Hov! Hvor er togkirkegården blevet af?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-08-11 19:55

Den var der i al fald sidste år, den togkirkegård - eller
ophugsplads - som lå langs sporområdet i Åby få kilometer vest
for Århus Midtby:
http://www.grandts.dk/Aarhus/hammel.htm#opd

Hvornår blev den rømmet, og hvorfor? Er der anlagt en anden i
nærheden, eller bliver alle de udtjente vogne m.m. nu kørt ud
over kajen for at fylde op i havnen?

--
Jørgen Grandt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-08-11 20:14

Jørgen Grandt skriver:

> Hvornår blev den rømmet, og hvorfor?

Virksomheden er lukket på derværende lokation. De er flyttet til et sted
på Århus havn, hvor de stadigvæk skrotter lidt. Som jeg forstår det, er
de nu blevet mere mobile og kan nu skrotte "on location".

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-08-11 22:31

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> [...]
> til et sted på Århus havn, hvor de stadigvæk skrotter lidt.
> Som jeg forstår det, er de nu blevet mere mobile og kan nu

Aha! Men du ved altså ikke sådan cirka hvor på det store
havneområde det foregår?

--
Jørgen Grandt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-11 22:33

Jørgen Grandt skriver:

> Aha! Men du ved altså ikke sådan cirka hvor på det store
> havneområde det foregår?

Desværre - ingen anelse....

Fra : Steffen

Dato : 22-08-11 08:33

Den 21-08-2011 23:30, Jørgen Grandt skrev:

> Aha! Men du ved altså ikke sådan cirka hvor på det store havneområde det
> foregår?

i nærheden af Mærsk termimalen.. det var i hverfald der Bn/Bns vognen
køre ud..
Mellem Stark og Mærsk et sted...

--
Steffen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-08-11 07:34

Steffen skrev:

> i nærheden af Mærsk termimalen.. det var i hverfald der Bn/Bns
> vognen køre ud..
> Mellem Stark og Mærsk et sted...

Tak, der vil jeg forsøge at bevæge mig hen en dag - hvis man
ellers kan komme omkring i det enorme bombekrater som meget af
Århus Havn f.t. består af.

--
Jørgen Grandt

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-08-11 09:26

Jørgen Grandt skrev:

> Tak, der vil jeg forsøge at bevæge mig hen en dag - hvis man
> ellers kan komme omkring i det enorme bombekrater som meget af
> Århus Havn f.t. består af.

Prøv at kigge hos H.J. Hansen, Genvinding, Manilavej 2,
8100 Århus C. I Google Earth på adressen kan man se,
hvor det foregår/har forgået.

http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=16140

Jeg læste et sted at den gamle ophugger Henriksen er
død for et par år siden.

--
Herluf :·)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-08-11 15:16

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
>
> http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=16140
>
> Jeg læste et sted at den gamle ophugger Henriksen er

Tak, Herluf!

--
Jørgen Grandt