/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstalere/formatere XP ?
Fra : o.v.n.
Vist : 1403 gange
300 point
Dato : 05-04-07 14:23

Min bærbare Medion med Windows XP home, gik fuldstændig død i går den begyndte at opføre sig underlig, efter opdatering tirsdag: http://www.kandu.dk/Spg102668.aspx der kan i se billeder af nogle fejlmeldinger, så prøvede jeg at rette fejlen med denne: http://support.microsoft.com/kb/935448 var ikke opmærksom på at der var en dansk og fik hentet den engelske, den kunne ikke instaleres fordi mit system havde et andet sprog, og det er jo korrekt, men så begyndte problemerne for alvor, Firefox har fundet en fejl og afsluttes, prøvede Internet Explorer, Internet Explorer har fundet en fejl og afsluttes, lidt efter svchost.exe har fundet en fejl og afsluttes, og så døde maskinen og kan ikke vækkes til live igen, har forsøgt om jeg kunne systemgendanne, men computeren kommer aldrig igang, XP logoen står i nogle sekunder så genstarter den bare
Jeg forsøgte med Recovery CDen i at reparere, det gik fint indtil der kom en fejl om en fil (jeg kan ikke huske hvilken) var beskadiget, jeg forsøgte igen og igen, til sidst gik jeg videre uden filen, den forsatte indtil den næsten var færdig, så genstartede computeren pludselig og jeg kunne begynde forfra, der valgte jeg en ny instalation, Windows skrev at det kunne ikke anbefales men jeg forsøgte alligevel, det gik fint indtil næsten slut, så forsøgte Windows at starte, er det den gamle instalation som spøger ? Der kom blå skærm og computeren gik ud, ny forsøg samme resultat, hvad nu ? Jeg har mest lyst til at formater og geninstalere, det har jeg ikke prøvet før, men har læst spørgsmål her på Kandu om at jeg skal bruge bundkort drivere, er de på Recovery CDen ? Eller på DCen Application & Support Disc, hvis ja skal den CD så køres først ?

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 05-04-07 14:34

Lyder bestemt ikke rart

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-07 14:37

Citat
Lyder bestemt ikke rart
det er det heller ikke jeg er desværre ikke her inde igen, før en gang sen aften, men vil til den tid læse jeres forslag med interesse

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-04-07 14:39

Du skal ikke bruge recovery CD`en til at geninstallere, men boote op på Application & Support Discen (Medion er ikke logiske i deres beskrivelser af CD`erne). Der kan du vælge at lave en repair installation, som ikke sletter dine filer og programmer, og så en komplet gendannelse, som sletter alt, og giver dig maskinen som den var, da du købte den. Prøv repair funktionen først.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-07 14:44

stl_s det prøver jeg, men først senere, er optaget resten af dagen/aftenen jeg ville lige stille spørgsmålet mens Kandu folket er vågne og ikke engang efter midnat, når jeg gør næste forsøg

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-04-07 14:55

Pøj pøj med. Jeg håber du redder den med en repair.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-04-07 15:22

Dine drivere ligger alle på cden Applic--------- som du selv nævner. Det er måske ikke de nyeste men de virker og kan altid opdateres senere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-04-07 15:25

Vi holder vejret og krydser fingerene imens.......................

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-04-07 15:28

Repair og geninstallation installerer selv driverne, så dem behøver du ikke at tænke på i den forbindelse. Det hænder dog at en enkelt kan svipse, så tjek lige i enhedshåndtering bagefter.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 03:27

Der er lidt, meget lidt, liv i den bærbare nu, først i tredie forsøg lykkedes det at få instalationen sådan at den kunne starte, den der med at bevare mapper og dokumenter kunne slet ikke køre, så blev den gendannet til leverings tidspunktet 3 gange før jeg kunne komme igennem velkomsten med opsætning, men jeg kan ingenting foretage mig, ikke instalere programmer, ikke være på nettet ret længe, når jeg vil skifte side foreksempel til Kandu, kommer der en fejl, en tilføjelses program til Internet Explorer har fundet en fejl og afsluttes, så kommer en blå skærm og genstart, med meddelelse om at systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl, prøver at starte Outlook Express, det gik og jeg tilføjede en konto, klikkede til slut på Anvend, blå skærm og genstart m.v. den Bullguard prøveversion der fulgte med melder fejl på fejl og kan ikke opdateres, sletede den og ville instalere den nyeste version 7, corrupt file eller noget den retning, instalationen fuldførstes dog, men da ville registrere den, var der en ulovlig handling efterfulgt af blå skærm genstart og genoprettelse efter en alvorlig fejl, prøvede at åbne Dokument mappen, Explorer.exe har opdaget en fejl og afsluttes, efterfulgt af blå skærm o.s.v
Hvad gør jeg? Jeg gider ikke det pjat mere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 03:36

