Slumre problem
Fra : Kim

Dato : 16-05-11 22:16

Hardware: Asrock X58 DeLuxe, BIOS version 3.0
Software: Windows 7 Home Premium 64bit.

Har fået et problem med, at den ikke vil gå i "slumre".
Dvs den lukker godt nok ned, men starter derefter straks alle blæsere på
fuld skrue,
og dér bliver den. Den begynder ikke at boote op.
Jeg kan så manuelt slukke ved at holde pwr knappen inde 5 sek.
Den har tidligere kørt som en sveske, osse med slumre-funktionen.
Har prøvet at afinstallere Asrock Instantboot, uden effekt.
Er ret sikker på at det er et hardware-problem, for det er det samme med en
ren, frisk
Win7 installation.
Kan det være strømforsyningen som er defekt ?? Eller en dum indstilling i
BIOS som jeg
har fjumret med ??

/Kim

Fra : CC

Dato : 17-05-11 06:49

Den 16-05-2011 23:16, Kim skrev:
> [...]
> en ren, frisk
> Win7 installation.
> Kan det være strømforsyningen som er defekt ?? Eller en dum indstilling

Prøv at tjekke at du ikke har en konflikt mellem BIOS opsætning og WIN7
(slå BIOS fra og lad WIN7 styre slumre)

Fra : Kim

Dato : 17-05-11 08:42

"CC" skrev i meddelelsen news:4dd20c59$0$307$14726298@news.sunsite.dk...

Den 16-05-2011 23:16, Kim skrev:

>Prøv at tjekke at du ikke har en konflikt mellem BIOS opsætning og WIN7
>(slå BIOS fra og lad WIN7 styre slumre)

Slå BIOS fra ?? Ikke forstået :)

/Kim

Fra : CC

Dato : 17-05-11 09:50

Den 17-05-2011 09:41, Kim skrev:

> Slå BIOS fra ?? Ikke forstået :)
>
> /Kim
Selvfølgelig kan/skal du ikke slå BIOS fra

Slumre funktionen har noget med strøms-spare opsætningen at gøre.
Disse funktioner findes både i BIOS og i styresystemet og jeg mener, at
du skal slå strøm-spare funktionerne fra i BIOS, og lade win7 klare
strøm-spare funktionerne.

Tjek også at den ikke er sat op sådan at den bliver hevet ud af dvale
hvis der er netværksaktivitet o.lign.

Fra : Manfred Hoff

Dato : 20-05-11 14:05

hvad siger den inde i din bios ?