/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Hel Rød Aalborg
Fra : mig-selv
Vist : 711 gange
100 point
Dato : 16-12-15 23:49

? 41,5/43% kan ikke lige huske dét - heller ikke dagen efter.

MEN, hvornår der den løbet ud af kroppen, så man er total ´appelsin´ fri.
Og det med en normal ? Lever +andre organer

I ´gamle´ dage var en/ 1 kasse Øl (30stk) at sidestille med en flaske Aalborg - men den passer langtfra = angående Promillen .

Fra : marken84

Dato : 16-12-15 23:51

Efter en uges tid er du sikkert klar igen...

Fra : mig-selv

Dato : 16-12-15 23:53

Godt der er langt til ? next XMAS,

Fra : mig-selv

Dato : 16-12-15 23:55

Øhh, det var faktisk ALVORLIGT ment - jeg kender svaret nogenlunde (+/- et par timer)

Men ville bare høre hvad andre har at sige om ´sådan´ flaske/ bøhman.

Fra : LuffeA

Dato : 17-12-15 03:13

En hel flaske...........man skal være trænet for at overleve.

En promillle på 5 medfører normalt døden, men man har fundet spritbilister hvor den var oppe på næsten 7, det kan kun have været automatiske bevægelser der kunne starte bilen og trille.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-15 05:29

Venter du minimum 24 timer efter den sidst indtaget genstand skulle kroppen gerne have forbrændt det efter 36 timer bør du være helt sikker

Læs evt her http://www.bedrebilist.dk/promille-beregner/

Fra : Thomas_Mygind

Dato : 17-12-15 07:29

1 flaske Rød Aalborg indeholder 0.7 L x 42% ethanol = 290 mL sprit - som vejer 230 gram. 1 genstand er så vidt jeg husker 12 gram ==> 19 genstande.

En øl på 5% giver 330 ml*5% = 17 mL ethanol = 13 gram sprit = lidt over en genstand. Dvs. en kasse på 30 øl er 32 genstande.

Normalt plejer man som normalvægtig mand at forbrænde 0.7 genstand per time. Dvs. det tager 19/0.7= lidt over 24 timer at forbrænde en flaske rød Aalborg. Og det tager 1½-2 døgn at forbrænde en kasse øl.

Fra : LuffeA

Dato : 17-12-15 08:07

Der kan jo også være forskel på optagelsen af alkoholen og væsken.

Jeg har den teori at går man ombord i en kasse øl pisser man meget mere efter halvdelen, og det hurtige gennemløb vil uvilkårligt medføre alkohol i urinen som ikke er nået at blive optaget.

Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-15 14:24

Enig med Thomas med et lidt lettere regnestykke.

Det tager 1,5 time ar forbrænde en genstand på 20 cl snaps eller 1 øl.

Altså godt 23 timer for snapsen og 30 timer for en kasse normal 4,6 % øl.

Men lad være med at drikke det hele på en gang, så er du død...

Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-15 15:24

Jeg havde først kun 2 cl snaps til en genstand, det rigtige er ikke 20 cl men 20 ml.

https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/i-bil/spirituskoersel

Men stadig ca. 35 genstande, der forbrændes på godt 23 timer.

Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-15 15:31

Men hvis en genstand er på 4 cl, kan jeg ikke længere få regnestykket til at gå op?

Så kun 17,5 genstande i en rød Ålborg, forbrændt på 12 timer??

Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-15 18:43

Her et par data der begrunder min tvivl:

Det jeg forstår ved en genstand er en almindelig øl,
lad os bare sige 4,5 % for en tredjedel liter, eller 1,5 cl og tæt ved de 12 g ren alkohol.

Og så en rød Ålborg, 0,7 l a 0,43 = 0,3 l ren sprit og så kun ca. 10 genstande?
Hvad er galt og hvor er fejlen??

Det med at forbrænde alkohol afhænger jo helt at personen,
og jeg tror at mange voksne bilister som jeg, mellem 70 og 80 kg,
regner med halvanden time per genstand???

Fra : svendgiversen

Dato : 18-12-15 18:46

>Hvad er galt og hvor er fejlen??

Og så en rød Ålborg: 0,7 l a 0,43 = 0,3 l ren sprit medmassefylde 0,79 lig 238 g ren sprit
og hvis en genstand kun er 12 g, igen tæt ved 20 genstande, der forbrændes på ca. 30 timer.

Også rettelse til en 30 kasses øl, der af samme normal person vil kunne forbrændes på 45 timer.

Det der ødelagde mit regnestykke var de 4 cl for en genstand, og at jeg delte med 1.5
i stedet for at gange med det, Thomas regnestykke er så tæt på det rigtige.

Sorry Svend

Fra : mig-selv

Dato : 18-12-15 21:50

Citat
Men hvis en genstand er på 4 cl, kan jeg ikke længere få regnestykket til at gå op?

Øhh? kan du ikke regne mere...

Eller har du selv fået par stykker..

Citat
Men lad være med at drikke det hele på en gang, så er du død...

har i gamle dage fået meget mere, men det er en anden sag + plus lidt hospitals finsprit og almindelig sprit (den smagte ikke godt, men flaske røg der ned) - sidst nævnte var vist et forsøg på at arve min ´formue´, og jeg var nææææætsen klar i hovedet - kunne bare ikke låse døren op = skide nøgle/lås.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-15 21:20

Tak for svaret rotw.