Raid1 controler hvad skal jeg købe? .
Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 17-01-11 21:11

Jeg vil godt have samlet mig en server som skal køre raid1 hvad for en
controler kan anbefales til mit brug? .

Hvad afgør om den har Hot Swap, er det controleren eller mine harddiske
som skal indkøbes? .
/KE.

Fra : Henning

Dato : 18-01-11 14:41

On Mon, 17 Jan 2011 21:11:06 +0100, KE Kofod / 7100 Vejle
<virker@ikke.dk> wrote:

>Jeg vil godt have samlet mig en server som skal køre raid1 hvad for en
>controler kan anbefales til mit brug? .
Hvad skal serveren bruges til?

>Hvad afgør om den har Hot Swap, er det controleren eller mine harddiske
>som skal indkøbes? .

Ja, og backplane.

Køb en rigtig server, og tag den derfra. Den er beregnet til at være
tændt 24 timer i døgnet, det er en hjemmebygget pc ikke.

Fra : Rado

Dato : 18-01-11 17:04

On Tue, 18 Jan 2011 14:40:44 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Køb en rigtig server, og tag den derfra. Den er beregnet til at være
>tændt 24 timer i døgnet, det er en hjemmebygget pc ikke.

Det ville nok være mere rigtigt at sige at den ikke har så lang en
levetid i timer, som en server. Den bliver jo ikke slidt mere i de
sidste 16 timer i døgnet end i de 8 første, hvis den står tændt
konstant.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-01-11 14:54

Henning wrote:

> Køb en rigtig server, og tag den derfra. Den er beregnet til at være
> tændt 24 timer i døgnet, det er en hjemmebygget pc ikke.

Det afhænger vel af hvad man bruger af komponenter til den hjemmebyggede
PC (server). Men en behovsanalyse er altid en god start.

--
Jesper Lund