Datering
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-10-11 22:24

Er der nogen af jer bilentusiaster som vil sætte cirka-årstal på
dette foto:
http://www.grandts.dk/images/Temp/JAa-nyrnbgd-o65d.jpg
?

Jeg har navngivet filen "o. 65", men billedleverandøren mener,
fotoet er fra midten af 1950'erne. Hvad mener I?

--
Jørgen Grandt

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-10-11 23:24

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
> Jeg har navngivet filen "o. 65", men billedleverandøren mener,
> fotoet er fra midten af 1950'erne. Hvad mener I?

Jeg vil gætte på sidst i 1950'erne. Det er svært at
se, men er der ikke to bogstaver på nogle af de sorte
nummerplader? Det kom der 1. april 1958. Den sorte
bil ligner en Opel Olympia af en slags. Kunne det være
en 1958'er?

--
Herluf :·)

Fra : Per Tolbøll

Dato : 26-10-11 18:47

> Jeg har navngivet filen "o. 65", men billedleverandøren mener, fotoet er
> fra midten af 1950'erne. Hvad mener I?

Jeg kan umiddelbart genkende en Opel Rekord P1 (den sorte i forgrunden) -
Modellen levede 1957-60

Så er der to Ford Anglia'er - cirka samtidige

Hillman Minx'en i indkørslen stammer også fra den periode, og i og med
Opelen ser ret ny ud, tipper jeg 1958-60.

- Og hvad er det nu den lille potte i baggrunden hedder - den der er er
parkeret foran en DKW?

/Per

Fra : Niels Baggesen

Dato : 27-10-11 05:28

"Per Tolb?ll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote:
> - Og hvad er det nu den lille potte i baggrunden hedder - den der er er
> parkeret foran en DKW?

Renault Dauphine?

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 27-10-11 08:39

"Niels Baggesen" <niels@baggesen.net> skrev i en meddelelse

> Renault Dauphine?
>
> /Niels

Ligner det ikke mere en Austin A30?

Svend-Erik

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-10-11 08:49

Niels Baggesen skrev:

> Renault Dauphine?

Med den lille bagrude? Jeg vil foreslå Renault 4CV.

Er det i øvrigt ikke også sådan en der står inde
bag den lukkede indkørsel?

P.s. Hvad er det for et foretagende inde til højre,
som har flere hvidmalede bænke stående, samt
en høj flagstang?

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-10-11 09:15

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Med den lille bagrude? Jeg vil foreslå Renault 4CV.

Jeg tror Svend-Erik Lindberg har ret. Efter
bagenden at dømme må det være en Austin A30.

Men mit bud på en Renault 4CV inde bag den
lukkede indkørsel, lader jeg stå.

--
Herluf :·)

Fra : Per Tolbøll

Dato : 27-10-11 15:55

> Jeg tror Svend-Erik Lindberg har ret. Efter
> bagenden at dømme må det være en Austin A30.
>
> Men mit bud på en Renault 4CV inde bag den
> lukkede indkørsel, lader jeg stå.

Både A30 og Renault 4CV er købte - det bekræfter da også dateringen på
billedet til 1958 ->

/Per

Fra : Ivar

Dato : 27-10-11 21:59

Per Tolbøll skrev:

> Renault 4CV

Jeg tror, det er en Moris Minor. Den er cirka samme størrelse
som Angliaen på billedet. 4CV er en mindre bil, den har cirka samme
bredde som Austin A30.

Ivar Magnusson

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-10-11 18:55

Herluf Holdt, 3140 skrev bl.a.:

> P.s. Hvad er det for et foretagende inde til højre,
> som har flere hvidmalede bænke stående, samt
> en høj flagstang?

If. Krak 1955 var det Heddon A/S, en damekonfektionsfabrik, som
havde adressen Nyrnberggade 23. I nr. 29 - som åbenbart var
nabobygningerne mod syd - lå Dansk Lommetørklædefabrik og S. Aa.
Walbom, som vist nok lavede kobber- og messingting.

--
Jørgen Grandt

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-10-11 22:28

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> nabobygningerne mod syd - lå Dansk Lommetørklædefabrik og S. Aa.
> Walbom, som vist nok lavede kobber- og messingting.

"Dansk Lommetørklædefabrik"! Sødt.
Det lyder som noget, Joakim von And kunne have ejet. ("Kommer denne stok fra
en af mine stokkefabrikker?")

Per V

--
"Fantomet er hård mod de hårde". (Gl. Jungleordsprog)