/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Toolsbar
Fra : ironmelter
Vist : 348 gange
50 point
Dato : 21-02-07 21:15

Hej jeg har købt en Acer notebook men der er installer toolsbar
jeg ved ikke om det er en deal acer har lave med yahoo
for jeg kan ikke fjerne den inde i tilføj/fjern men sætter jeg markøren
op ved standartknapper og trykker højerknap kan jeg godt vinge den af
og så forsvinder den også indtil næstegang jeg tænder for compurter
så er den igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-07 22:33

hvis du kan se den i tilføj/fjern programmer kan du også afinstallere den derfra da

hent denne regcleaner http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=735

fjern programmet i tilføj/fjern programmer

gå i start - kør - skriv regedit og klik ok - find HKEY_LOCAL_MACHINE - find programmets mappe derunder - højreklik og slet

kør regcleaneren og delete alt hvad der er safe to delete

genstart din pc

gå i stifinder og find mappen med programmet - højreklik og slet - genstart din pc og programmet er væk (for det meste skal der genstartes herefter også manuelt )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 10:11

Hvis du ikke kan fjerne toolbar'en vha. miritdk's anvisninger?

..så er du desværre nok blevet 'HI-JAKED' ..og så hedder løsningen at køre en hijackthis ..og bede om råd i kandu.dk kategorien : Sikkerhed ...eller i forum hos: http://www.spywarefri.dk/forum/

Hijackthis finder du hér: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm ( http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe )

..og en manual hér: http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-07 11:14

naaaaah molo - den åndsvage toolbar kommer som regel bare med som noget ekstra - og ikke alle er opmærksome på det - den er ikke farlig - irriterende for nogen - en hjælp for andre - optager plads der ikke er grund til - men vil man ikke have den så skal den ud

ironmelter - hvis du ikke kan bruge mit første forslag så lav en genvej til skrivebordet - højreklik på det - egenskaber - find placering - du kan nu slette hvad der ligger og derpå bruge den regcleaner jeg lagde i første indlæg.

Før du bruger regcleaneren så gå lige i kør - skriv regedit - find mappen yahoo og slet den - kør så regcleaneren og slet hvad der er safe to delete.
genstart maskinen

gå i stifinder og find mappen yahoo og slet den - kør regcleaneren igen - slet alt i din browser - genstart og du er af med yahoo toolbar

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 11:21

miritdk -> Ja, den 'kommer med' mange steder ...hvis man ikke liiiige er opmærksom og fjerner fluebenet ...præcis som Google's toolbar dukker op her, der og alle vegne

...men, men ,men kan den ikke fjernes 'normalt' og de3n bliver ved at dukke op efter:
Citat
..kan jeg godt vinge den af og så forsvinder den også,
..indtil næste gang jeg tænder for computeren, så er den igen.

..så tyder det på, at der er andre 'ting' som lurer i baggrunden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-07 11:24

næææ molo - når den bliver "vinget af" skjuler den sig jo bare indtil den synes at den vil på igen - det er faktisk noget sjovt noget - på nogen putere kan man skjule den for evigt - på andre dukker den ganske simpelthen bare op efter en genstart