskellige funktioner, det kan jo være det afklarer noget af det...

Godkendelse af svar
Fra : abra

Dato : 04-05-07 13:33

Tak for svaret iah.