Glemte helt at fortælle, efter hver start kommer der en Windows advarsel, der er to ens navne på netværket, hvad betyder det og hvordan kan det rettes ? (når jeg stor set ikke kan gøre noget som helst)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 03:49

Hvis den lille knap til at aktivere det indbyggede netkort kan fåes til at virke i Linux, så bliver den skide XP slettet, helt væk ud med Micro$oft

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 03:51

Ikke flere forsøg i dag, vender tilbage i morgen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 09:51

To ens navne på netværket betyder at der er to comp på lokalnetværket som hedder det samme.
Eks.
comp. nr. 1 hedder "abc"
comp. nr. 2 hedder "abc"

Det kan routeren ikke li'.

Routeren har en indbygget funktion, som holder liv i forbindelsen - altså huske hvad en MAC-adresse har som computernavn..........................eller noget i den retning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 11:40

Nå ja jeg gav den bærbare samme navn som for et halvt år siden, da jeg købte den kan det være forklaringen, at samme computer har samme navn, men nu efter et ikke særlig vellykket gendannelse, jeg kan heller ikke i dag få lov til noget som helst, klikker jeg på noget er der en eller anden Windows tjeneste, der har fundet en fejl og afsluttes, derefter blå skærm o.s.v. Den gamle stationære har før været gået ned, men der kan jeg bare geninstalere Windows, har jeg virkelig ikke mulighed for det med den bærbare, jeg er parat til at opgive alle de programmer som var i ved levering, hvis jeg kan få den op at køre, kan jeg måske geninstalere noget fra D drevet, der ligger noget recovery på

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 11:54

Jeg er desværre blank på recoveryområdet.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-04-07 11:59

Hvis maskinerne har samme navn (Ikke godt), kan det måske hjælpe at hive den andens stik ud af routeren, inden du kører gendannelsen.

Den recovery på D drevet, er bare til geninstallering af de medfølgende programmer, og også nogle drivere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 12:09

Der var 3 CDer med da jeg købte, Medion Recovery Disc , Application & Support Disc og Microsoft Works 8.5 , recovery disken forsøgte jeg med, før jeg stillede spørgsmålet, der er Windows XP Home Edition SP2 på den, hvorfor den ikke kunne fuldføre en ny instalation ved jeg ikke, jeg ville gerne have svar på om jeg kan, hvis jeg formaterer drev C først ? Application CDen indeholder en Symatec Ghost billede som computeren var da jeg købte, eller skulle være, jeg ikke få den ordenlig gendannet den tredie CD med Works 8.5 er billig til salg (læs gratis) ægtheds beviset sidder stadig på kuverten, jeg bruger OpenOffice

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 12:14

Maskinerne har ikke samme navn, men den bærbare har jeg givet samme navn, som jeg gav den første gang, kan routeren huske at der har været en bærbar med det navn og alligevel ikke genkende at det er den samme ? Den anden computer var slukket, da jeg eksperimenterede i aftes, det var først da jeg træt kom med nogle indlæg her, at den blev tændt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 12:18

Citat
Den recovery på D drevet, er bare til geninstallering af de medfølgende programmer, og også nogle drivere.
det er det jeg mener, er der nogle drivere som jeg skal have fat i, hvis jeg formaterer C drevet ? Eller tror du at der stadig er håb for en gendannelse

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-04-07 12:39

Driverne burde også ligge på Application CD`en. Du kan tjekke det ved at smide den i din virkende maskine, uden at boote på den.

Jeg kan desværre ikke huske, om man kan bruge det Windows på Recovery CD`en, eller om man kun kan bruge det til at hente filer fra.

Men under alle omstændigheder, lyder det som at C drevet skal slettes helt, før du kan få noget virkende lagt ind på det. Killdisk kan være en mulighed http://www.helgec.dk/killdisk.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 12:45

Har ikke så meget forstand på de dele, men er det ikke nok at fomatere, jeg har GParted som kan ordne sagen i et ruf, med Killdisk kan jeg så undgå at slette D drevet ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 13:22

Kildisk sletter hele harddisken.
Med Gpartet bestemmer du hvad er skal slettes.

Har du god plads på en ekstern harddisk.
Så ville jeg kopiere/image over på en ekstern HD.

