INFOSKÆRM
Fra : Peter Simonsen

Dato : 19-11-11 13:05

Nogle som kan hjælpe med noget softvare til at køre en infoskærm i en lille
idrætsforening, gerne med skærm opdelt til flere ting ad gangen og evt.
styret via nettet.
Mvh Peter

Fra : Hauge

Dato : 19-11-11 13:27

Den 19-11-2011 13:05, Peter Simonsen skrev:
> Nogle som kan hjælpe med noget softvare til at køre en infoskærm i en lille
> idrætsforening, gerne med skærm opdelt til flere ting ad gangen og evt.
> styret via nettet.

Det nemmeste og billigste er at lave en web-side der automatisk bliver
genindlæst, så din infoskærm er en simpel pc med en browser sat til
fuld-skærm.

Det der så skal opdateres, er så bare html-kode eller PHP eller hvad I
nu finder på.

Men alt kan gøres gratis, udover selvfølgelig selve hardwaren.

Mvh Hauge

Fra : Leo

Dato : 20-11-11 02:53

> [...]
> finder på.
>
> Men alt kan gøres gratis, udover selvfølgelig selve hardwaren.

I togene hos Nordjyske Jernbaner har man monteret infoskærme, det er bare
nogle 32" TV skærme,
med HDMI indgang, som så bliver forsynet fra en computer som kan levere et
HDMI signal.
Operativ systemet er Windows XP, kan man se når de starter op.
Der bliver naturligvis brugt noget speciel software til at styre den info
der bliver vist, da den opdateres hver dag, med bl.a. nyheder fra TV2 Nord
og TV2 News, samt info om næste station og live kontakt til Rejseplanen for
at vise forbindelsesmuligheder ved endestationerne.

I dit tilfælde ville det måske være nok med en Powerpoint præsentation, det
kan jo køre op i fuld skærm. Men det kan selvfølgelige være et problem hvis
i er mange der skal tilføje og fjerne info.

Fjernstyring kunne så ske via Remote Desktop, eller et program som Team
Viewer der kan give fuld kontrol over Info computeren.

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-11-11 13:27

Leo wrote:

> I dit tilfælde ville det måske være nok med en Powerpoint
> præsentation, det kan jo køre op i fuld skærm. Men det kan
> selvfølgelige være et problem hvis i er mange der skal tilføje og
> fjerne info.

Så er man hurtigt i nærheden af typo3 eller anden cms, men powerpoint kan
man komme langt med og også statisk html med i-frames; det tror jeg, jeg
ville prøve først.

> Fjernstyring kunne så ske via Remote Desktop, eller et program som
> Team Viewer der kan give fuld kontrol over Info computeren.

VNC, Radmin eller anden software som giver den synlige session med det samme
er lettest at bruge, rdp kan - efter hvad jeg husker at lave læst - også
lokkes til det, men jeg kan ikke huske, hvordan.

Med venlig hilsen

Peter Larsen