Installation og backup på Raid 0?
Fra : Fynbo

Dato : 24-01-11 18:03

Hej.

Jeg har et setup med to ens HDD og vil gerne køre Raid 0 på dem.

Men hvordan med installation og backup når den nu kører Raid.?

Er det bare at sætte Raid 0 op i BIOS installerer Windows (Vista) på
de tomme HDD?

Og hvordan med en bootable backup-dvd?

Skal programmet bare installeres og backupen laves som man plejer eller?

Noget jeg skal være obs på i den forbindelse? Håber på lidt indput herfra.

Fynbo

Fra : Henning

Dato : 24-01-11 18:31

On Mon, 24 Jan 2011 18:02:47 +0100, "Fynbo" <clanusa@gmail.com> wrote:

>Hej.
>
>Jeg har et setup med to ens HDD og vil gerne køre Raid 0 på dem.

Hvorfor?

>Men hvordan med installation og backup når den nu kører Raid.?
>
>Er det bare at sætte Raid 0 op i BIOS installerer Windows (Vista) på
>de tomme HDD?
Ja, forudsat Windows kender controlleren og kan se disken (selv om der
er to fysiske diske, vil Windows kun se de, som et drev.)

>Og hvordan med en bootable backup-dvd?
Ditto

>Skal programmet bare installeres og backupen laves som man plejer eller?
>
>Noget jeg skal være obs på i den forbindelse? Håber på lidt indput herfra.

Dør een disk, mister du det hele. Dsv. der er væsentlig større risiko
for at miste dine data med raid 0.

Fra : Fynbo

Dato : 24-01-11 19:01

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvorfor?

Er vist ude på lidt dybt vand, men giver det ikke en højere hastighed på
diskene
(læsning/skrivning) at køre raid fremfor at køre Native ide?

Diskene er Sata II

Fynbo

Fra : Henning

Dato : 24-01-11 20:09

On Mon, 24 Jan 2011 19:01:13 +0100, "Fynbo" <clanusa@gmail.com> wrote:

> [...]
>diskene
>(læsning/skrivning) at køre raid fremfor at køre Native ide?

Kun hvis du skal skrive rigtig meget til diskene, f.eks.
videoredigering. Til almindelig brug vil du ikke mærke nogen forskel.