Ethernet kontra usb dongle
Fra : Flemming Christensen

Dato : 11-02-11 09:18

jeg har et sony fjernsyn jeg vil have på nettet og hvad er så bedst at
anvende,med andre ord kan sony's usb dongle uwa br 100 være lige så god som
et kabel
mvh flemming

Fra : cykelsmeden

Dato : 11-02-11 10:52

Den 11-02-2011 09:18, Flemming Christensen skrev:
> jeg har et sony fjernsyn jeg vil have på nettet og hvad er så bedst at
> anvende,med andre ord kan sony's usb dongle uwa br 100 være lige så god som
> et kabel

normalt: ja

vær lige opmærksom på at dit TV skal understøtte usb-wifi.
- usbstik er ikke nok! (desværre ;( )
//finn

Fra : Martin [TMM]

Dato : 11-02-11 17:54

Hej
On 11-02-2011 10:52, cykelsmeden wrote:
> vær lige opmærksom på at dit TV skal understøtte usb-wifi.
> - usbstik er ikke nok! (desværre ;( )

Når det, i det her tilfælde, er en dongle fra sony selv, der med stor
sandsynlighed "hører til" fjernsynet, så er chancen for at det vil komme
til at virke ret stor.

Jeg citerer fra produktets egen beskrivelse:
----
USB trådløs LAN-adapter til Wi-Fi-klare TV.
----

http://www.sony.dk/product/tpa-other-tv-accessories/uwa-br100

Mvh
Martin

Fra : Max

Dato : 11-02-11 18:04

Hej Martin

> Jeg citerer fra produktets egen beskrivelse:
> ----
> USB trådløs LAN-adapter til Wi-Fi-klare TV.
> ----

Læg lige mærke til "Wi-FI-klare TV", og det er
altså ikke alle Sony's Tv der er, selv om de er
helt nye og med USB stik.

Max

Fra : Martin [TMM]

Dato : 11-02-11 18:33

Hej
On 11-02-2011 18:04, Max wrote:
> Læg lige mærke til "Wi-FI-klare TV",

Den er jeg med på.

> og det er
> altså ikke alle Sony's Tv der er, selv om de er
> helt nye og med USB stik.

Det skal jeg så ikke kloge mig så meget på, andet end at det jo burde
være logisk, at det er sådan.

Mvh
Martin

Fra : cykelsmeden

Dato : 11-02-11 18:18

Den 11-02-2011 17:54, Martin [TMM] skrev:
> Jeg citerer fra produktets egen beskrivelse:
> ----
> USB trådløs LAN-adapter til Wi-Fi-klare TV.
> [...]
Ja, og det virker ikke på bl. a. mit 1år gamle Bravia med usb.
det er nemlig ikke WiFi-klart ;(

//finn

Fra : Martin [TMM]

Dato : 11-02-11 18:32

Hej
On 11-02-2011 18:17, cykelsmeden wrote:
> Ja, og det virker ikke på bl. a. mit 1år gamle Bravia med usb.
> det er nemlig ikke WiFi-klart ;(

Det stod der jo faktisk også på siden jeg linkede til...

Mvh
Martin

Fra : Martin [TMM]

Dato : 11-02-11 18:40

Hej
On 11-02-2011 18:32, Martin [TMM] wrote:
> Det stod der jo faktisk også på siden jeg linkede til...

Ved nærmere eftertanke...
Der står nok næppe at det ikke virker på Finn's fjernsyn, men tilgengæld
står der at det skal være et wifi-klart tv.

Så fik vi vist sat den på plads...

Mvh
Martin

Fra : Hauge

Dato : 11-02-11 18:41

Den 11-02-2011 18:39, Martin [TMM] skrev:
> Så fik vi vist sat den på plads...

Den ged er i hvert fald blevet godt og grundigt barberet.

Mvh Hauge