Med Partition Magic kan du styre din HD helt præcis. (windos partitioner)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-04-07 14:08

Nu kender jeg ikke GParted, men hvis den kan totalslette C drevet inden du formatterer den, vil det være en god ide, syntes jeg. De der recovery images sletter ikke altid ordentligt, og det er vel derfor at du ikke kan få det til at fungere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 14:16

Hov pas lige på.
Gparted sletter partitionen.
Men opret en partition til XP ellers kan du risikere at den lægger sig på D: eller en af de andre partitioner.
Sørg for at den partition er C: eller bogstavløs.
Og den skal være aktiv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 17:20

Jeg forsøger med GParted, det er et forsøg det er meget begrænset hvor meget jeg har brugt den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 18:20

Det kan ikke lade sig gøre jeg har taget et skærm billede med digital kameraet, det var nemmere end at skrive det hele af, det kan vist godt læses: http://peecee.dk/?id=38273 kloge hoveder kom nu ud af busken, teksten siger ikke mig ret meget
kan partion magic gøre det bedre hvis jeg kan holde liv i bæstet, så længe det tager at brænde drev D over på en CD, hvordan skal jeg brænde, alm. data disk eller iso ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-04-07 18:27

Den ser ud til at blive blokeret.

Du kan hente dine filer ud med Knoppix http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Bare træk dem ud på et eksternt drev.

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 06-04-07 18:32

1)du slukker den sætter xp cden i drevet.

2)du boother fra cden

3)du installere windows igen

4) du henter alt og alle opdateringer og installer din software fra medion.

5)så kører du "chkdsk" ved at gå i denne computer højre klikke på c drevet vælge egenskaber og derefter fanen funktioner og trykker undersøg nu derefter trykkes der "ja" du genstarter lad den gøre det den vil og må ikke anullere det..

6)du kan nu køre virus spyware scan

7)du er færdig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 18:34

Desværre nej, både Knoppix og Ubuntu Live CD møder en ukendt blokering, de kan så nøjes med 2 linjer til at beskrive det, mere overskuelig for mig, jeg har nu hentet Bootaple ISO image of active@ killdisk, er det den rigtige ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 18:36

thecool-boy det var ligesom der jeg begyndte, så jeg kan ikke bruge dit indlæg til noget lige nu

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-04-07 18:47

Det ser ud som den rigtige killdisk, men mon ikke den også bliver afvist. Husk iøvrigt at den sletter alt.

Jeg kan ikke gennemskue hvad der går galt. Håber andre kan.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 18:52

stl_s skal jeg brænde drev D som data eller ISO , hvis det lykkes for mig at holde liv i computeren så længe ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 20:33

Jeg låner dig lige et par PM disketter.
Bliver sendt via privat besked.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 20:33

Brænd som data

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 06-04-07 20:37

så har du gjordt det forkert for det er nok den eneste løsning så du kan godt bruge den til noget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 20:41

Citat
Jeg låner dig lige et par PM disketter
der er ingen diskette drev på den bærbare, øv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 20:58

Jeg kan ikke brænde eller nogetsom helst andet seneste melding er at exe filerne er ændret, muligvis af en virus, derfor slukker Windows hele tiden, nu får den en omgang killdisk, vender tilbage om nogle timer, når projektet er overstået, vil lige forsøge om jeg kan gå på nettet og hente Highjackthis, kommer der ingen log så kunne jeg heller ikke det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 21:00

Med knoppix / ubuntu ....................kan du ikke se din harddisk eller en af partitionerne.
Den skal jo mountes for at læse den.
I knoppix vises de straks i venstre side.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 21:14

Hvis du har vigtige data på d: drevet, så kan det muligvis hentes med et specielt USB kabel i en anden comp.
Jeg kan ikke finde det lige nu. Måske var det THansen som solgte det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 21:30

e.c læs her: http://www.kandu.dk/Spg102726.aspx#1147181
HijackThis som progammet rettelig hedder, blev hentet forsøgt instaleret-blå skærm med mere, instalerde program-blå skærm med mere, kørte HJT kopierede loggen på usb stik, forsøgte at kopiere ind på Kandu, Explorer exe har fundet en fejl o.s.v blå skærm+ KILLDISK nu skal det være slut, her kommer loggen fra usb stikken:
Citat
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:15:26, on 06-04-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\savedump.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuard.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.aldi.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] "C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] "C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] "C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] "C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1152960316328
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

Sådan ser en alvorlig syg patient ud indvendig!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-04-07 22:24

Udover at savedump.exe er oppe i loggen, ser den nu ikke syg ud.

