Hvordan tilpasse udseende words 2013
Fra : EA_HS
Vist : 720 gange
140 point
Dato : 30-09-13 01:07

Hvordan ændres 'udseendet' (måske hedder det baggrund) i Words 2013,
når jeg åbner et nyt doc. er alt skrigende hvidt, og ubehageligt at se på.
ser sådan ud :
http://peecee.dk/upload/view/422538

på en anden PC har jeg words 2010,.. som er meget behageligere for øjnene,
ser sådan ud
http://peecee.dk/upload/view/422539

Ja,.. selvfølgelig, eller forhåbentlig kan det ændres,.. men hvordan, ?

jeg ved ikke hvad baggrunden 'i siderne' kaldes, og kan derfor ikke google det / den..

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 140 point
Dato : 30-09-13 12:22

Tænker du dette?
http://www.addintools.com/office2010/word/
Har ikke 2010/13 men mener du selv kan vælge det layout der passer til dig

Fra : pabloj

Dato : 30-09-13 12:30

Har du set under Vis - Zoom
der kan du måske ændre det.

Jes

Fra : EA_HS

Dato : 30-09-13 13:46

har lige fundet en mulighed for at ændre en smule på den skrigende hvide,..

filer > instillinger > generelt > office-tema,..
der kan jeg så vælge mellem Hvid, Lysegrå, Mørkegrå,...
altså ingen mulighed for kulør på tilværelsen hvis man laver 'kontorarbejde',..

er der mon andre muligheder,.. ?

Fra : mig-selv

Dato : 30-09-13 14:10

Citat
er der mon andre muligheder,.. ?

Sæt farvefilter på din skærm.

Fra : Brassovitski

Dato : 30-09-13 15:29

Hej
Der er ikke meget forskel på baggrunde i de 2 uploadede billeder.
Hvid er vel den mest almindelige farve på det papir man bruger, du bruger vel heller ikke gråt papir i din printer? Har du prøvet at kalibrere din skærm? Eller er det kun i Word at baggrunden er hvid?
Når jeg kigger på de 2 billeder er det ikke kun baggrunden/Papiret der er lysere i 2013, men også hele båndet i toppen af programmet. Er det på samme maskine du har de 2 Word udgaver?
Umidelbart ser det ud til at du har lysstyrken/gamma stillet højere op i 13 versionen som i 10 versionen. Lidt underlig, hvis det skulle være på samme maskine/skærm.

Fra : Brassovitski

Dato : 30-09-13 15:30

HE! Så lige at det er 2 forskellige maskiner, så se lige og kalibrer skærmen, så er problemet nok løst.
Det er nok lysstyrken eller gamma du skal stille på.

Fra : EA_HS

Dato : 30-09-13 15:46

Citat
Citat
er der mon andre muligheder,.. ?

Sæt farvefilter på din skærm.

sidder nærmest med solbriller på,...... ..
og en svejseskærm udenpå, fordi det er skarpt, og trættende for mine øjne ...

Fra : Brassovitski

Dato : 30-09-13 15:48

Få nu kalibreret den skærm for hulen da!

Fra : EA_HS

Dato : 30-09-13 15:52

Citat
Hvid er vel den mest almindelige farve på det papir man bruger, du bruger vel heller ikke gråt papir i din printer? Har du prøvet at kalibrere din skærm?

har du nogensinde set et website,.. udelukkende Hvid og mørk skrift,.. ?
nej,.. vel,..

det ville skræmme alle evt. interesserede langt væk,

Skærmindstillingerne passer fint til ALT andet end Words 2013,..

Fra : EA_HS

Dato : 30-09-13 15:58

Citat
Få nu kalibreret den skærm for hulen da!

jamen,... jamen,
hvis jeg ændre kalibreringen, kan jeg ikke se alt andet end Words 2013,...

Fra : EA_HS

Dato : 30-09-13 15:59

øjeblik,... smutter lige til øjenlæge,..

Fra : Brassovitski

Dato : 30-09-13 17:28

Sorry
Var ikke klar over at Office 2013 er SÅ avanceret at man selv kan lave et color scheme.
Se her: http://office.microsoft.com/en-us/word-help/change-the-office-theme-HA103355148.aspx

Fra : mig-selv

Dato : 30-09-13 20:10

Hvis du vil ´prøve´ det jeg linker til, så har jeg en licens, du gerne må få = ikke at stjæle et billede.
Dét er sikkert værre... end noget der allerede er udlagt på nettet..

Fra : EA_HS

Dato : 01-10-13 00:19

Citat
Hvis du vil ´prøve´ det jeg linker til

jamen nu fik jeg lige kigget ordentlig på linket,

og når jeg googler - Classic Menu for Word 2010 and 2013 - så vælter det nærmest frem med,
License, Key,. og Koder,... der må åbenbart være mange der er træt af det nye design,.. !

virker også på mine, både 10 og 13,.. dog kan 13 udgaven ikke laves blå, som 10 udgaven kan,
http://peecee.dk/upload/view/422606

eller måske kan den,.. ?
det er godt nok et omfattende program... det tager da et par dage at 'mestre',.. mindst,.

Fra : dogvillestar

Dato : 01-10-13 09:03

Word 2013

Filer --> Indstillinger --> Generelt --> Ved Office_Tema, vælg imellem Hvid, Lysegrå eller Mørkegrå --> OK

Der er kun de 3 farvevalg, har selv valgt den mørkegrå for at dæmpe alt det hvide!

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 01-10-13 23:47

Tak for svaret mig-selv... og alle andre gode tips og tricks,..

ganske vist ændrer (linket) ikke farven,.. men brugerfladen bliver tæt på de ældre udgaver,
så nu må jeg se om jeg kan vænne mig til det,
ellers må jeg gå tilbage til 2010 udgaven.

Du har følgende muligheder