20 cm ethernet forlænger?
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 15-01-11 20:40

Der mangler lige 20 cm i den ene ende og 1,5 meter i den anden...

Findes der en slags samlemuffe ligesom et RJ45 stik hvor man kan klemme
ledningerne i fra begge sider? (har værktøjet)
Hvis ja, hvad hedder sådan en dims og hvor kan man få fat på den?

/Bjarne

Fra : Ole C

Dato : 15-01-11 21:06

Bjarne Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> klemme ledningerne i fra begge sider? (har værktøjet)
> Hvis ja, hvad hedder sådan en dims og hvor kan man få fat på den?

Du kan vel bruge sådan noget, hvis du selv kan lave forlængerkablet:
http://www.av-cables.dk/netvaerkskabel/netvaerkskabel_adapter_193_da/

--
vh
Ole C

Fra : test

Dato : 16-01-11 00:39

Ja enten kan du købe den der dims og så betale porto og diverse
omkostninger, eller du kan købe et kabel i den rigtige længte? ved ikke lige
med kvaliteten af signalet gennem den der dims?

Fra : Hauge

Dato : 16-01-11 01:06

Den 16-01-2011 00:38, test skrev:
> Ja enten kan du købe den der dims og så betale porto og diverse
> omkostninger, eller du kan købe et kabel i den rigtige længte? ved ikke lige
> med kvaliteten af signalet gennem den der dims?

At dømme udfra at der mangler 1½ meter i den ene ende, og 20 cm i den
anden, så tyder det ret kraftigt på, at det ikke lige er til at skifte
kablet.
Skulle vi prøve at læse det oprindelige indlæg igen, inden vi svarer?

/Hauge

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 16-01-11 11:57

Det er nemlig rigtigt!
;)

Fra : test

Dato : 16-01-11 12:20

Tja med mindre kablet er gemt i en væg så er alle kabler jo til at skifte
ikke. Det er bare et spørgsmål om man gider eller ej.

Fra : Hauge

Dato : 16-01-11 12:26

Den 16-01-2011 12:20, test skrev:
> Tja med mindre kablet er gemt i en væg så er alle kabler jo til at skifte
> ikke. Det er bare et spørgsmål om man gider eller ej.

Udfra at kablet ikke engang kan trækkes de 20 cm. mod den ene ende, så
det kun er for kort i den anden ende, så er jeg af den overbevisning om,
at det ikke er specielt nemt at skifte kablet.
Mon ikke vi så er kommet over punktet "gider"?

Jeg forstår godt at du kun kalder dig test.

/Hauge

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 16-01-11 14:07

Den 15-01-2011 20:40, Bjarne Jensen skrev:
> [...]
> ledningerne i fra begge sider? (har værktøjet)
> Hvis ja, hvad hedder sådan en dims og hvor kan man få fat på den?

En mindre pæn måde viste sig også brugbar hos mig engang i en lignende
situation.
Loddekolbe og tape!

Principielt er det forkert, men jeg mærkede aldrig, at kablet var
ringere end andre kabler.

Og loddetin er billigt.

Bjarne

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-01-11 21:21

Den 16-01-2011 14:06, Bjarne S Nielsen skrev:
> [...]
> situation.
> Loddekolbe og tape!
>
> Principielt er det forkert, men jeg mærkede aldrig, at kablet var

problemet kan være, at du ikke opdager det ikke dur!

ethernet, loddekolbe og tin er en ubrugelig coctail hvis vi taler mere
end 10Mb.

//finn

Fra : Hauge

Dato : 16-01-11 21:31

Den 16-01-2011 21:20, cykelsmeden skrev:
> ethernet, loddekolbe og tin er en ubrugelig coctail hvis vi taler mere
> end 10Mb.

Vrøvl, virker fint på Gb-netværk.

