/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Skype 'usikkerhed' ..fortsat
Fra : molokyle
Vist : 931 gange
50 point
Dato : 13-02-07 23:52

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-02-07 00:50

Molo

Er du kun ude på een ting, at brugerne nu skal købe det spørgsmå for 50 point.

Du skulle da bare ikke lukke det, men i stedet oprette dette spørgsmål til 10 point med henvisning til en ÅBEN TRÅD.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-02-07 01:12

Ja jeg betaler ikke 50p. basta !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 10:13

Der er vel ikke mere at snakke om.....

"Fejlen" er jo rettet....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 11:35

Øehhh..... det med de 50 point havde jeg ikke lige tænkt over ...sorry

..men at 'problemet' skulle være løst stiller jeg mig nu tvivlende overfor.

Grunden til at Skype hentede BIOS og Bundkotets serienummer var ifølge dem selv, at det var af hensyn til tredieparts udbydere af tjenester, som via deres 'Skype Extras Manager' kunne risikere at få kompromiteret deres ophavsrettigheder. Alså en 'slags' DRM.
Egentlig ikke Skypes problem ...de var bare 'flinke'

At 'fejlen' er rettet betyder IKKE, at de ikke længere henter BIOS og bundkortsoplysninger, men at dette ikke længere konflikter med Windows Vista 64bit versionerne.

Jeg gætter på ..og det er rent gætværk; at man nu har hardcoded fallback funktionen, som før lå i 1.com filen (..og som dermed kunne 'opdages' og dissassambles, hvilket startede hele 'historien'), ind i selve Skype's corecode.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 11:45

Citat
og det er rent gætværk

Det er mit også....

SKYPE fungerer upåklageligt - til andet er BEVIST....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 13:57

refi -> ...som det havde noget som helst med funktionalitet at gøre?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 14:13

Citat
som det havde noget som helst med funktionalitet at gøre

I allerhøjeste grad......

Hvis vi brugere skulle tjekke ALT software på samme måde sad vi stadig og skrev med blyant....

Og så havde vi ikke noget Kandu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 14:45

Vrøvl !

..med 'folk' som DIG ...havde vi intet kandu, men sad og ristede runer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 14:53

Jeg er overbevist om at Kandu ikke kan "leve" uden mig....

Og jeg er ellers IKKE nem at overbevise

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 14:57

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-02-07 15:56

Molo kan ikke finde ud af skype, det er der den halter.
Molo det virker først rigtigt når der er nogen på listen , som man kan ringe til.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-02-07 22:08

Citat
...havde vi intet kandu, men sad og ristede runer

Hvordan smager en ristet rune ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 22:12

Brændt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 22:31

Bogstaver skrives ...runer ristes: http://www.arild-hauge.com/

..men jeg medgiver at runeristning ville gøre Skype til en noget tung applikation

..især, hvis den skulle køre på en bærbar

Øehh... vi bevæger os måske her en smule uden for diskussionen om, at:

SKYPE spionerer på sine brugere ...uden at fortælle formålet dermed

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 22:34

Du har fuldstændig ret "molo"

Men skype spionerer jo IKKE mere.... (end alle andre)

Så noget skal tråden vel bruges til...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 22:35

Kun DU har magten til at lukke den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 22:36

Nå - ja

Kandu efter 3 måneder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 22:50

refi -> Jeg kan ikke som Kandu aflæse dine private profiloplysninger som : Navn, adresse og email, men hvordan ville du ha' det med, at de uden at oplyse dig derom benyttede disse oplysninger til at grave i din privatøkonomi i forretningsøjemed?

Næeh... ikke noger rar tanke vel?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 23:14

Alt kan misbruges......

Love kan ALTID omgåes.....

Vi vender tilbage til det oprindelige.....

Jeg stoler på folk til det modsatte er bevist......

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-02-07 23:25

molo !
jeg gætter at du bevist er smal i dine tanker omkring skype.
Er det ikke noget ynkeligt, du tænker:
skype
jamen 100000000000 fluer kan da ikke tage fejl, spis lort !

Hvis jeg skulle pive, så ville det være over bla. arto,yahoo,google, og messenger der oven i købet kommer af sig selv.

Lad mig forudsige dit svar:
Men de kikker ikke i min bios for substanitær fordi link,link,link,link og link.

