Printer er løbet tør
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-11 19:00

Hejsa

Jeg har en Brother HL-2030, som fungerer fantastisk - bortset fra, at
den nu er løbet tør for toner.

Kan det betale sig at skifte denne toner eller er det billigere at
investere i en helt ny laserprinter? Og skal tromlen samtidig skiftes?
Den har kørt på den toner, der fulgte med, og har vel printet 2000 sider ud.

Hvis det godt kan svare sig at skifte toneren, så meget gerne et link
til hvor det er billigst :)

Søren

Fra : emjeppesen

Dato : 15-03-11 19:48

Søren Bøgh Nielsen skrev:

> [...]

>Hvis det godt kan svare sig at skifte toneren, så meget gerne et link

Jeg vil umiddelbart tro at inkclub er billigst.

http:\\kortlink.dk/inkclub/8uqb
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-11 20:05

Den 15-03-2011 19:47, emjeppesen skrev:
> Jeg vil umiddelbart tro at inkclub er billigst.
>
> http:\\kortlink.dk/inkclub/8uqb
> Hilsen emj

Tak for linket :)

Kan jeg på nogen måde vide, om jeg blot mangler en tonerkassette eller
også skal have en tromle? For hvis det er begge dele, så kan det vist
næppe betale sig.

Søren

Fra : Poul E.

Dato : 15-03-11 20:59

Den 15-03-2011 20:05, Søren Bøgh Nielsen skrev:

> [...]
>
> Kan jeg på nogen måde vide, om jeg blot mangler en tonerkassette eller
> også skal have en tromle? For hvis det er begge dele, så kan det vist

Jeg har samme printer

Du kan skifte toner flere gange uden at skifte tromle.

Jeg har genfyldt min tonerpatron flere gange. Det virker også.

Tror ikke det kan betale sig at skifte tromle.

Mvh. - Poul Erik

Fra : Thoeger

Dato : 16-03-11 10:13

Hej Søren.

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Jeg vil umiddelbart tro at inkclub er billigst.
>
> http:\\kortlink.dk/inkclub/8uqb

Som emj skriver, så er inkclub absolut en løsning. Ihvertfald hvis du kan
nøjes med uoriginale tonerpatroner. De er derimod forhodsvis dyre med
originale patroner. Hvis du vil bruge originale patroner skal du nok have
fat i MCS data fra Esbjerg. De handler både med private og firmaer. Så vidt
jeg kan se, er de de billigste i Danmark med originale tonerpatroner til
snart sagt alle laserprintere.

For øvrigt vil jeg anbefale originale patroner frem for kopipatroner. Jeg
har flere gange oplevet en dårlig kvalitet i de uoriginale kopipatroner.
Særligt Lexmark printerne har været meget kede af dem.
Thoeger

Fra : emjeppesen

Dato : 16-03-11 11:09

Thoeger skrev:

> [...]
>nøjes med uoriginale tonerpatroner. De er derimod forhodsvis dyre med
>originale patroner. Hvis du vil bruge originale patroner skal du nok have

Ofte vinder inclub på fragtomkostningerne, som altid er 39 kr pr ordre
uanset størrelse.
F.eks MCSdata forlanger 69 kr i fragt.

Hilsen emj

Fra : Thoeger

Dato : 17-03-11 19:58

> Ofte vinder inclub på fragtomkostningerne, som altid er 39 kr pr ordre
> uanset størrelse.
> F.eks MCSdata forlanger 69 kr i fragt.

Dér er fidusen at tilmelde sig deres nyhedsbrev. Ca. én gang om måneden får
man tilbudt gratis fragt som modtager af nyhedsbrevet .

Jeg har et par laserprintere der bliver flittigt brugt, og jeg tror kun jeg
har betalt fragt én gang i den tid jeg har handlet hos MCS.
Thoeger

Fra : Leo

Dato : 15-03-11 20:19

http://dansktonerservice.dk/product.asp?product=591

Her fåes den til 289 kr, og det er inkl porto.

Der findes også refill sæt, så er det under 200 kr.

Fragten er gratis ved køb for mere end 100 kr hvis jeg husker rigtig.

Og hvis du ikke havde nogen problemer inden den løb tør for pulver, så tror
jeg ikke det er nødvendig at skifte rullen.

Hvad siger din manual om udskiftning af toner ?

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-03-11 11:34

> [...]
>Den har kørt på den toner, der fulgte med, og har vel printet 2000 sider ud.

Du behøver ikke skifte tromlen.

Jeg forærede min HL-2030 væk til et familiemedlem og købte en ny toner
under en tur til Mediemarkt, så den kører videre i bedste velgående.

Lad være med at købe en original - den koster ca. det samme som en
helt ny printer :-/

Jeg købte ny printer fordi jeg manglede ethernet i den, så det blev en
HL-2150N istedet for.

//Martin

Fra : Hauge

Dato : 16-03-11 13:30

Den 16-03-2011 11:34, Martin [6000] skrev:
> Lad være med at købe en original - den koster ca. det samme som en
> helt ny printer :-/

Nu er den originale der følger med ved køb, som oftest til meget færre
print, end en af dem man køber som opfyldning.

Min egen farveprinter's er kun 1/3 af den størrelse, som man normalt
køber løs toner med.

Mvh Hauge

Fra : Thoeger

Dato : 17-03-11 20:03

> [...]
> print, end en af dem man køber som opfyldning.
>
> Min egen farveprinter's er kun 1/3 af den størrelse, som man normalt køber

Tjaeh, min senest indkøbte printer, der er en Brother 2150N, havde en fuld
2500/s patron med. Til gengæld kan Lexmarks medleverede printerpatroner knap
klare et par prøveudskrifter.

Det skal dertil siges at Lexmark er de mest sultne laserprintere jeg
nogensinde har set. De skriver pænt, men hold op hvor bruger de meget toner.
Thoeger

Fra : Per Andreasen

Dato : 19-03-11 10:34

"Søren Bøgh Nielsen" skrev i meddelelsen

[...]

Jeg har en rigtig gammel Okipage 4W. Den har jeg selv efterfyldt med
kopimaskinetoner, og det har virket upåklageligt. Jeg er på en skole, hvor
vi har en kopimaskine, som skal have skiftet tonerpatron med jævne
mellemrum, og altid før at patronen er helt tom. Jeg har så brugt det
resterende toner fra disse patroner.

mvh Per

Fra : Kurd

Dato : 20-03-11 10:33

"Per Andreasen" <per.andreasen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi har en kopimaskine, som skal have skiftet tonerpatron med jævne
> mellemrum, og altid før at patronen er helt tom. Jeg har så brugt det

Vi er i Jylland, ikke?