Trykkeri på Fasanvej i Kbh. omk. 1900 søge~
Fra : hans.filskov@mail.dk

Dato : 31-08-11 18:13

Jeg leder efter min oldemors arbejdsplads i København.
Min oldemor hed Emma Amalie Caroline Andersen og var født den 8.juli
1870 på Amager i Sundbyvester, døbt i Tårnby kirke den 11. juni 1871.
Omkring aar 1900 arbejdede hun som paalægger paa et bogtrykkeri paa
Fasanvej i Kbh, antagelig ogsaa en aarække baade før og efter.
En af de ledende kræfter paa trykkeriet hed Kuhn - Cohn eller noget i
den stil.
Hun boede selv det meste af sit liv i Hedebygade nr. 9.

Mon nogen i dette forum, udfra disse sparsomme oplysninger, kan
gennemskue hvilket trykkeri der er tale om.

Mvh Hans Filskov - 8600