RAM spørgsmål 2
Fra : Rado

Dato : 13-02-11 08:04

Har en XP maskine med 4GB RAM 800 Mhz, hvor jeg af og til render i
memory problemer med nogle tunge 3D programmer. Men nu kan bundkortet
faktisk godt klare 8 GB RAM, hvis jeg bruger 667 Mhz i stedet for 800.

Men problemet med XPs 3.4 GB begrænsning vil vel stadig være der, så
de 4.6 GB vil forblive uudnyttet?

Hvordan er det med Win 7 32bit, har den også den samme begrænsning?

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : emjeppesen

Dato : 13-02-11 08:50

Rado skrev:

>Hvordan er det med Win 7 32bit, har den også den samme begrænsning?

Ja. se her
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778%28v=vs.85%29.aspx

Hilsen emj

Fra : Rado

Dato : 13-02-11 10:23

On Sun, 13 Feb 2011 08:50:27 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

>Ja. se her
>http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778%28v=vs.85%29.aspx

OK, tak...

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-02-11 14:50

Rado wrote:

> Hvordan er det med Win 7 32bit, har den også den samme begrænsning?

Windows 2000 er vist det eneste Microsoft 32-bit OS som kan udnytte mere
end 4 GB via PAE. Men hvorfor ikke hoppe på 64 bit vognen?

--
Jesper Lund

Fra : Rado

Dato : 13-02-11 18:42

On 13 Feb 2011 13:49:54 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Windows 2000 er vist det eneste Microsoft 32-bit OS som kan udnytte mere
>end 4 GB via PAE.

Det er da vist kun server-udgaverne, ikke?

>Men hvorfor ikke hoppe på 64 bit vognen?

Har jeg også planer om, men det varer nok lidt.