Hvad rager min bios egentlig mig ! og bagdøre hmmm!
det er skide lige meget.
snup et kik på den sidste ting hvor bios ikke var med, Spred dit blik, og om nødvendigt
afskaf alt dit elektronik, for hvad f..... foregår der lige inden i dit armbåndsur.

Og glem ikke at mennesker er mennesker, det groveste er næppe set endnu.
http://ekstrabladet.dk/112/article271190.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article223436.ece

uhhhh skype er farligt.....
tja det er ellers et af de få steder som jeg ikke normalt hører om at der er problemer med.

Hvorfor sidder nummerpladerne uden på bilerne, vi kan jo alle se dem.

Citat
refi -> Jeg kan ikke som Kandu aflæse dine private profiloplysninger som : Navn, adresse og email, men hvordan ville du ha' det med, at de uden at oplyse dig derom benyttede disse oplysninger til at grave i din privatøkonomi i forretningsøjemed?

Næeh... ikke noger rar tanke vel?
men du var da helt oppe at køre da BJ på en halv dag hen over hovedet på alle og kun med info til de deltagende, fik offentliggjordt balcklisterne.
tja der er jo nok ikke penge i blacklister, men et tiltag der gav heavy debat(mellem de indvide),
og for mig, en stor mistillid til hvad der bliver offentligt næste gang !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-02-07 23:26

okay arto kommer ikke af sig selv

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-02-07 23:33

Husk lige at opdatere jeres system
der er 20 VIGTIGE og KRITISKE huller (i denne måned) ... øh
http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=9754
Der er da heldigt af de alerede er opdaget , en af dem kunne måske have nuppet min eneste kanduprofil

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 23:38

natmaden -> Jeg har ikke noget specielt mod hverken Skype eller tjenestens brugere. Til gengæld har jeg noget imod, at man ikke spiller med åbne kort mht. folks privatliv.

Længere er den såmen ikke.

Der kan være mange gode grunde til at f.eks. politi og domstole ikke offentliggør hvad de har gang i af undersøgelser, men når private firmaer foretager sig samme ting med registrering af unikke personlige oplysninger er det decideret lovstridigt ...i hvert fald her i landet, som du selv er lidt inde på i din kommentar omkring falkag.net :
Citat
falkag.de er underlagt tysk lovgivning

falkag.net er højst tænkelig ikke og kan lige så godt være placeret i Istanbul som i din nabos kælder.

Når man registrere 'noget' om folk her i landet har vedkommende ret til at kende til denne registrering og oplysningerne må kun håndteres i henhold til persondataloven.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 23:40

Problemet er så bare at internettet IKKE er Dansk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 23:42

Så næste stop må være spærring af adresser der ikke hedder dk og pasvisning for at komme videre.

Så "rejser" folk på EGEN risiko......

Sikke rene PCer vi ville have hvis vi blev hjemme

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-02-07 23:45

ja der var jo også lige denne
http://ekstrabladet.dk/nyheder/erhverv/erhvervsnyheder/article137432.ece

ikke så meget for det generelle indhold,
men for.
Citat
Hvorfor garanterer i så medlemmerne fuld diskretion?

- Vi må indrømme, at sikkerheden ikke har været i top, og det er en fejl fra vores side. Men det gælder alle internetsider. Alle kan hackes.

Smid nu det armbåndsur !

Tror jeg beder nesa om at lukke for strømmen.
ja forleden da jeg lavede grydesteg, og surfede på nettet, da blev køkkenet så røgfyldt,
så min overbo viste hvad jeg ikke skulle spise, ja og brandvæsnet de var skide sure,
måske fordi at det var røg uden ild.!

Uden strøm havde jeg aldrig kunne rode mig ud i al det rod.
Nesa er domme !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-02-07 23:49

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-02-07 23:58

hov undskyld.
mit
kom af refi's rene pc'er

Jeg kan faktisk se min vaskemaskine på nettet, rigtigt smart.
så skal jeg ikke i vaskekælderen, hvis den er optaget, eller mit tøj ikke er færdigt.

Dog har jeg så fået en ny bekymring,
der står ingen steder om de må montere webcam i tromlen.
Tænk hvis alle kunne se at jeg aldrig vasker underbukser,
eller hvis jeg havde glemt at tømme lommerne i min BH, og mit hævekort derved lå og snurrede rund i 50min. til offentlig beskuelse..

