/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Cursor ikke fra starten
Fra : Merrild89
Vist : 568 gange
210 point
Dato : 22-03-07 14:24

Hej....

Jeg har et lille problem, når jeg starter mit Word XP (Fra en Citrix Terminal Server)
Så kommer Cursoren ikke frem nede på papiret?? Er der nogen der har en løsning på det?

Problemet i dette er, at hvis man går op i funktioner og så indstillinger, så kommer menuen frem bagved dokumentet? og det er bare %¤"&/¤@ Irreterende. (Problemet er der også hvis man åbner andre ting)

Så kom nu smarte folk :D giv mit et svar

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-07 17:07

Snavs?

Prøv lige en online scanning med X-Block her: http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

Rod i registreringsdatabesen?

Prøv at rense med dette program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Når du har hentet installeret og kører programmet , så sætter du 'prik' i både:

1.) Scan Mode * Custom
2.) User Mode * Expert

Klik derefter Clean Now.

..efter scanningen klikker du på 'view details...' ud for: Safe to delete

..og vælger 'Delete' i menulinjen øverst i vinduet.

Reboot (=genstart din computer.)

Kan ikke garantere det afhjælper dit problem, men det er forsøget værd og 'ødelægger' ingen ting.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 22-03-07 18:04

Det er en citrix server vi snakker om. så Word er ikke installeret lokalt på computeren, den åbner det fra en af de 10 servere som der kører, og det er på ALLE computere der vil åbne word.
Og hvis det var det som du sagde så ville det jo kun afhjælpe det på MIN maskine med lokal word:D og der virker det fint nok...

Har ledt og ledt alle mulige steder men ja har ikke fundet er ledene svar endnu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-07 09:10

Jeg tror ikke problemet er Citrix serveren eller Word. (Jeg kender godt citrix 'systemet'), men klientmaskinerne (dummy terminalerne) har vel Windows som operativsystem? Det er muligvis dér 'fejlen' ligger? Derfor afgav jeg de foreslag som jeg gjorde. Hvis én maskine under citrix serveren er blevet inficeret med noget malware, så kan det sagtens være proprigeret til alle maskiner i clusteret. (..og dermed skal alle maskiner 'renses' !)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 23-03-07 12:44

Hvordan kan det så være at min lokale word den ikke opfører sig på samme måde?
Er der en sammenhæng i det?

Ps. vi har ca. 230 maskiner med citrixclient på.... så det kommer sku til at tage noget tid!

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 23-03-07 13:05

Jeg har lige prøvet at rense min computer, og det er stadig samme fejl

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-07 15:35

Nøeh... hvis din lokale Word 'opfører' sig anderledes?

..så må 'problemet' findes i Citrix ...eller i prioritering af enten opstartsfiler eller processer?

Opstarts procedure kan du rette til med dette program:

http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Starter.shtml

Prioritet? Dét tror jeg Admin. af Citrix serveren skal tage sig af

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 23-03-07 19:10

Det er mig såååe hehe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-07 09:43

Så må jeg nok smide håndklædet i ringen
Jeg har kun serviceret pc miljøer på klientsiden (..samt en smule AD under Windows 2003 server) og det var 99,99% procent af tiden løsning af problemer med alt andet end citrix klienten

Sorry... </MOLOKYLE>