Chip resetter til Canon: Er det strengt nø~
Fra : Klaus Petersen

Dato : 21-11-11 18:00

Jeg har købt nogle uoriginale blæk patroner til min
Canon Pixma MG6150 uden chip, fik dem for sølle 12kr stykket
fordi de ikke er med chip.
Jeg har overflyttet de originale chips fra et par af de originale
CLI patroner til de uriginale og de fungerer ganske fint.

Men chippen kan ikke se at der er tale om en patron der er fyldt
helt op og derfor fortæller printeren at patronen er næstem tom,
læste mig så frem til på nettet at man skal anvende en såkaldt chip
resetter for at få den til at meddele at der er tale om en ny blæk
patron.

Men i det hele taget, hvor strengt nødvendigt er det med sådan en
chip resetter ? De uoriginale patroner er helt gennemsigtige
så man sagtens kan se hvor meget blæk der er i dem.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-11-11 19:00

Den 21-11-2011 17:59, Klaus Petersen skrev:
> [...]
> chip resetter ? De uoriginale patroner er helt gennemsigtige
> så man sagtens kan se hvor meget blæk der er i dem.

Hvis din printer kan køre selvom den melder patronen er tom,
ja så er det jo bare ud over stepperne. Jeg vil dog være varsom når
den enkelte er ved at være tom. Tror ikke det er god medicin for
printerhovedet at patronen løber tør.
Man skal iøvrigt også huske at bruge chippen fra samme farve.
Det skulle jeg ihverttilfælde da jeg i sin tid legede lidt med
det chipbytteri.

Fra : Klaus Petersen

Dato : 21-11-11 20:05

Andersen [3650] wrote:

> [...]
> Man skal iøvrigt også huske at bruge chippen fra samme farve.
> Det skulle jeg ihverttilfælde da jeg i sin tid legede lidt med

Mja, så er det måske alligevel en god idé med sådan en resetter, for
jeg ved ikke om printeren kan finde på bare at stoppe fordi chippen
melder at patronen er helt tom, selv om patronen er helt fyldt.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-11-11 00:23

"Klaus Petersen" <nom@il.net> skrev i meddelelsen

> Mja, så er det måske alligevel en god idé med sådan en resetter, for
> jeg ved ikke om printeren kan finde på bare at stoppe fordi chippen
> melder at patronen er helt tom, selv om patronen er helt fyldt.

For ca. 13 kr. incl forsendelse kan du få dem med chip
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=mg6150&_sacat=171804&_dmpt=DE_Elektronik_Computer_Computer_Druckerpatronen&Produktart=Druckerpatronen&_odkw=&_osacat=171804&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Men derudover vil jeg anføre, at du roligt kan køre videre uden resetter.
Jeg har haft flere Canon printere og har p.t. en 990, og bruger kun
uoriginale patroner. Når en patron løber tør kan man se det, og så skifter
man. Det har jeg aldrig haft problemer med og den har ingen skade taget,
selv om en patron løb tør.
P.t. bruger jeg genopfyldelige patroner med chip på, og jeg skifter ikke før
jeg på udskrift kan se, at en patron er løbet tør. Så fylder der på eller
hvis jeg har travl sætter jeg en uoriginal patron i chip og så printer den
videre uden problemer.
Så mange års erfaring siger mig, at det intet betyder at en patron pludselig
løber tør. Skift og man er kørende igen.

Kurt

Fra : Klaus Petersen

Dato : 22-11-11 02:41

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> printer den videre uden problemer. Så mange års erfaring siger mig,
> at det intet betyder at en patron pludselig løber tør. Skift og man

Det er såmen nogle OK priser, men når jeg kigger på pakker hvor den
grå patron også følger med, så er det økonomisk set i længden billigere
med sådan en chip resetter når patronerne kun koster 12kr stykket, for
det er egentlig ikke så svært at få sådan en af og flytte den over på
en anden fandt jeg ud af.

Fandt sådan en resetter til mine på et heldigvis dansk shopping site.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Rado

Dato : 22-11-11 21:08

On Tue, 22 Nov 2011 00:23:14 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@gmail.com> wrote:

>For ca. 13 kr. incl forsendelse kan du få dem med chip
> [...]

Det var godtnok billigt. Virker chippen på samme måde som på Canon's
originale patroner?

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-11-11 00:01

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det var godtnok billigt. Virker chippen på samme måde som på Canon's
> originale patroner?

Nu ved jeg ikke hvad samme måde er, men sæt patronen i og du er kørende uden
yderligere. Akkurat som hvis man satte en original i.

Kurt

Fra : Klaus Petersen

Dato : 23-11-11 16:38

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> >

> Nu ved jeg ikke hvad samme måde er, men sæt patronen i og du er
> kørende uden yderligere. Akkurat som hvis man satte en original i.

Jeg så også hos en webshop at man kan få auto resetting chips, men
prisen synnes jeg var lidt hamper.
De skulle fungere på den måde at reset sker når man piller patronen ud
og sætter den i igen, men det er mest til de patroner der kan fyldes op
igen når de løber tør.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-11-11 00:34

> [...]
> De skulle fungere på den måde at reset sker når man piller patronen ud
> og sætter den i igen, men det er mest til de patroner der kan fyldes op

Ja, der er forskellige muligheder. Jeg købte nogle specielle tomme patroner
med chip på, som kan genopfyldes igen og igen.
Men nu er prisen på patroner kommet så langt ned, at når jeg ikke har mere
blæk tilbage, så gider jeg ikke bruge tid på genopfyldning, men bruger så i
stedet de uoriginale med chip.

Kurt

Fra : Rado

Dato : 24-11-11 02:05

On Wed, 23 Nov 2011 00:00:54 +0100, "Kurt B. Andersen"
> [...]

>Nu ved jeg ikke hvad samme måde er, men sæt patronen i og du er kørende uden
>yderligere. Akkurat som hvis man satte en original i.

Jeg mente om printeren advarer når patronen er ved at løbe tør?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-11-11 22:31

> On Wed, 23 Nov 2011 00:00:54 +0100, "Kurt B. Andersen"
>
> Jeg mente om printeren advarer når patronen er ved at løbe tør?

Det ved jeg faktisk ikke, idet jeg p.t. bruger genopfyldelige patroner, og
først når jeg er færdige med dem skifter jeg til de andre.
Men jeg anser det heller ikke som et problem. Når man kan se, at der mangler
farve skifter man. Jeg har på et tidspunkt haft patroner med chip til en
pixma 4200, og den advarede ikke. Jeg kan ikke huske, om ikke der fulgte
noget vejledning med om, hvorledes man kunne få nulstillet, så den viste
tom, men jeg brugte det aldrig.

Kurt