/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Lommebog online?
Fra : nosunshine5
Vist : 726 gange
200 point
Dato : 27-03-07 13:05

Jeg finder en masse link eller gode råd som jeg gerne vil gemme. Men vil gerne kunne gøre det online og kunne komme til det på alle maskiner. Lige som med email.
Det jeg gør nu er at linke eller kopiere det ind i en email, som jeg så sender til mig selv...

Men jeg ville gerne have noget der er mere overskueligt. For lige pludselig har jeg slettet emailen.

Jeg har en MSN og Gmail-konto. Men er der en email konto hvor det eksempelvis der også er en lommebog i ligesom der er kalender i mange emails nu? Som jeg så ville kunne bruge som online-lommebog?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-07 13:10

Der er da en notesbog i Hotmail fra MSN sikkert også i din gmail konto

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-07 13:21

Der er så ingen notes blok i MSN jeg troede ikke de var ringere end andre, jeg bruger den ikke så meget, til gengæld bruger jeg Yahoo mail, der er en notes blok som er velegnet til formål som dine ønsker: http://dk.docs.yahoo.com/info/mail_tip.html

Accepteret svar
Fra : jbh_denmark

Modtaget 210 point
Dato : 27-03-07 13:49

Efter min mening skal du helt bestemt bruge www.google.com/notebook specielt når du allerede har en gmail.com konto..
Du kan desuden integrerer den i Firefox hvis altså det er din browser..:
http://www.google.com/notebook/download
Håber det var svar nok...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-03-07 15:11

Dettte er gratis, du kan opbevare alt på siden - op til 1 GB
http://www.4shared.com/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-03-07 15:13

Og det bliver IKKE slettet, bare du logger ind bare en gang om måneden.
Og du får automatisk besked fra dem, når tiden er inde, for at logge på igen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-03-07 15:16

Og du behøver selv følgelig IKKE at dele med andre.
Det er bare en mulighed.

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 27-03-07 15:17

Google er også gratis og de sletter heller ikke noget...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-03-07 15:26

jbh_denmark
Ved det, men kan der uploades andet, man gerne vil gemme,
eller hentes ned fra andre maskiner.
Programmer og musik o.s.v.

Bruger det selv som en sikkerheds-kopi af gode programmer og lignende.
Og du kan oprette dig, med alle de mail-adresser du har.
Så det kan blive meget data, du kan have liggende.

Men intet er jo ''sikkert'' på nettet, så hav altid selv en lokal backup.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-03-07 15:28

Ellers ville jeg mene, det var nemmere, bare at bruge en mail-adresse til
ovennævnte foremål.

Google og andre, giver plads til op mod 3-4 GB

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 27-03-07 15:33

Her er alle de muligheder der er integrerret med din google konto..
http://www.google.com/intl/en/options/

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 27-03-07 22:43

Tak for svaret jbh_denmark.
Så lå det næsten lige under næsen af mig. Jeg takker og kvitere med dine point.

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 28-03-07 07:18

np og selvtak