Driverproblem til CD DVD RRW?
Fra : Toke Nørby

Dato : 20-11-11 15:47

Jeg har haft en "virus" i min HP pavilion winmedia center SP3
XP-maskine: mydomainadvisor search.php - noget med google redirct.
Den blev fjernet med spyware doctor, men jeg har just opdaget, at mit
CD-drev iikke virker. Den kan godt se drevet, men driveren, som
hedder:

HL-DT-ST DVDRRW GSA-H20L

men som har det berømte gule udråbstegn i device manager. Jeg har
prøvet at afinstallere og installer igen uden held. Jeg har også me
døsning på ovenstående fundet en sp26855.exe der skulle kunne opdatere
den, men den vil have mig til at boote fra en usb-pind, hvilket jeg
ikke har turdet gøre - endnu.

Kan man ikke snuppe driveren fra en anden maskine? Jeg kan se, at der
er fire filer tilknyttet CDen på min stationære:
cdrom.sys 62,976 b
imapi.sys 42,112 b
redbook.sys 57,600 b (58,112 på min bærbare) og
storprop.dll 74,752 (ligger et niveau højre opee)

MS version 5.1.2600.5512 (xpsp.080413-2108)

men der hører en mere med på min bærbare, som ikke er på den
stationære: pxhelp20.sys på 20,640 b
der også ligger i drivers-dirextoryet, men ellers er det nøjagtig
samme Fil-MS-version på de to maskiner.

"Min" edb-mand, som er meget dygtig, siger, at når min PC kan
registrere CD'en, er der (sandsynligvis) ikke noget i vejen med den.
Og han siger, at jeg skal gendanne mit system

Kan jeg ikke blot snuppe den pxhelp20-fil og lægge over på den
stationære? Sker der i øvrigt noget ved det?

Jeg vil jo morderlig gerne undgå en systemgendannelse, hvor det så
viser sig, at CD-drevet stadig er defekt. Har I nogle gode forslag?
PFT
Toke
--
Toke.Norby@Norbyhus.dk
Læs om "Skivearket" og "Skibsgrisens Flugt"

Fra : Henning

Dato : 20-11-11 16:11

On Sun, 20 Nov 2011 15:47:07 +0100, Toke Nørby
<Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote:

> [...]
>Den blev fjernet med spyware doctor, men jeg har just opdaget, at mit
>CD-drev iikke virker. Den kan godt se drevet, men driveren, som

Et CD-drev behøver som udgangspunkt ingen driver i Windows. Men prøv i
Windows-gruppen, det er der du får det mest korrekte svar på dit
spørgsmål.

Fra : Toke Nørby

Dato : 20-11-11 17:05

Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

>Et CD-drev behøver som udgangspunkt ingen driver i Windows. Men prøv i
>Windows-gruppen, det er der du får det mest korrekte svar på dit
>spørgsmål.

Tak, Henning (undskyld, at det var en forkert gruppe!)
Mvh
Toke