Kun 489 Mb på tom cd-rom
Fra : Steen F.

Dato : 27-02-11 02:54

Når jeg lægger en tom CD-rom i drevet kan jeg se at der kun er 489 Mb
ledig plads på cd-rom'en. Da den er tom burde der være 700 Mb.
Hvad kan årsagen være?

Win 7, Lenovo bærbar med dvd-drev, Verbatim CD-R 700 Mb/80 min/52x
medie, Nero 10 brænderprogram.

Mvh
Steen

Fra : emjeppesen

Dato : 27-02-11 07:48

Steen F. skrev:

>Når jeg lægger en tom CD-rom i drevet kan jeg se at der kun er 489 Mb
>ledig plads på cd-rom'en. Da den er tom burde der være 700 Mb.
>Hvad kan årsagen være?

At CDen ikke er tom.
Prøv en anden CD

>Verbatim CD-R 700 Mb/80 min/52x
>medie

Hos mig viser en sådan CD 702 MB free space

Hilsen emj

Fra : Steen F.

Dato : 28-02-11 01:33

Den 27-02-2011 07:47, emjeppesen skrev:
> At CDen ikke er tom.
> Prøv en anden CD

Nu har jeg prøvet 3 forskellige og alle viser det samme.
De to er fra samme box og den 3. er fra en helt anden serie. Alle
Verbatim. Jeg har desværre ikke andre mærker.

Alle diskene ER tomme. Én er endda taget fra en uåbnet pakke.
Man kan heller ikke se noget spor brændt i cd'erne.

Mon det er drevet som har en defekt?
DVD-R og -RW og +R læses og skrives uden problemer.

Mvh
Steen

Fra : Rado

Dato : 28-02-11 04:43

On Sun, 27 Feb 2011 02:53:55 +0100, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

>Når jeg lægger en tom CD-rom i drevet kan jeg se at der kun er 489 Mb
>ledig plads på cd-rom'en. Da den er tom burde der være 700 Mb.
>Hvad kan årsagen være?

Et skud i tågen (kender ikke Win 7): du er kommet til at droppe nogle
filer på DVD drevet som Windows så tror skal brændes, og som så bliver
trukket fra?

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-02-11 06:21

Steen F. skrev:

>Hvad kan årsagen være?

fabrikationsfejl

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning Larsen

Dato : 28-02-11 14:41

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad kan årsagen være?
>
> Win 7, Lenovo bærbar med dvd-drev, Verbatim CD-R 700 Mb/80 min/52x medie,

Jeg har to DVD-brændere, en Liteon og en Pioneer, de laver begge konsekvent
fejlbrændinger på Verbatim CD'er. Jeg har også en gammel Liteon CD-brænder,
den brænder på Verbatim CD'erne uden problemer.

Henning

Fra : cykelsmeden

Dato : 28-02-11 16:08

Den 28-02-2011 14:40, Henning Larsen skrev:
> Jeg har to DVD-brændere, en Liteon og en Pioneer, de laver begge konsekvent
> fejlbrændinger på Verbatim CD'er
Har du opdateret firmwaren i brænderne. I hvert tilfælde kan det være
nødvendigt med Pioneeren. - Det hjalp hos mig. (men den var svær at finde)

//finn

Fra : Henning Larsen

Dato : 28-02-11 16:46

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse
> Har du opdateret firmwaren i brænderne. I hvert tilfælde kan det være
> nødvendigt med Pioneeren. - Det hjalp hos mig. (men den var svær at
> finde)
>
> //finn

Jeg tjekkede firmware versionerne, da brænderne var nye. Dengang fandt jeg
en opdatering til Liteon-brænderen, men den løste ikke problemet. Pioneeren
havde i forvejen nyeste firmware.

Nu har jeg så lige tjekket igen: Der er ingen ny firmware til
Liteon-brænderen, men der er kommet en ny til Pioneer. Har allerede
installeret den. Vil prøve at brænde en cd-skive senere.

Henning

Fra : Henning Larsen

Dato : 28-02-11 19:16

"Henning Larsen" <dummy@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Liteon-brænderen, men der er kommet en ny til Pioneer. Har allerede
> installeret den. Vil prøve at brænde en cd-skive senere.

Nu har jeg prøvet at brænde en Verbatim CD i Pioneer-brænderen med den nye
firmware. Den kørte skam igennem uden problemer .

Henning