Prøv om du kan komme til at køre en chkdsk /f /r http://www.wintip.dk/xp/tools/chkdsk.htm

"Søg efter/genopret beskadigede sektorer".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 22:56

Det gjorde computeren automatisk ca. hveranden gang efter blå skærm, slettede og genoprettede tons vis af filer, det er også for sent nu, killdisk kører

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-07 23:14

skal møde på arbejde kl. 5

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-04-07 09:29

Ok -

Ps. Bliver det også med sildemadder efter jordpåkastelsen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-07 12:43

Citat
Bliver det også med sildemadder efter jordpåkastelsen
klap nu lige hesten, det før hørt at nogen kan genopstå fra de døde jeg kunne selvfølgekig ikke lade være, at prøve en gang mere efter Killdisk, samme resultat jeg låner en rigtig XP home fra en af kollegerne, efter påskeferien, det skal også forsøges før jeg endelig opgiver, går det heller ikke, kommer der en Linux i, så kan den lære det, kan den! Hvis og så fremt det bliver løsningen, skal jeg have fundet en løsning med den trådløse forbindelse, den indbyggede kan ikke aktiveres uden Windows

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-04-07 12:56

Spørgsmålet er så om ikke harddisken er stået af

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-07 13:02

Citat
Spørgsmålet er så om ikke harddisken er stået af
hvordan finder jeg ud af det der er stadig garanti på maskineriet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-04-07 13:04

Det kan vi nok ikke finde ud af nu, hvor der ikke er styresystem på den.

Hvad sker der når du booter op på Application CD`en ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-07 13:39

Application CD kører uden problemer, instalerer uden at brokke sig, det er først efter genstart at alle problemer kommer

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-04-07 13:47

Har du ændret dine partitionsstørrelser i forhold til da den var ny.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-07 13:56

Nix intet er ændret, men nu holder jeg pause et par timer, var oppe på det tidspunkkt jeg plejer at gå i seng skal have gæster i morgen og bliver nødt til en lille house cleaning, det er ikke sikkert at jeg får tid til at afprøve mere på den bærbare før mandag

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-04-07 14:05

Men vi har ikke opgivet at hente data fra D: på den bærbare.............vel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-07 14:07

Nej nej men tiden, jeg har for lidt af den

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-04-07 14:09

savedump.exe tyder på et "dårligt kald" til RAM, og da du (formentlig) ikke har installeret noget, formoder jeg det må komme fra harddisken. Så selv om chkdsk bliver kørt ved boot, så er det kun den korte det bliver kørt, så prøv lige at køre den lange chkdsk /f /r:

http://www.wintip.dk/xp/tools/chkdsk.htm

chkdsk /f /r eller "Søg efter/genopret beskadigede sektorer".

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-07 14:24
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-07 22:59

Hvad betyder dette: RAMDISK: Compressed image found at block 0 crc error
stl_s du har ret, det er kun de 3 punkter som kører

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-04-07 23:44
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-07 23:47

Er det RAM blokken der er stået af ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-07 23:55

Jeg vil forsøge om jeg kan få lov til at køre RAM Tester, disk testen er færdig, den er igang med punkt 5 og har været det i næsten et kvarter, allerførst blev Beskadiget attributpost (128 "") slettet fra filpostsegmentet 1379, i trin 3 har den indsat attributtet DATA i filen 1379 og har nået 54% af punkt 5
Jeg kommer igen når jeg har prøvet at køre RAM tester

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-07 01:19

Mine RAM har det vist ikke for godt 333 error jeg gengiver kun de sidste, alle de første er stort set magen til de 2 øverste linjer
Citat
Error 327, out of 16 cycles, (39% checked) - 00000855 vs 00000055 (00000800), 00:57:33
Error 328, out of 16 cycles, (39% checked) - 00000055 vs 00000855 (00000800), 00:57:33
Error 329, out of 16 cycles, (39% checked) - F26D2584 vs F26D2D84 (00000800), 00:57:33
Error 330, out of 18 cycles, (44% checked) - 9809246C vs 98092C6C (00000800), 00:57:34
Error 331, out of 18 cycles, (44% checked) - 01017407 vs 01017C07 (00000800), 00:57:34
Error 332, out of 24 cycles, (59% checked) - F5A03472 vs F5A03C72 (00000800), 00:57:39
Error 333, out of 30 cycles, (74% checked) - 05EEB3A7 vs 05EEBBA7 (00000800), 00:57:43

Kan det være årsagen til al balladen ? På RAM testers forside står der Memory to test 205
Memory available 209
Memory total 503
I Denne computer står at der 504 MB RAM instleret . Tror i at jeg kan køre på halv kraft, hvis jeg tager den ene blok ud, vil det ødelægge resten af garantien, hvis jeg selv piller ?