Fagre nye verden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-07 00:02

nu er der vel kun et par år til at man kan hacke sig ind i folks køleskabsbios,
og så drille dem med at nedfyse deres morgenymer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 01:22

Hm... jeg ser nu mere således på det; eksemplificeret ved en alm. dagligdags begivenhed:

Jeg går i banken for at oprette en konto med tilhørende hævekort. Banken beder nu om nogle oplysninger: Navn, adresse, foto, osv. Disse oplysninger lover banken at behandle fortroeligt. Jeg skal skrive under på nogle på nogle papirer og banken garanterer mig, at iandre ikke kan hæve penge fra kontoen uden min og bankens godkendelse. Jeg vil få tilsendt en kode, som ikke engang banken kender og som kan identificere at jeg er kortejeren, når jeg skal hæve penge i en kontant-automat.

Så langt så godt...

Efter jeg forlader banken tager de nu en DNA prøve fra nogle tabte hår og mine fingeraftryk fra papirene jeg har haft i hånden. På bagrund af min DNA-profil og fingeraftryk, samt de af mig opgivne oplysninger laves der et dosier på min person. Dette papir kan banken nu sælge til f.eks. forsikringsselskaber, flyselskaber og andre virksomheder.

..så kan jeg jo derefter undre mig over; at jeg ikke kan få et job (fingeraftrykkende afslører mig som tidligere straffet trods det, at det for længst er slettet i straffe-atesten hos politiet pga. forældelse), jeg ikke kan få en forsikring (DNA-profilen viser at jeg har en minimal risiko for at udvikle en eller anden sygdom) osv. osv.

Det er samme type 'koblinger' og deraf følgende konsekvenser for min person, der kan laves med unikt identificerbare oplysninger.

Midlet er spionage og fortielse ...målet er salg og profit.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-07 02:05

ja og jeg har lige snuppet 11 opdateringer fra M$ (det var hvad der var til mig)
Kikkede lige og sagde hej på skype selfølgelig til min gode gamle veninde fra skoletiden,
sørme om hun ikke skulle i skole... midt om natten ... hmm ... nææ hun er flyttet 8 tidszoner væk.

nå nu kedede jeg mig og efter en tvunget genstart, manglede mit antivirusprogram,
min apacheserver var usynlig(kørende unden kontrol) min FTP var dog synlig, men offline..

Mystik de står under menuen programmer/start , og ja de viser at de er startet,
FTP har bare byttet rundt på dets egne ikoner, hvad apache laver ...tja.

Gad ikke lave noget serieøst ved det lige nu og kom lige forbi mappen spil,
startede en 7kabale.
Til min store skræk så jeg at der var kommet nye baggrundsbilleder på kortene,
skete det da jeg opdaterede, eller er det fordi jeg ikke har aktiveret 7kabalen siden win98 stadig kun fandtes på engelsk. HJÆLP

---
Molo jeg forstår godt hvad du mener, jeg forstår bare ikke hvorfor,
at du har boret dig fast i at det er specielt noget der handler om skype.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-07 02:11

ikke for at spionere, men jeg kan altså se at du er online på skype.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-07 02:25

Du er det stadig....

komputing........
1. data:
navn; molo alias ... alias ... alias
2. data:
højde; 160-197cm
3. data:
køn; @£¤#'^ server error
4. data:
Til[the se&hør pipeline]
Den 15 kl.02:12 var molo på kandu,
det vides at han har en forbindelse i en bank,
og at han i dette øjeblik sandsynligvis lytter til musik,
som han selv syntes er godt !
musikken er muligvis kun på verdensplan spillet 4 gange,
hvilket bla. udelukker Bee Gees, Elton John og Anders Mattesen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-07 02:28

MOLO log så af.
Skypebussemanden kommer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 02:34

Online på Skype ..mig?

Jeg har ALDRIG haft det program installeret på min pc ! ..ikke en gang 'for sjov'

Hvorfor jeg lige er faldet over Skype 'sagen'? Tjaeh... egentlig var det vel bare for at advare kandu's brugere om, at der kunne foregå noget 'mystisk' eller fordækt ved brug af denne tjeneste, men det var der åbentbart ingen, som gad bekymre sig om. Joeh... Manse9933 !

I stedet blev det til noget bavl om at tolke EULA'en og at når alle andre gjorde 'det samme' kunne det vel egentligt være ret ligegyldigt.

