/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kandu og Firefox
Fra : o.v.n.
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 04-02-07 14:43

Min foretrukne browser er Firefox, men har et par problemer, her på Kandu, hvis jeg har skrevet et eller andet og vil fremhæve fremhæve tekst kursiv understrege
Citat
indsætte et citat
Kode
eller en kode
ja så forsvinder alt hvad jeg har skrevet, kun den af ovenstående muligeder, som jeg har klikket på er i skriveboksen, jeg bruger Internet Explorer her, det er umulig at skrive som jeg her har gjort i Firefox, har nogen af jer de samme problemer ?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-02-07 14:51

Citat
Ja lige præcis...

Medmindre man har lavet citatboksen på forhånd...

iah

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 14:54

Det måtte jeg lige prøve .....og du har sørenme ret

Dette er nu alligevel skrevet i Firefox:

FED

Kursiv

Understeget

Citat
Citater.

Kode
Kode.

..må altsammen skrives i 'hånden' hvis man vil benytte Firefox til Kandu. Hvis man bruger 'knapperne' over kommentarten til dette forsvinder alt det man lige så møjsommeligt har indtatet.

Ufikst

</FIREFOX>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-07 14:54

Jeg har skrevet en mail til Kandu, nu vil det vise sig om de svarer og/eller gør noget ved det deres forum skal vel kunne bruges med alle browsere ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-07 14:58

molokyle så det bare om man kan huske koderne når det skal skrives i hånden, det er nemmere bare at klikke på ikonen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 14:58

..og nu i Opera:
FED
Kursiv
Understreget
Citat
Citater.

Kode

Det går jo fint

</Opera>

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 04-02-07 14:59

Firefox har aldrig været glad for at formattere i fora. Der skal man bruge denne extension, som lægger sig i højreklikket https://addons.mozilla.org/firefox/491/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 15:07

Netscape 8.1 i Firefox renderingsmode giver samme uhensigtsmssighed ogs med Netscape 8.1 i Explorer renderingsmode. I Netscape 'forsvinder' SEND knappen nr der skiftes renderingsmode og de skarpe paranteser kan slet ikke skrives. S det er sgu en smule svrt at benytte denne browser til kandu.dk

<NETSCAPE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 15:09

Phfyyyyyy.......... tilbage i Explorer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-07 15:13

Der skal forsøges med det samme fed kursiv understreget du ved da også [color=#FF0000]ALTING[/color] stl_s

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-07 15:16

Altså ind med den nye extension, og bruge højreklik i stedet for ikonerne i Firefox, men den nægtede at skrive med rødt, se ovenfor

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-02-07 15:16

Citat
Firefox har aldrig været glad for at formattere i fora. Der skal man bruge denne extension, som lægger sig i højreklikket https://addons.mozilla.org/firefox/491/

Det hjalp nu desværre ikke noget at installere ovenstående...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 15:19

Nå jeg kan se at Netscape også har problemer med at skrive det danske tegnsæt med æøåÆØÅ.

Kandu.dk har jo heller ikke angivet et, så det er der ik' noget at sige til.

Man ville nok med fordel kunne tilføje Vesteuropæisk tegnsæt på siderne

Kode
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

..eller i det mindste et UTF som XML'en kan forstå.

Jeg ved godt at kandu.dk er lavet på mere eller mindre frivillig basis, men 222 fejl er en smule i overkanten:
Citat
Result: Failed validation, 222 errors

Address: http://www.kandu.dk

Encoding: utf-8 (detect automatically) utf-8 (Unicode, worldwide) utf-16 (Unicode, worldwide) iso-8859-1 (Western Europe) iso-8859-2 (Central Europe) iso-8859-3 (Southern Europe) iso-8859-4 (North European) iso-8859-5 (Cyrillic) iso-8859-6-i (Arabic) iso-8859-7 (Greek) iso-8859-8 (Hebrew, visual) iso-8859-8-i (Hebrew, logical) iso-8859-9 (Turkish) iso-8859-10 (Latin 6) iso-8859-11 (Latin/Thai) iso-8859-13 (Latin 7, Baltic Rim) iso-8859-14 (Latin 8, Celtic) iso-8859-15 (Latin 9) iso-8859-16 (Latin 10) us-ascii (basic English) euc-jp (Japanese, Unix) shift_jis (Japanese, Win/Mac) iso-2022-jp (Japanese, email) euc-kr (Korean) gb2312 (Chinese, simplified) gb18030 (Chinese, simplified) big5 (Chinese, traditional) tis-620 (Thai) koi8-r (Russian) koi8-u (Ukrainian) iso-ir-111 (Cyrillic KOI-8) macintosh (MacRoman) windows-1250 (Central Europe) windows-1251 (Cyrillic) windows-1252 (Western Europe) windows-1253 (Greek) windows-1254 (Turkish) windows-1255 (Hebrew) windows-1256 (Arabic) windows-1257 (Baltic Rim)
Doctype: XHTML 1.1 (detect automatically) XHTML 1.0 Strict XHTML 1.0 Transitional XHTML 1.0 Frameset HTML 4.01 Strict HTML 4.01 Transitional HTML 4.01 Frameset HTML 3.2 HTML 2.0 ISO/IEC 15445:2000 ("ISO HTML") XHTML 1.1 XHTML Basic 1.0 XHTML-Print 1.0 XHTML 1.1 plus MathML 2.0 XHTML 1.1 plus MathML 2.0 plus SVG 1.1 MathML 2.0 SVG 1.0 SVG 1.1 SVG 1.1 Tiny SVG 1.1 Basic SMIL 1.0 SMIL 2.0

Note: The Validator XML support has some limitations.

This page is not Valid XHTML 1.1!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-07 15:20

Det virker højreklik bbcodeXtra gå ned og klik på fed

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-07 15:22

Brug højreklik iah, som skrevet ovenfor

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-02-07 15:34

Citat
Brug højreklik iah, som skrevet ovenfor

Hvis jeg bruger højreklik, sker der æ ret møj då... Eller har jeg helt og aldeles misforstået det hele?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-02-07 15:37

UPS, nu kom der lige pludselig nogle flere menuer i højreklikket...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-07 15:40

Du skal instalere fra linket, som stl_s har lagt, så får du muligheden i højreklik, lidt nede på siden er der en stor farvet knap, hvor der står: Instal now (71 kb) den klikker du på, så gar resten næsten automatisk

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-02-07 15:46

[color=#FF0000]Du skal instalere fra linket, som stl_s har lagt, så får du muligheden i højreklik, lidt nede på siden er der en stor farvet knap, hvor der står: Instal now (71 kb) den klikker du på, så gar resten næsten automatisk[/color]

Det havde jeg allerede gjort, men menuerne kom først frem senere...

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-07 16:18

Tak for svaret stl_s. det løste mit problem for nu, så får vi se om Kandu teamet reagere på min mail