/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Player "æder" mine filer
Fra : cristian2
Vist : 440 gange
20 point
Dato : 17-04-07 22:52

Jeg har en del musik på min bærbare pc. Min harddisk er opdelt i C(programmer) og D(mine egne filer).
Jeg benytter Media Player til min musik. Men da mit C-drev var ved at være fyldt lagde jeg al min musik over på D-drevet. Problemet er at meget af min musik forsvandt i flytningen. (Musiknumrene bliver anført på menuen i D-drevet, men bjælken bliver orange og kan ikke åbne dem).

Det er også som om C og D-drevene ikke kommunikerer så godt med hinanden. Media Player starter nemlig automatisk i C-drevet - og min musik ligger jo i D-drevet nu.

Er der noget I vil foreslå mig at gøre for at løse problemet?

Jeg har overvejet at investere i en x-tern harddisk med 400 GB. Så har jeg et sted at lægge min musik, men det løser vel ikke problemet med at flere af filerne forsvinder.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-04-07 23:05

Du kan få problemer hvis dine drev er overfyldt. De skal helst ikke være mere end 70% fyldt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-07 04:04

Citat
bliver orange og kan ikke åbne dem

Vis det er i medie playeren den bliver orange så kan det jo være dine genveje i wmp du skal have ændret under indstillenger>bibliotek>overvåg mapper>avanceret indstillinger>tilføj>henvis til den nye plasering.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-07 04:11

og har du lavet personlige afspilnings lister/play list's
så skal de laves om(nye),play list's er kun små filer med genveje,så når du har flyttet filerne skal disse laves om
så de refererer til den nye placering/musik filer.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-04-07 07:54

Dette er ikke et svar, men tilføjelse.

Jeg har lagt mit musik over på externe USB drev (80 GB af den type der får strøm gennem USB kablet). Jeg har oplevet 3 gange at, media player "æder" et nummer. Engang sad jeg og lyttede til et nummer, og en ven kom ind, og sagde: lad mig lige hører den forfra. Jeg trykkede på "begynd forfra" men et andet nummer begyndte. Det nummer vi ville høre forfra, var bare pist borte ( og aldrig fundet igen, selv om vi ledte efter det)
Det er som sagt sket 3 gange, og jeg har spurgt "experter" om hvad det er der sker, men ingen kan komme med et svar.

MVH

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-04-07 15:14

Husk lige der er en indstilling i Mediaplayer, som default er sat til at slette filer når de fjernes fra bibliotekt i Mediaplayer (11).

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 19-04-07 09:37

Til Manse9933!

Vil det være en idé at investerer i en x-terne USB-harddisk (fx 400 GB) til min musik. (Hvis jeg køber en MP3 er pladsen her vel ret begrænset?).

Dog frygter jeg hvad "viskinge" har oplevet, at det bare forsvinder. Men kan det min ikke afhjælpes af de fil-henvisninger, du er inde på?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-07 09:51

Vil det være en idé at investerer i en x-terne USB-harddisk
Jo det kan det der god,men vis du laver playlist der
peger på usb enheden så skal den jo have samme drev bogstav hver
gang ddu vil afspille disse,vis du skå tilslutter forskællige usb drev f.eks. usb pen drive så er det ikke sikkert du at usb HDD'en får samme drev bogstav som sidst,
så skal du i hver tilfælde ikke tilslutte en pen drive eller andet
der opfattes som en disk pendrive/kamera før du skal af spille musik playlist's
indstillenger>bibliotek>overvåg mapper vil virke efter samme princip,eller du skal ændre overvågningen af mappen/under mapper.
So backup af dine musik filer er det perfekt,jeg har selv tre eksterne SATA disk til backup af min musik o.a.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 20 point
Dato : 19-04-07 09:56

Jeg har aldrig oplevet at noget af min musik er blevet ædt,det kan være en bug i WMP,bruger den over hovedet ikke,
jeg bruger Winamp til at afspille alt med,nørd afpilleren.
Man skal huske når man sletter indgange i WMP at
indstille den til kun at slette indgangene/genvejene
i WMP og ikke til at slette både indgangene og filen på disken.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 09-07-07 10:34

Tak for svaret Manse9933.