/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Router
Fra : return
Vist : 763 gange
100 point
Dato : 12-03-07 17:10

hej

nogle der kan løse den her lille gåde som lyder :

har en Router som er koblet til mit stofa modem og så til min pc men hvordan får jeg en mere koblet på samme router der er 4 pladser ledig bag på routeren nogen der kan hjælpe em en udførlig hjælp

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 12-03-07 17:18

Sæt en hub eller en switch på.

Fungerer på samme måde som en stik dåse (sådan skåret ud i pap) .. user -> switch -> router -> kabelmodem.

Stik ned i Computercity og køb en switch .

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 12-03-07 17:22

Forstod den vidst forkert.

Du skal bare bruge et netkort og et netkabel ekstra til 'den mere der skal kobles på'.

Som stofanet kunde med router, henter du pr. automatik en ip adresse fra routeren, så din nye klient skal hente en ip adresse automatisk.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-03-07 17:34

Router er der, på hver stik du har på rourteren kan du ha en switch alså du kan ha 16 computer på nettet alt efter hvad det e for en router du har købt nogle små router tillader kun fire udtag Pr. port og de store tillader 256 udgange Pr. port, men så kan du også give gratis ud til der hvor du bor eller hvad?

dr.dem

Kommentar
Fra : return

Dato : 12-03-07 17:35

ja nu forstår jeg ingen ting hvad skal man med et ekstra netkort det er i begge pcèr så forstår jeg det rigtigt så er user= pcén -> switch -> router -> kabelmodem. er det korrekt forstået og hvis det er hvilken swich skal man vælge eller er det hib som hab

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 12-03-07 17:41

Hvis du har hjemmenetværk, altså et par computere til familiens beboere - til internet og til spil - så køb en hub. De koster ikke en formue og virker forrygende til meget andet, såsom server osv.
Du har netkort i den maskine du vil koble på netværket.

Kabelmodem går til router. Det stik du har siddende i din computer skal over i den nye hub du køber, og derfra et kabel til din computer. Så kan du tilslutte dine andre computere vha. et netkabel.
Håber det hjalp.

Kommentar
Fra : return

Dato : 12-03-07 17:42

(dr_dem) vil det sige at hver er de udtag der bagpå routeren er enkelte poete hvor i man kobler en swich i det ene hvis man vil ha en ekstra pc koblet til osv

Kommentar
Fra : return

Dato : 12-03-07 17:45

har ikke hjemme net værk men hvad er så forskellen på en swich og en hub

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 12-03-07 17:46

Det var den mest nemme og praktiske måde for et hjemme netværk i det lille hjem.
Og ja, det er helt korrekt forstået.

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 12-03-07 17:47

Hvis du har 4 porte på din router, kan du bare sætte et netkabel i en af de porte og videre til den du vil tilslutte.

Accepteret svar
Fra : rootyphp

Modtaget 110 point
Dato : 12-03-07 17:52

http://www.pcworld.dk/art/8493?a=rss&i=0 <- Virkelig god læsning for dig, tror jeg

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 12-03-07 17:54

Hej Return
Din router har en indbygget swith.

Du kan gøre sådan, tag den ene ledning fra den første pc og sætte i den første ledige på routeren, tag dernæst en ledning fra den anden pc og sæt i det næste hul.

Hvad er navnet på din router, type og nr..?

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 12-03-07 17:55

Eller.. en med samme problem som dig - næsten. Måske værd at læse.

http://www.eksperten.dk/spm/256216

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 12-03-07 17:56

Vær ydermere opmærksom på, at stofa ikke tillader, at du sætter mere end een computer på deres forbindelse, uden at du har denne familiepakke. Det har du selv skrevet under på i aftalevilkårene...

Fra Eksperten.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-07 18:43

Modem.........router1..........pc
...................router1..........pc2
...................router1..........router2.........pc
.......................................router2.........router3............router4 osv
Normalt kan routere styre et par hundrede pc'er og alle deler den samme forbindelse.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-03-07 18:49

(dr_dem) vil det sige at hver er de udtag der bagpå routeren er enkelte poete hvor i man kobler en swich i det ene hvis man vil ha en ekstra pc koblet til osv
og nej e.c. har forklaret det hele men for hver ROUTER port du har kan du få fire mere jeg godt det er svært men sådan er det altså,

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-03-07 18:58

Citat
...................router1..........router2.........pc
.......................................router2.........router3............router4 osv

Behøver så ikke ROUTER efter router kan nøjes med en swich pr port routeren finder selv ud af addresserne.

dr.dem

ps.har det selv 10 computer men kun 4 porte på routeren (og jo har en god hastighed 10//10 MG bit)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-07 19:08

Ja jeg glemte lige at kalde andre for switche........

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 12-03-07 21:33

Tak for svaret rootyphp.

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 17-03-07 06:37

Velbekommen