Dette er jeg som sagt ikke enig i.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 02:37

Online funktionen her på kandu derimod, ville jeg ikke lægge for meget i, hvis jeg var dig

http://www.kandu.dk/Spg100263.aspx (..pas på: Det koster 10 fuldgode påængår at læse)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-07 02:41

æv her er 'dødt',
smutter til canada, og hilser på xxx 72år.
hun er så sød, har ikke været i Danmark i 12år.
har vha. skype fået en kæmpe kontakt til venner og famillie i Danmark.
Hun kender ellers intet til komputere , og er bare så glad for skype.
skulle jeg fortælle hende og bål&brænd ? nej! men jeg kan da stille hjælpe hende gennem en opdatering. *
mere er der vel ikke i det.

Nå glæder mig til at se den sne der ligger i Calgary, det er flot!

Ja og så hyg jer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 02:56

Tak natmaden og hils den søde dame ...og kryds så fingre for, at hendes dag ikke bliver ødelagt af et eller andet skodfirma der gør krav på betaling for 100 snebolde á 20$ stykket, som de kan dokumentere hun har bestilt fra netop hendes computer. Hvis de da ikke allerede har hævet beløbet på hendes konto.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-07 03:03

ihhh du er der stadig , din natteravn
Det var jo netop der jeg ville hen (http://www.kandu.dk/Spg100263.aspx )
Ja man skal ikke tage al info for gode varer

vi kan være ganske enige om at det 'hul' i skype ikke skulle være der,
men jeg ser det ikkke som du skriver,
derimod tror jeg at eks. google kender det ½ af din ikke DNA men person.
Jeg ser Google som en samfundstrussel.
Google er alle steder og med flere og flere tjenester,
tjenster der der flettes sammen, og giver et mere og mere helhedsbillede af
selv den person der er på kandu fra KBH og i morgen lige søger en rejse til Island,
samtidig med at personen er logget på netborger for at rete skattepapiere.

Ligenu skriver jeg her, er i videosamtale med Canada.
Skulle jeg syntes at det er dårligt, nej vel.
og med så mange andre programmer, så er skype mellem det bedste.

Synd at det ikke er noget for dig molo, jeg er sikker på at du ville nyde det.!

Men sådan er der jo så meget, og her sidder så 5.3mill brugere på skype lige nu.
Og er ikke kvikke nok til at høre på dine advarsler...

Som den ene walki sagde til den anden...

10-4

kvitter ud her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 03:15

Ja, der er sgu dødt her til nat

..men jeg kan da lige komme med den sidebemærkning, at der jo nok en grund til at jeg aldrig har benyttet ICQ, MSN, Skype og andet sladder tingel-tangel:

Min telefonregning for januar løb op i 7½ krone

Ikke fordi jeg er en mand af få ord, men fordi jeg aldrig, uvist af hvilken årsag, har brudt mig om at tale med mennesker jeg ikke er i nærheden af. Så foretrækker jeg hellere det skrevne ord.

Jeg har ellers både webcam og microfon, men disse tingester benytter jeg til andre formål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-07 03:44

Her er lidt krudt til kanonen molokyl skype out

http://forum.skype.com/index.php?showtopic=77340

http://forum.skype.com/index.php?showforum=72

Jeg vil nu ikke undvære skype og jeg tror de har fået et vink med en vognstang
Citat
Since we learned that EasyBits DRM did not perform well on some newer platforms, we updated the version of their framework with one that no longer attempts to read from the BIOS. The current download of Skype for Windows, version 3.0.0.216, includes this updated framework

Men jeg har samme indstilling som dig molo,man skal spille med åbne kort ellers er det ud af min kiosk,jeg
tror godt skype er klar over at vvis de tillader disse
snottede små virksomhedder at spionerer på folks pc'er
så vil det lige pludselig gå ned af bagge for firmaet,men
for eftertiden vil jeg holde nøje øje med hvad skype aka
eBay lander på min computer og selv disable funktioner
der ikke skal opholde sig i min kiosk.skype har
sparet mig for mange gysser og har hjulpet mig med at hjælpe mange venner og familie medlemmer med deres pc'er,og
desuden ville jeg ikke kunne snakke med mine venner i NZ
og AU ret tit vis jeg skulle betale tlf regningen så
det positive overvejer det dårlige,vis der er noget
dårligt mere efter google er blevet fyldt med utilfredshed over denne tråd's emne.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-07 03:48

dårligt mere efter google er blevet fyldt med utilfredshed over problemet denne tråd handler om

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 09:59

Det er ikke alt. Skype har tilsyneladende også kompromiteret en brugers fulde navn:

http://forum.skype.com/index.php?showtopic=77576

Her er svaret lige så 'uldent' som i BIOS 'sagen'.