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 300 point
Dato : 08-04-07 01:26

Jeg syntes det bedste ville være bedst at sende den ind til en garanti reparation, og få de ram skiftet. Måske skal disken også skiftes.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 10:31

Hvis du har vigtige data på den harddisk.
Og at du uden videre kan tage harddisken ud.
Så vil jeg mene at du kan hente data fra en stationær/bærbar comp. ved hjælp af et specielt USB-kabel.
Jeg vil prøve at finde tråden hvor kablet er omtalt.

Det kan også lade sig gøre med en ekstern harddiskholder + en lille adapter (som jeg selv bruger)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-04-07 10:45

e.c, hvilke data ? Killdisk har jo kørt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 10:53

Tja - jeg ved ikke hvorfor mit indtryk var at D: stadig er intakt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-07 19:03

D drevet er intakt, Killdisk kørte kun på Boot=C drevet, D drevet er som dem var ved købet, jeg har ikke ændret den, det er mest for om der er nogle drivere som jeg skal bruge ved en geninstalation, det bliver ikke nødvendig, den lille patient må en tur på "skadestuen" og er sandsynligvis ren som nyfalden sne, når og hvis den kommer tilbage, jeg er spændt på Aldi service og reperations tider, der er ikke sket væsenlige tab, de tab der er sket, skete allerede på førstedagen ved forsøg på geninstalation, alle vigtige filer er delt gennem hjemme netværket (tror jeg) jeg har ikke savnet nogen endnu.
Det er kun kortvarig jeg er her nu, kommer tilbage senest i morgen for at lukke spørgsmålet, tak for hjælp alle sammen al den postyr for at finde en fejl jeg ikke selv kan/vil udbedre, jeg ikke om jeg skal eller det er som jeg ser det, tilfældig at fejlen kom samtidig med fejlen efter Windows opdateringen.
Hvis i lader markeringen stå , så skriver jeg et indlæg når den lille bærbare kommer hjem igen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 20:11

OK - afventer.................

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-07 00:11

Tak for svaret stl_s. Jeg er nu næsten overbevist om at det er en hardware fejl, patienten kommer en tur på skadestuen, jeg skriver her når og hvis jeg får den tilbage

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-04-07 00:23

Ja, det er svært at tro andet end hardware fejl. Håber du får den tilbage i god behold.

Btw, så har jeg selv en lille Medion, som slet ikke vil boote, efter den fik nyt antivirus. Æv

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-04-07 01:17

sti_s
Hvilket antivirus?Jeg skal nu slette Norton antivirus og instalere Bullguard,påmin bærbare.Håber ikke det er farlig.
alimak

Kommentar
Fra : baker.mc

Dato : 22-04-07 16:04

Hej der.

Har lige haft samme pro. med min medion maskine men det lykkes mig at få XP pro. installeret
men mit pro. i modsætning til O.v.N at jeg har vigtige oplysninger på min com.. noglen hjelp til at kunne finde de data igen.. lå som excelfiler i dokumentmappen??

hilsen baker.mc

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-08 04:24

Citat
Jeg er nu næsten overbevist om at det er en hardware fejl, patienten kommer en tur på skadestuen, jeg skriver her når og hvis jeg får den tilbage

jeg sad lige og læste forløbet i det her gamle spørgsmål, og så indlægget i citat feltet, den bærbare blev aldrig indlagt, det var lige omkring den tid hvor der var problemer med Medion support, konkurs og indefrosne computere jeg krydsede fingre for at vi havde fundet fejlen og købte nye RAM blokke til den, doblede kapaciteten op til 1024 MB, den kører som en drøm nu og har gjort det siden min hjemmereperation

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-08 10:35

Ok nu er du klar med XP og ubuntu......................så er det tid at slås med Vista, og alt det du kender fra XP virker helt andre steder og på en anden måde.

Computere skal jo ikke bare være en dans på roser....................vel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-08 23:51

Citat
så er det tid at slås med Vista
Vista er ikke så besværlig opbygget, min bror har en Vista Home Premium, den ligner XP (næsten) jeg skal ikke selv have andet fra Microsoft så længe at XP opdateres fik du en af de efterhånden sjældne Kandu mail, eller hvordan havnede du så langt tilbage i tiden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-08 13:40

Jeg kan ikke huske om det var en mail eller nysgerrighed som førte mig til spørgsmålet.
Jeg leger selv med en Vista prøveversion som lå på en af mine HD.
Den prøveversion "Ultimate" skulle holde til sommeren 07 men den kan da opdateres endnu.