Mening om 2 nye computere
Fra : steffen

Dato : 13-03-11 05:34

Hejsa,
jeg har fundet 2 følgende computere, for mig ser de næsten ens ud, men
hvad er forskellen og hvad gør den ene bedre ?? De koster begge det
samme.

1:
HP Pavilion S5761SC
Intel Core i3-550 processor 3,2 GHz
4 GB DDR3 ram (2*2 GB)
1 TB Sata Harddisk 7200 rpm.
Super Multi DVD Brænder med LightScribe
GeForce G405 Grafik 1 GB GDDR3
LAN 10/100/1000, WLAN 802.11b/g/n
Kortlæser
7.1 HD Audio
DVI, HDMI, VGA
Windows 7 Home Premium 64 bit

2:
Fujitsu Esprimo P1510
Intel Core i3-550 Processor 3,20 GHz
4 GB DDR3 ram 1066 MHz
1000 GB Sata harddisk 7200 rpm.
Super Multi DVD-Brænder
ATI Radeon HD 5670 Grafik 1 GB GDDR3
LAN 10/100/1000
Kortlæser
7.1 HD Audio
DVI VGA
Windows 7 Home Premium 64 bit

Hvilken en er så bedst ?? Begge til samme pris...

mvh steffen

Fra : Ole C

Dato : 13-03-11 13:01

steffen skrev blandt andet:

> Hejsa,
> jeg har fundet 2 følgende computere, for mig ser de næsten ens ud, men
> hvad er forskellen og hvad gør den ene bedre ?? De koster begge det
> samme.

Find en side der sammenligner de to grafikkort - med benchmarks etc.
Grafikkortet er vist den eneste forskel på de to maskiner....

--
vh
Ole C

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 13-03-11 14:15

On 13-03-2011 12:34, steffen wrote:

> jeg har fundet 2 følgende computere, for mig ser de næsten ens ud, men
> hvad er forskellen og hvad gør den ene bedre ?? De koster begge det
> samme.

Den ene har HDMI stik. Hvis du har brug for det, så vælg HP'en.

Ellers så er det vist ens maskiner, specificationsmæssigt.
Der er nok ikke den store forskel på grafikkortenes ydelse.

Skal du spille spil?

Mvh Jacob

Fra : steffen

Dato : 14-03-11 10:15

On 13 Mar., 09:14, "Jacob [5260 Odense S]" <jacob5...@gmail.com>
wrote:

> Den ene har HDMI stik. Hvis du har brug for det, s v lg HP'en.
>
> Ellers s er det vist ens maskiner, specificationsm ssigt.
> Der er nok ikke den store forskel p grafikkortenes ydelse.
>
> Skal du spille spil?
>
> Mvh Jacob

Hej Jacob,
ja ind i mellem vil jeg da gerne kunne det. Gør det en forskel på
disse 2 ?

steffen

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 15-03-11 08:59

On 14-03-2011 17:14, steffen wrote:

> ja ind i mellem vil jeg da gerne kunne det. Gør det en forskel på
> disse 2 ?

Jeg tror ikke det gør en forskel på disse 2.
En ting er sikkert, du får ikke noget foræret, så de 2 grafikkort ligger
sikkert ydelsesmæssigt tæt op af hinanden.

Personligt ville jeg vælge ATI kortet (hvis du ikke har brug for HDMI).

Jeg kan se at du har fundet dem i Computer City.
Prøv at snak med en ekspedient derude og find ud af hvilket grafikkort
G405 er. Det er meget svært at finde noget om det.
Har Googlet en der mener, at det var et 205 med DX11 support.
Ellers intet.

Mvh Jacob

Fra : steffen

Dato : 16-03-11 09:26

On 15 Mar., 08:59, "Jacob [5260 Odense S]" <jacob5...@gmail.com>
wrote:

> Jeg tror ikke det g r en forskel p disse 2.
> En ting er sikkert, du f r ikke noget for ret, s de 2 grafikkort ligger
> sikkert ydelsesm ssigt t t op af hinanden.
>
> Personligt ville jeg v lge ATI kortet (hvis du ikke har brug for HDMI).
>
> Jeg kan se at du har fundet dem i Computer City.
> Pr v at snak med en ekspedient derude og find ud af hvilket grafikkort
> G405 er. Det er meget sv rt at finde noget om det.
> Har Googlet en der mener, at det var et 205 med DX11 support.
> Ellers intet.
>
> Mvh Jacob

Klasse mange tak

mvh steffen