/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
RJ 45 STIK
Fra : mve1949
Vist : 565 gange
50 point
Dato : 26-02-07 17:02

GODDAG, ER DER NOGEN DER HAR EN GOD IDE HVORDAN MAN LAVER SINE EGNE RJ 45 STIK SELV
UDEN AT BOMME HALVDELEN AF STIKKENE, KABLET KOMMER LET TIL AT RØRE HINANDEN, OG SÅ HAR VI PROBLEMET.
PÅ FORHÅND TAK

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-02-07 17:04

Hvis du er lige så fumlet med dem, som med dit tastatur, så går det aldrig.

Slå dog CAPS fra.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 26-02-07 17:10

Jeg har gjort det mange gange før ude at benytte tænger osv.
Det kræver bare lidt fingersnilde.
Du tager dit kabel. Afisolerer det ca 1,5 cm, så de 8 ledere stritter fri.
Du skal IKKE afisolere lederne, da dette bliver gjort når du senere klemmer stikket.
Hvis du er højrehåndet som mig tager du de 8 ledere helt nede ved den tykke isolering og sætter dem i den rækkefælge du skal have dem i stille og roligt med ca 1-2 mm afstand. Når du er klar til det klipper du lederne i toppen så de er helt lige. Du tager nu dit stik og fører det stille over fra venstre mod højre. Når du har indført stikker over lederne finder du en meget tynd skruetrækker eller kniv, og trykker de der metal klemmer ned med den, de skal ca 1,5 mm ned. Når de alle 8 er trykket ned så står du faktisk med den ene ende af kablet. NU mangler du kun den anden... :D

Annuller spørgsmålet
Fra : mve1949

Dato : 26-02-07 17:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål