Gammel IBM stationær ??
Fra : Ukendt

Dato : 18-03-11 19:54

Jeg er ved at geninstallere en sådan med XP Prof, men ...

Den melder fejl ved opstart ..

1962 No operating system found. Press F1 to repeat boot sequence.

og VIL have en system CD siddende i drevet.

Jeg HAR lavet en primær partition, aktiveret den og installeret systemet.

Jeg synes IKKE jeg kan finde en metode til at komme ind i BIOS - hvordan
gøres det ?

Mvh
KSor

Fra : jk

Dato : 20-03-11 10:24

On Fri, 18 Mar 2011 19:54:14 +0100, "KS" <keld DOT soerensen SNABELA
os DOT dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg synes IKKE jeg kan finde en metode til at komme ind i BIOS - hvordan

Du kommer ind i bios med F1.

Boot menu kan være hjælpsomt. Det er gerne F12 eller F10.

Måske har du ikke overholdt 'cable select'. Ofte SKAL harddisk sidde
på første ben på kablet, hvis det er en IDE harddisk.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-11 16:38

os DOT dk> wrote:

> [...]

Måske har du ikke overholdt 'cable select'. Ofte SKAL harddisk sidde
på første ben på kablet, hvis det er en IDE harddisk.

CHKDSK fandt en masse fejl !

Da de var rettet - kørte det bare !

Mvh
KSOr