Intel D525 MWV mini-itx - 1 eller 2 ramblo~
Fra : Kallestrup(5690)

Dato : 14-07-11 12:24

Hej NG

Jeg kigger på et MB D525 MWV (NM10-chipsæt) til linuxserver og vil se om
jeg skal købe 1 eller 2 ramblokke?

Er der nogen der kan hjælpe eller forklare?

http://downloadmirror.intel.com/19123/eng/D525MW_D525MWV_TechProdSpec.pdf
Side 16.

Sommerhilsner
Kallestrup

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-07-11 18:32

Kallestrup(5690) wrote:

> Jeg kigger på et MB D525 MWV (NM10-chipsæt) til linuxserver og vil se om
> jeg skal købe 1 eller 2 ramblokke?

Brug Kingston ramfinder.

--
Jesper Lund

Fra : Kallestrup...(5690)

Dato : 15-07-11 09:11

Den 14-07-2011 19:32, Jesper Lund skrev:

> Brug Kingston ramfinder.

Hej Jesper
Jeg har fundet ud af det via Ramfinder. NM-10 chipset skal kun bruge 1
blok i en af de 2 sokler. Tjekkede også lige andet MB, hvor de faktisk
skriver installation in pairs.

Tak for hjælpen.
Kallestrup

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 15-07-11 11:51

"Kallestrup...(5690)" <kallestrup@gmail.commmmm> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har fundet ud af det via Ramfinder. NM-10 chipset skal kun bruge 1
> blok i en af de 2 sokler. Tjekkede også lige andet MB, hvor de faktisk

På side 9 i manualen står der, at boardet understøtter op til 4GB med 2
blokke.