Opdatere bios på et ASUS P5Q
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 13-10-11 12:52

Hvordan opdatere man BIOS på et ASUS P5Q når man nu IKKE har et
diskettedrev ?

http://www.asus.dk/Motherboards/Intel_Socket_775/P5Q/#download

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-10-11 13:51

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> crashed Echelon writing

> Hvordan opdatere man BIOS på et ASUS P5Q når man nu IKKE har et
> diskettedrev ?

Booter op på USB stick

--
Bjarke Andersen

Fra : jk

Dato : 13-10-11 14:53

On Thu, 13 Oct 2011 13:51:52 +0200, Brian Vestergaard
<only4usenet@gmail.com> wrote:

>Hvordan opdatere man BIOS på et ASUS P5Q når man nu IKKE har et
>diskettedrev ?
>
>http://www.asus.dk/Motherboards/Intel_Socket_775/P5Q/#download

Du downloader bios fil og installerer utility:

ASUS Update V7.16.01 Install Program for Windows 32/64bit XP &
32/64bit Vista & 32/64bit Windows 7.

Så opdaterer du bios fra windows af, idet du peger på den udpakkede
bios-fil du har downloaded og lagt et godt sted.

og krydser fingre.

mvh

John

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 13-10-11 15:04

jk har bragt dette til verden:

> [...]
>
> Så opdaterer du bios fra windows af, idet du peger på den udpakkede
> bios-fil du har downloaded og lagt et godt sted.

Okay...

> og krydser fingre.

Lyder som om det ikke altid går godt! skal det gøres i fejlsikret
tilstand eller alm. ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-10-11 06:58

> Lyder som om det ikke altid går godt! skal det gøres i fejlsikret
> tilstand eller alm. ?

Nok mere at der er den sædvanlige mulighed for at strømmen går under
flashingen sådan at BIOS og dit bundkort er ubrugeligt bagefter.

--
Bjarke Andersen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 14-10-11 07:48

jk skrev:

> Du downloader bios fil og installerer utility:

Nu har jeg hentet Update utility til Win7 64bit, men den siger at den
ikke passer til systemet, jeg har win7 64bit, har også prøvet at hente
til 32bit, men det giver samme fejl !?

Nogen der har prøvet det og fået det til at virke ?

Fra : jk

Dato : 14-10-11 09:38

On Fri, 14 Oct 2011 08:47:48 +0200, Brian Vestergaard
> [...]

>til 32bit, men det giver samme fejl !?
>
>Nogen der har prøvet det og fået det til at virke ?

Så må du prøve at finde en bootable dos CD:

http://www.ultimatebootcd.com/

der er også Hirens CD.

Så download bios og for DOS Afudos utility. Brænd bios og afudos
udpakken på en anden CD eller måske usb.

mvh

John

Fra : jk

Dato : 14-10-11 09:42

> [...]

>til 32bit, men det giver samme fejl !?
>
>Nogen der har prøvet det og fået det til at virke ?

Sekundært kan du sætte et diskette-drev på den PC midlertidigt. Der er
jo floppy port på bundkortet.
Hvis du da har en boot dos diskette. Iso herfor kan iøvrigt
downloades.

mvh

John

Fra : Mogens

Dato : 14-10-11 12:39

Den 14-10-2011 08:47, Brian Vestergaard skrev:

> [...]
> til 32bit, men det giver samme fejl !?
>
> Nogen der har prøvet det og fået det til at virke ?

Og du har læst i manualen?

Prøv at læse 3.1.3 om flash fra USB.

Mogens

Mogens