Ny computer
Fra : steffen

Dato : 08-03-11 11:47

Hejsa,
jeg vil gerne have en ny computer (stationær) da den også skal bruges
til arbejde, og den gamle HALTER MEGET.
Jeg vil gerne kunne spille, ikke 3d spil, men nogle ok spil, til dags
dato.
Jeg bruger mest computer til at surfe, spille lidt online, som gerne
må være hurtigt, arbejde via internet (tunnel), og naturligvis et ok
grafikkort.
Men hvad køber man hvis det bare skal være ok, men stadig at man kan
følge lidt med ??

Hvilket prisleje ligger man i, og hvad er bedst at købe. GERNE med
software windows.
Eller et godt tip

Mange tak for gode råd.

mvh
steffen

Fra : Peter Martinsen

Dato : 08-03-11 20:13

"steffen" skrev i meddelelsen

[...]

http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/

Mvh Peter

Fra : Henning

Dato : 08-03-11 21:23

On Tue, 8 Mar 2011 10:46:54 -0800 (PST), steffen
<steffenvds@gmail.com> wrote:

> [...]
>til arbejde, og den gamle HALTER MEGET.
>Jeg vil gerne kunne spille, ikke 3d spil, men nogle ok spil, til dags

Standardsvaret til standardspørgsmålet - smut i Aldi og kig på deres
nyeste Medion. Du får ikke bedre standardcomputer til prisen, når du
tager hensyn til garanti, software og returret.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 09:26

Eller køber den online her http://www.medion.com/dk/electronics/cat/PC/pc

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-03-11 10:11

steffen <steffenvds@gmail.com> crashed Echelon writing news:3b3aade0-ec37-
4e1f-b03f-7aa2def5f61f@a11g2000pro.googlegroups.com:

> jeg vil gerne have en ny computer (stationær) da den også skal bruges
> til arbejde, og den gamle HALTER MEGET.

Hvad er arbejde?

> Jeg vil gerne kunne spille, ikke 3d spil, men nogle ok spil, til dags
> dato.

Hvad er ok spil? Yderligere/bedre specifikationer søges.

> Jeg bruger mest computer til at surfe, spille lidt online, som gerne
> må være hurtigt, arbejde via internet (tunnel), og naturligvis et ok
> grafikkort.

Igen hvad forventer du at skulle bruge computeren til specifikt. Det ene
øjeblik siger du ikke 3d spil, men ok spil til dags dato (dvs hvilke spil?)
og pludselig skal det være et ok grafikkort, hvad skal du da bruge dette
til siden den skal kunne noget?

> Men hvad køber man hvis det bare skal være ok, men stadig at man kan
> følge lidt med ??

Man finder ud af hvad krav sin software har, og køber evt derefter.

Du kan finde mange computere på edbpriser.dk, men du er nødt til at være
mere uddybende i hvad du selv har brug for, og hvad den skal bruges til.

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus H

Dato : 09-03-11 17:16

cut>

cut

Det bedste du kan gøre er, at kikke i din tegnebog og se hvor meget du kan disponere over.
Find derefter det bedste du kan til dette maksimum og lad dig ikke friste til lige at give lidt mere. Der er ingen ende opad i priserne

Klaus H

Fra : Max

Dato : 09-03-11 17:24

Hej steffen

> Eller et godt tip

Jeg har en lokal PC butik jeg bruger til den slags,
jeg går ind og fortæller hvad maskinen skal kunne
bruges til og hvad jeg har tænk mig at ofre på
sagen. Så kommer de med nogle forslag hvor
de giver lidt info omkring hvad forskel der kan
være på de løsninger de foreslår.

På den måde slipper jeg for selv at følge med,
og jeg har et sted at gå hen og få hjælp hvis
det ikke lige opføre sig som jeg vil have det.

Og det der med at købe en PC der er fremtids-
sikker, ja det gider jeg ikke ofre hverken tid
eller penge på, de koster jo ikke penge mere.

Max

Fra : ABJ

Dato : 10-03-11 12:28

> [...]
> bruges til og hvad jeg har tænk mig at ofre på
> sagen. Så kommer de med nogle forslag hvor
> de giver lidt info omkring hvad forskel der kan

Og så kommer du kun til at betale 50% mere end for den tilsvarende fra Aldi.

Fra : Max

Dato : 10-03-11 12:35

Hej ABJ

> Og så kommer du kun til at betale 50% mere end for den tilsvarende
> fra Aldi.

Nej, det gør jeg ikke.

Max

Fra : Kurd

Dato : 10-03-11 18:47

> Hej ABJ

> Nej, det gør jeg ikke.
>
> --
> Mvh
> Max

Køberen gør.

Fra : steffen

Dato : 13-03-11 05:32

On 9 Mar., 04:11, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Hvad er arbejde?

> Hvad er ok spil? Yderligere/bedre specifikationer s ges.

> Igen hvad forventer du at skulle bruge computeren til specifikt. Det ene
> jeblik siger du ikke 3d spil, men ok spil til dags dato (dvs hvilke spil?)
> og pludselig skal det v re et ok grafikkort, hvad skal du da bruge dette
> til siden den skal kunne noget?

> Man finder ud af hvad krav sin software har, og k ber evt derefter.
>
> Du kan finde mange computere p edbpriser.dk, men du er n dt til at v re
> mere uddybende i hvad du selv har brug for, og hvad den skal bruges til.

Hej Bjarke,
tak for dit svar. Jeg har så følgende 2 at kunne købe (da de ligger
til mit budget nu)
1:
HP Pavilion S5761SC
Intel Core i3-550 processor 3,2 GHz
4 GB DDR3 ram (2*2 GB)
1 TB Sata Harddisk 7200 rpm.
Super Multi DVD Brænder med LightScribe
GeForce G405 Grafik 1 GB GDDR3
LAN 10/100/1000, WLAN 802.11b/g/n
Kortlæser
7.1 HD Audio
DVI, HDMI, VGA
Windows 7 Home Premium 64 bit

2:
Fujitsu Esprimo P1510
Intel Core i3-550 Processor 3,20 GHz
4 GB DDR3 ram 1066 MHz
1000 GB Sata harddisk 7200 rpm.
Super Multi DVD-Brænder
ATI Radeon HD 5670 Grafik 1 GB GDDR3
LAN 10/100/1000
Kortlæser
7.1 HD Audio
DVI VGA
Windows 7 Home Premium 64 bit

Hvilken en er så bedst ?? Begge til samme pris...

mvh steffen