Lille printer problem
Fra : Elmer Fjort

Dato : 09-01-11 19:10

Hej.

Jeg har et mindre problem med min printer, eller måske rettere programmet
til printeren.

Printeren er en Canon prixma 4700.

Hvis jeg vil printe på en cd/dvd kan jeg i programmet til printeren bestemme
hvor stort hullet i midten skal være.
Der står at " innner size cannot be less than 17mm"
Det fik jeg også til at fungere med min gamle printer, men her kan jeg ikke
på nogen måde få det ned under 33 mm.

Så mit spørgsmål er: Har andre haft samme problem og hvad har I gjort for at
løse det?

Elmer

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-01-11 21:19

"Elmer Fjort" <Whoknows@whocares.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke på nogen måde få det ned under 33 mm.
>
> Så mit spørgsmål er: Har andre haft samme problem og hvad har I gjort for

File-Select paper-New
Sæt outer til max og inner til min og du er kørende.
Derved laves en ny skabelon.

Kurt

Fra : Elmer Fjort

Dato : 10-01-11 11:34

"Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Elmer

File-Select paper-New
Sæt outer til max og inner til min og du er kørende.

Det er lige præcist det som jeg har forsøgt, men uanset hvor meget jeg
forsøger, så kan den indre cirkel ikke komme
under 33 mm.

Tænkte lige på om man kunne åbne selve filen og rette i værdierne derinde.
nogen som har erfaring med det??

Elmer

Fra : jk

Dato : 10-01-11 12:10

On Mon, 10 Jan 2011 11:33:52 +0100, "Elmer Fjort"
<Whoknows@whocares.com> wrote:

> [...]
>under 33 mm.
>
>Tænkte lige på om man kunne åbne selve filen og rette i værdierne derinde.

Programmet CD-label-print er uændret siden 2008.
http://software.canon-europe.com/software/0030999_0010759.asp?model=

men kunne det ikke tænkes, at du skal afinstallere programmet, og
installere igen, nu hvor du har skiftet printer ?

mvh

John

Fra : Elmer Fjort

Dato : 10-01-11 12:36

"jk" skrev i meddelelsen news:s5qli6p0nojjmfebv2g7c9jafihu60vi8r@4ax.com...

> [...]

men kunne det ikke tænkes, at du skal afinstallere programmet, og
installere igen, nu hvor du har skiftet printer ?

Det er en lidt lang historie. Min gamle printer kunne godt findes af
computeren, men ikke kommunikere med den.
Derfor troede jeg at det var printeren som var defekt. Ny printer blev
indkøbt, men samme fejl viste sig der.
Fik så at vide det var Southbrigden på bundkortet som var blevet defekt, og
kun få dage efter døde den gamle computer med et suk -
snarere sov den stille ind. Ville ikke vækkes til live igen.
Ny maskine blev indkøbt og printeren blev sat til, og alt fungerer fint
bortset fra denne lille ting.

Men det kunne da være at jeg skulle forsøge at installere det gamle program
igen og se om det virker.

Elmer

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-01-11 12:49

"Elmer Fjort" <Whoknows@whocares.com> skrev i meddelelsen
> Ny maskine blev indkøbt og printeren blev sat til, og alt fungerer
> fint bortset fra denne lille ting.

Det er kun muligt, når man laver en ny skabelon, men ikke når man ændrer
en eksisterende, så det er vigtigt, at du laver en ny skabelon.

Jan

Fra : jk

Dato : 10-01-11 12:50

On Mon, 10 Jan 2011 12:35:46 +0100, "Elmer Fjort"
> [...]

>bortset fra denne lille ting.
>
>Men det kunne da være at jeg skulle forsøge at installere det gamle program

Har haft en Canon i865, og så vidt jeg husker, kom jeg heller ikke
under 33 mm, da jeg brugte det for et par år siden. Men den printer
døde, og jeg har nu en samsung farvelaserprinter, uden mulighed for at
printe på CD. Men jeg har lightscribe i brænderen. Det er S/H, og jeg
har aldrig brugt det. Dyre skiver.

mvh

John

Fra : Max

Dato : 10-01-11 13:00

Hej Elmer

Jeg har en PIXMA iP 4700

Og bruger CD-LabelPrint version 1.4.1

Og på den måde der er nævnt øverst kan jeg oprette
en skabelon med det mindste hul på 17 mm.

Max

Fra : Elmer Fjort

Dato : 10-01-11 15:06

"Max" skrev i meddelelsen

Hej Elmer

Jeg har en PIXMA iP 4700

Og bruger CD-LabelPrint version 1.4.1

Og på den måde der er nævnt øverst kan jeg oprette
en skabelon med det mindste hul på 17 mm.

Max

Det er samme udgave jeg har installeret.
Og jeg har forsøgt at lave en ny skabelon, og det er stadigt ikke muligt at
få den indre cirkel ned under de 33 mm
Vil her en af dagene prøve at slette hele programmet og så prøve igen.

Elmer

Fra : Pico

Dato : 12-01-11 18:51

Den 10-01-2011 15:06, Elmer Fjort skrev:

> [...]
>
> Og bruger CD-LabelPrint version 1.4.1
>
> Og på den måde der er nævnt øverst kan jeg oprette
> en skabelon med det mindste hul på 17 mm.

Jeg har lige prøvet som beskrevet i de første første svar til dig, den
går fint ned til 17 mm. Jeg gemte den så som en skabelon der hedder
"lille hul".

--
MVH
Pico

[...]