/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Datamængde ved IP-telefoni
Fra : Sindbad
Vist : 762 gange
100 point
Dato : 22-04-07 00:18

Jeg har installeret VoIPBuster på min mobil, hvilket gør det muligt at tale over GPRS. Det er billigt, specielt fra udlandet til Danmark, men hvor meget data overføres der pr. minut ved IP-telefoni? I Spanien koster en MB data over GPRS kr. 55, så det er faktisk ret interessant!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 09:31

Det må du jo ca. kunne regne ud hvis du påstår det er billigere (hvor det så end stammer fra).....

Bortset fra det, forsvinder roaming-priserne til efteråret......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 09:32

Stet i øvrigt dit andet spørgsmål....

Det er spild at have det 2 gange....

Point får du tilbage.....

Kommentar
Fra : Sindbad

Dato : 22-04-07 09:39

Det er billigt, idet jeg betaler 20 cent/min for telefonien til VoIPBuster. Men hertil kommer jo betaling til mit telefonselskab for roaming GPRS - og det er dyrt. Det er derfor, jeg har brug for at kende datamængden/min.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 09:42

Roaming-priserne forsvinder jo .......

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-07 10:02

Citat
Netværks kapacitet og beregninger
Via det traditionelle telefonnet vil et opkald forbruge hele den fysisk kapacitet af den givne
datalinie, så hvis der konstant sendes 64kbps i begge retninger (som er normalt for det traditionelle
telefonnet), vil en samtale på 10 minutter fylde ca. 9,4 MB ((64.000/8) * 60 *10 = 4,8MB ? full
duplex = 9,4MB)O.

Kommentar
Fra : Sindbad

Dato : 22-04-07 20:01

Well, så vil sådan en samtale (10 min) koste ca. 560 kr. i Spanien. Jeg tror liiiige, jeg finder på noget andet. Mange tak for oplysningerne.

Godkendelse af svar
Fra : Sindbad

Dato : 22-04-07 20:01

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 20:03

Selv tak....