Mvh Hauge

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-01-11 21:48

Den 16-01-2011 21:30, Hauge skrev:
> Vrøvl, virker fint på Gb-netværk.
og garanteret med retransmissioner énmassé
//finn

Fra : Hauge

Dato : 16-01-11 21:54

Den 16-01-2011 21:48, cykelsmeden skrev:
> og garanteret med retransmissioner énmassé

Måske man skulle holde sig til cykler. Så længe der er fuld hastighed
svarende til 100% udnyttelse af 1Gb, så er der ikke mange
retransmissioner, vel?!..

Skulle *vi* ikke prøve at udtale os om ting, som vi har erfaring med?

/Hauge

Fra : cykelsmeden

Dato : 17-01-11 14:29

Den 16-01-2011 21:53, Hauge skrev:

> [...]
> retransmissioner, vel?!..
>
> Skulle *vi* ikke prøve at udtale os om ting, som vi har erfaring med?
god ide!
Gad vide hvor mange med forstand på ethernet som synes det er en god ide
at foreslå at forlænge ethernetkabler med tin og loddekolbe
//finn

Fra : Hauge

Dato : 17-01-11 14:39

Den 17-01-2011 14:28, cykelsmeden skrev:
> Gad vide hvor mange med forstand på ethernet som synes det er en god ide
> at foreslå at forlænge ethernetkabler med tin og loddekolbe

Jeg snakker om erfaring. Hvad snakker du om?

/Hauge

Fra : cykelsmeden

Dato : 17-01-11 17:29

Den 17-01-2011 14:38, Hauge skrev:

> Jeg snakker om erfaring. Hvad snakker du om?
>
> /Hauge
//finn

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 19-01-11 05:18

> god ide!
> Gad vide hvor mange med forstand på ethernet som synes det er en god ide
> at foreslå at forlænge ethernetkabler med tin og loddekolbe

Nogle gange er jeg ligeglad med, hvad klogeåger rent teoretisk
anbefaler, når erfaringen var, at det fungerede upåklageligt i praksis.

Jeg har også brugt loddekolbe til VHF/UHF antennekabler masser af gange,
og hvis det virker, er der jo intet at være ked af.

Naturligvis er det ikke optimalt, men ethernet er jo lavet sådan, at det
kan håndtere fejl i pakkerne, så betydningen bliver minimal.

Jeg flyttede endda flere gange med det lappede 10-meter kabel, og det
virkede fortsat upåklageligt.

Bjarne

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-01-11 16:47

Bjarne Jensen skrev den 15-01-2011 20:40:
> Der mangler lige 20 cm i den ene ende og 1,5 meter i den anden...

Det bliver sjælendt godt..... køb dog bare et kabel i den rigtige længde
istedet. Må jeg anbefale, at det bliver 1,7 meter længere.

Det der med mangle noget i den ene og den anden....det giver ikke nogen
mening.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Hauge

Dato : 16-01-11 17:29

Den 16-01-2011 16:46, Carsten Riis skrev:
> Det der med mangle noget i den ene og den anden....det giver ikke nogen
> mening.

Et indmuret kabel, eller et kabel der er umuligt (meget svært) at
skifte, så giver det da ret god mening.

/Hauge

Fra : Preben

Dato : 16-01-11 18:25

Den 16.01.2011 kl. 17:29 skrev Hauge <hauge@cutsmart-tech.dk>:

> Et indmuret kabel, eller et kabel der er umuligt (meget svært) at
> skifte, så giver det da ret god mening.

Der er vel ingen, der er så ubegavede, at de murer et kabel inde i stedet
for at lægge det i et rør?

--
mvh/Preben

Fra : Klaus H

Dato : 16-01-11 20:42

Preben wrote:

> Der er vel ingen, der er så ubegavede, at de murer et kabel inde i
> stedet for at lægge det i et rør?

Eller har sømmet det fast på fodlisten, hvorefter der for eksempel er opsat et klædeskab der, ikke uden meget besvær, kan flyttes?

Klaus H