/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Fijal -> Response på RSS tip.
Fra : molokyle
Vist : 502 gange
23 point
Dato : 17-03-07 15:41

Fijala : http://www.kandu.dk/tip15741.aspx

Citat
Men er det ikke lidt overflødigt da man vel altid vil have den korrekte dato. Da kan man vel bare stille tiden tilbage igen.

NEJ !!! Prøv selv.

Stiller du din systemtid til f.eks. 12.12 12/12/12 ..åbner IE7 og opdaterer dine RSS feeds, ..så får du ikke længere feeds fra sider du abonnerer på, uanset der kommer 'nye' feeds før datoen 12.12 12/12/12, uanset om du besøger siderne og opdaterer eller ej og

...selvom du 'resetter' system tid & dato ! (Fra enten Windows eller BIOS)

Har du en løsning jeg ikke kender?

Så hit mæ dæn !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-07 15:49

Ps. Det er de Feeds du finder under IE7's menu:

Favoritcenter (ALT +C) Vis favoritter, feeds og oversigt -> Feeds

..hvis man altså abonnerer på sådanne?

Selv tjekker jeg altid dagligt feeds fra:

1.) http://www.alistapart.com/
2.) http://www.cssplay.co.uk/
3.) http://webdesign101.dk/

</NØRD>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-03-07 15:49

Ja måske er det sådan for når du siger det er det selvfølgeligt rigtigt. Jeg troede bare at det var når tiden stadig var stillet et stykke ud i fremtiden den ikke funkede. Jeg vil da lige prøve for det lyder sgu da lidt fusket at det ikke gør det. Der er vel en programfejl fra Gates der er smuttet.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-03-07 16:06

Det er dyb sort tale for mig.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 33 point
Dato : 17-03-07 16:12

Men måske er det logisk nok, for hvorfor skal det opdateres når opdateringerne jo kommer før dato(tiden) For at få det hele til at virke er det vel nødt til at være sådan, eller vil der jo ikke være logik til i det med tiden.
Hvis du sætter tiden frem kommer dit antivirus og hvad ved jeg jo også og brokker sig over at det ikke er opdateret.

Er det sort snak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-03-07 16:31

Problemet med datoer kan jo opstå hvis comp lige skal stilles tilbage for at kunne installere et program ..................og så fjumres der ved justering til normaltid.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-07 16:40

Problemet er at IE7 ikke 'ser' nye feeds når der een gang har været opdateret under en dato (..ude i fremtiden) Feeds opdateres ikke før sidste opdateringdato er overskredet ...hvilket IKKE sker selvom tiden stilles tilbage. Sidste opdateringsdato bibeholdes.

Jeg gætter på det er lavet således for, at man ikke skal få fremsendt 'nye' feeds som man allerede har modtaget, hvis man stiller tiden TILBAGE ! (..eksempelvis ved BIOS flashing.)

Det var bare dét jeg ville sige....

</HAI>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-07 16:43

Tak for svaret Fijala.

..bortset fra:
Citat
Hvis du sætter tiden frem kommer dit antivirus og hvad ved jeg jo også og brokker sig over at det ikke er opdateret.

..frem ...OG tilbage igen ..det er

</MOLOKYLE>