/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Oversætte Pantone til NCS?
Fra : Møbeldesigner
Vist : 2562 gange
100 point
Dato : 06-02-07 16:21

Jeg leder efter en tabel der (nogenlunde) kan oversætte Pantone farvekoder til NCS koder.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-02-07 16:30

Jeg har, med held, brugt TampoPrint før i tiden...

http://www.tampoprint.com/dt/zubehoer/farben/colord.html

Kommentar
Fra : Møbeldesigner

Dato : 06-02-07 17:03

Siden ser interessant ud, Stouenberg. Men jeg kan ikke umiddelbart finde en tabel for Pantone-> NCS. Kan du specificere linket eller guide mig til det?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-02-07 17:27

Hvad er NCS koder???????????????

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Møbeldesigner

Dato : 06-02-07 18:44

NCS står for Natural Color System og er et af de farvesystemer der findes. Mit problem er at jeg har fået nogle farvekoder til et system (Pantone), men skal anvende dem med et andet (NCS). Derfor søger jeg en "oversættertabel" så jeg kan finde de farvekoder jeg har brug for.
Mit alternativ er at jeg manuelt skal vurdere mig frem til NCS koderne via farveprøver og det er lidt besværligt. Tænkte derfor at der må være tabeller der kan linke mellem farvesystemerne.