/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløst netværk
Fra : missjosephine
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 15-03-07 19:54

hellou....
jeg kunne godt tænke mig at tilslutte trådløst netværk på min pc.....har alm. netværk fra cypercity, som jeg er fuldt ud tilfreds med....
men kunne sådan set godt tænke mig også at kunne tage min pc'er med ud i gården eller ind i stuen.....hvad gør jeg for at løse dette ønske...
der er noget med en router eller hvad det kaldes, jeg skal anskaffe og installerer, eller hvad gør jeg?...
det er jo egentlig derfor man har en bærbar ikke? for at kunne slæbe den med sig andre streder end lige på skrivebordet......
håber på etlet og simpelt svar, da jeg er uvidende om rigtig meget indenfor dette medie..ikke noget med komplicerede svar......
hej fra j.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 15-03-07 20:01

Jeg kan varmt anbefale en Netgear router med trådløs og 4 adgange netværket

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-03-07 20:17

Der findes flere forskellige Routers, og jeg tror Netgear laver de bedste som det er nævnt, derudover skal der være trådløs adgang fra din PC, hvis ikke det er indbygget skal du bruge enten et indstikskort, eller en USB dongle.

Hvis du går i Computercity eller el-giganen ka nde helt sikkert hjælpe dig med at finde det rigtige, og det er ganske nemt at tilslutte HVIS du følger brugsanvisningen

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 15-03-07 20:35

jeg har trådløs adgang og en veninde har en router hun ikke bruger mere,som jeg måske kan overtage....
hvad det er for en ved jeg ikke..jeg har ikke særlig meget lyst til at sæte mine ben i elgiganten.......meget dårlig betjening og endnu dårligere vejledning.....
hvad er 4 adgange netværket?, det er sådanne udtryk jeg ikke forstår.......alt hvad der angår computer og den slags, skal jeg ha udskåret i pap, ellers fatter jeg det ikke....
mvh...j.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-03-07 20:52

Hvis du overtager en Router, skal du være sikker på at få dokumentation med, ellers kan du få meget svært ved at konfigurere den, og hvis du ved så lidt om det som du siger, vil det være en god ide at få en til athjælpe dig med opsætningen, det er nemt at gøre det, men svært at forklare, især når vi ikke ved hvilken router der er tale om

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 15-03-07 21:04

hvad er så konfigurere....?
det ved jeg heller ikke endnu...skaljo først finde ud af om hun vil af med den.....
j..k.

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 15-03-07 21:08

Netgear har som der er sagt før, en udenmærket router og den kan købes i TDC-butikken for 500,-
Den har den fordel at du ikke kan få lov til at undgå at komme igennem opsætning af kryptering, det er for at andre ikke misbruger dit netværk. Du kan også ringe til Cybercity, de har en trådløs løsning, som du kan få tilsendt, men det koster naturligvis også lidt extra om måneden, jeg ved ikke hvor meget. Jeg ville ikke anbefale dig at gå igang med en du arver fra din veninde, uden du har en der kan hjælpe dig med opsætning. Fordelen ved de 2 andre løsninger er at du får hjælp til opsætning, i Netgear's tilfælde fra routeren og i det andet tilfælde fra Cybercity.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-03-07 23:24

Hvis du kan overtage den som din veninde har, og du ved virker på din PC, så er det nok den nemmeste og billigste løsning for dig.
Konfigureringen er den måde den indstilles på, så du får en god og sikker forbindelse.
De 4 adgange til netværket er fire tilslutninger på bagsiden, hvor du kan tilslutte pc'er og andet udstyr via et kabel.
Om det er en her på siden, opreklameret netgear eller en anden type/model er af mindre betydning. Det anbefalede mærke afhænger hvem du spørger; det kan godt give mange forskellige svar!
Så sats på din veninde i første omgang.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-03-07 12:03

Du skal bruge et AccessPoint for at kunne snakke trådløst med andre comp.
For at flere comp kan snakke med bør der være en router eller switch.

Hvis din venindes router har antenne kan den bruges.

For at sætte en router op bør der være en CD og en lille brugsanvisning med.
Du skal starte med at nulstille routeren og så følge vejledningen.

Hvis du fortæller hvilken router (navn og nummer), er der sikkert en her der kan hjælpe dig med at sætte den op.

En bærbar comp. kan have indbygget adapter (trådløs) eller der kan sættes en pcmcia adapter (bred flad) eller en USB adapter. Hvis der ikke er USB2, så bør du satse på pcmcia adapter.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-07 23:21

Nåh missjosephine!
Har du tænkt mere over den trådløse forbindelse (eller er tråden knækket?), vi venter med spænding på udfaldet!

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 04-04-07 14:07

det nytter altså ikke at bruge alle de der underlige ord..jeg ved ikke hvad de betyder.....
det er lidt på standby...har så meget andet at foretage mig for tiden....og det er jo ikke verdens undergang, fordi jeg ikke lige får udført det jeg vil, efter andres tempo....jeg foretager mig mine ting i mit tempo....og det jeg gerne vil, det får jeg måske nok en dag.....når jeg har tid og overskud til det....jeg har en sygdom og en stor operation jeg skal koncentrere mig om og det er lidt vigtigere pt. end at få installeret dit og dat...men derfor kan man jo godt indhente oplysninger.....jeg flytter jo heller ikke til udlandet i morgen, selvom jeg indhenter oplysninger om alt der har med dette emne at gøre.......når tiden er inde og pengene er til det, så sker det......
det er jo nu engang mine og ikke andres behov der skal dækkes......
ciao og buona pasqua.....miss.j

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-04-07 19:00

No ay deque señorita!

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 04-04-07 21:30

forstår ikke det sprog..tror det er spansk eller lignende...mit er italiensk.....og der hedder jeg signora.
men der står god påske.
ciao.....j.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-04-07 21:42

Ja jeg ved godt at det er italispagetti, men jeg har kun lært det spanske til husbehov.

Ciao ciao bambina!