Der er tilsyneladende også noget rivende galt, når flere brugere har fået ændret deres e-mail ved at de er blevet 'afluret' deres username og password. Dette er åbentnok til at logge ind og ændre en brugeres e-mail. Normalt skal man i de fleste andre tjenester lave en eller anden 'confirm' pr. selvsamme e-mail?

Når så vigtige oplysninger kompromiteres bør brugere straks blive betjent af support i en sådan betalingstjenest. Dette ser ikke ud til at være tilfældet:
Citat
The best thing I can do here is to warn people to know the risk they are taking when they put real money into their account. Use Skype for free until they can have a proper response procedure for security and privacy breaches.

Det er muligt at I stadig ønsker at benytte Skype, som Manse9933 og Natmaden, som jeg gætter på både går med både livrem og seler hvad sikkerhed anbelanger? ..men jeg TØR altså ikke en gang 'teste' om programmet kunne være noget for mig, hvilket jeg som sagt også stiller mig stærkt tvivlende overfor.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 10:22

Tør du så heller ikke bruge Dankort og Visa......

Der meldes også om "skader" i ny og næ......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 10:22

Og det er ikke på nettet.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 10:32

refi -> Jeg kan som kontanthjælpsmodtager slet ikke erhverve mig et visa-/dankort

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 11:04

Indbygget sikkerhed

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-07 22:58

for så'en lige at pakke min bios ind, så ville jeg nu have sagt:
Jeg vil som kontanthjælpsmodtager slet ikke erhverve mig et visa-/dankort !
Eller endnu bedre:
Jeg er modstander af visa-/dankort , jeg stoler ikke på terminalerne !

Molo din pc må da være ganske tom, hvis det farligste du er stødt ind i ,
det er (skøpe)*

* prøver på at forvirre gågle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-07 08:47

Jeg citerer:
Citat
What are you talking about. your BIOS is read by many programs to determine varios system parameters. There is nothing readily private in the BIOS the code is pretty open to motherboard / video card manufacturers.

Since we learned that EasyBits DRM did not perform well on some newer platforms, we updated the version of their framework with one that no longer attempts to read from the BIOS. The current download of Skype for Windows, version 3.0.0.216, includes this updated framework.

Hmm.... Hvis ovenstående er tilfældet? Hvad i alverden lavede BIOS aflæsningskoden der så FØR opdateringen?

..som en anden bruger bemærker uden at Skype 'gider' kommentere:
Citat
And it`s easy to execuse. The bad man is not Skype. Nope`it`s someone else, an untouchable one. Skype did not include any spyware, them did just include some third party source for a function no one wants and no one needs and everyone hates without reading the source code.

..og så fabrikerer Skype folkene iøvrigt hverken BIOS chips eller motherboards

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-07 08:52

Ps. ..og så har Skype på intet tidspunkt, så vidt jeg har kunne læse mig til rundt omkring, hverken benægtet eller afkræftet, at oplysningerne om BIOS og motherboard serienummret er blevet sendt videre over internettet via applikationen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-02-07 20:33

Den sikreste metode er 2 stk comp.
En til office/og andre programmer.
Og en anden til skajp / bankforretninger / hente film / Kandu osv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-07 02:49

e.c. -> Jeg tror næppe du behøver at belære undertegnede ....om sikkerhed

..og så har jeg iøvrigt heller ingen at ringe til ..eller tale med.

Jeg har som kontanthjælpsmodtager ikke midler til 'andre' løsninger'.

Dvs. INGEN kan i øjeblikket finde ud af:

1.) Hvorfor jeg ingen kontanthjælp får udbetalt,
2.) Hvorfor jeg ikke kan få agtindsigt i min sag?
3.) Hvem som 'behandler' min 'sag'?
4.) I hvilket regi 'sagen' befinder sig.
4.) Hvem som er ansvarliglig for dette? (Har taget ...eller tager beslutningerne?)
5.) Hvilket beslutningsgrundlag som foreligger?
6.) ..eller: Hvor jeg skal henvende mig?

Alle giver 'reglerne', som trådte i kraft pr. 1.1.07 skylden (Det er jo også KUN 2 måneder siden!)

Jeg er derfor 'lettere' handicappet og uden for landets rige, lov og ret!

Jeg er uden nærmere forklaring blevet afmeldt som ledig.
Jeg kan ikke få svar på mine henvendelser til kommunen.
Jeg har ingen sagsbehandler(-e).

Ingen ved hvorfor, så ingen kan gøre noget ved det. (..men jeg kan få udleveret en fortrykt klagevejledning, som man vil tage stilling til, såfremt jeg udfylder og indsender den, inden for de nærmeste 8 måneder.)

Måske fordi jeg offentligt 'brokker' mig over Skype?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-03-07 12:37

1.1.07 Helvede er du ikke ene om at kende til

Dog burde du have komunikeret gennem skype,
det burde være krypteret, og du slipper for at bruge digitalsignatur.
I stedet har du inden for den næste uges tid,
fået lagt din personlige status på gåågle (med hjælp fra kandu&co)

Med skype havde kontanthjælpesafdelingen højst kunne hakke sig frem til din
mothers serielnummer
...... Måske

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-03-07 12:38

Jeg belærer ikke nogen.......................og hopper straks fra igen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-03-07 12:48

Efter 1.1.07 ..
En dag Risens No-Name afdeling.
"Doktor-doktor , jeg kan ikke mærke mine ben !"
"Nej ESC-KVM7-000-33074481-3R1, jeg har en dårlig nyhed,
vi måtte desværre amputere dine arme.!
Men vi har fundet dig et job som Japansk massør ! "

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-07 14:21

Jeg mener natmaden, at 'problemet er lidt det samme som at Office 2007 kun har 'lidt' spyware indbygget ..indrømmer microblød. Nemlig licensnummeret sendes med, når oplysninger om brugerens handlinger videregives fra div. hjælpefunktioner.

Et licensnummer?

Jamen det er da ikke en personfølsom oplysning?

..nøeh ...men hvem har registreret sig under dette licensnummer?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-03-07 16:06

Hvad er Office 2007 ??

Tror ikke at den er længere end at alle lurer på alle.
(Husk at kikke under sengen inden at du sover)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-03-07 16:27

Men det er måske meget godt at der er serienummer på våben, og et unikt ID i løbet

Der er serienummer på en cykel, det kan alle lurre af.
Men hvem gav cykelsmeden det til ?

Jeg har vist ansvar for 6-7 telefonnummere, alle fravalgt fra telefonbogen,
uheldigvis har De gule sider fået offentliggjordt 2 af dem,
desværre mine børns, SE DET ER IRRITERENDE !

Bios/motherboards nummer , ser jeg ikke det store problem i,
(og dog, jeg er ikke blind, for hvad man kan)
Der er nok flere der vil have netkortes MAC-nummer.

Jeg må lade fejlen hos skype , være tilgivet, ja jeg bruger det vel 1-8 timer i døgnet,
og jeg kunne ikke finde på at benytte 3.parts plug-in, som jo egentlig bare er noget ekstra lir.
Desuden er det kun et fåtal der er under skypes ansvar, det skriver de jo ved alle de plug's der er!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-07 10:37

Der er ingen som aflæser min cykels stelnummer HVER GANG jeg kører på den

..men jeg er da kommet på en 'løsning':

Hvergang du vil benytte Skype går du ind i:

Start->Indstillinger->Netværksforbindelser ..klik på din forbindelse og i vinduet vælger du [Deaktiver]

Du kan nu snakke med dig selv !

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 02-03-07 11:03

Brug naboens komputer til at logge på

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-07 13:59

Tak for svaret refi.

Bedste 'løsning' ti Dato

</MOI-LO-KYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-03-07 14:39

Syntes at have læst et sted at.
"vi lever i komunikationstidsalder".

I andelsbjergene sløjtesnakker de til hinanden fra bjergtop til bjergtop,
gad vide om de også lige nu sidder og regner ud hvordan de kan undgå at nogen lytter med.
Måske har de allerede opfundet det krypterede bjergfløjt !

Det krypterede bjergfløjt ..... snup den gåågle

Mvh. fløjteglad