At rense ens Canon Pixma printer hoved
Fra : Peter Olsen

Dato : 05-01-11 03:58

Hvis din Canon Pixma har stået stille i et godt stykke tid eller du ikke
har printet farver meget længe, så kan det ske at dyserne stopper til og
at det bliver noget underligt noget at se på at du printer ud.

Jeg har selv lige stået i den situation med min gamle MP600, men jeg fik
sgu liv i farverne igen med en rense metode jeg googlede mig til.

Det jeg gjorde var at jeg pillede printer hovedet ud og lod varmt vand
fosse direkte fra vandhanen ned på dyserne hvor patronerne sidder og
skiftede dernæst til dyserne på undersiden, sådan skiftede jeg frem og
tilbage i en 5 minutters tid og så farverne fosse ud af printer hovedet.

Så tørrede jeg printer hovedet af med et gammelt frotte viskestykke og
satte det retur i printeren, satte den til at køre rensning process og
justering af printer hovederne og der var liv i samtlige af farverne igen.

Sådan sparer du lige en 600-700kr på et nyt printer hoved til din
Canon Pixma printer

--
Peter Olsen

Fra : Preben

Dato : 05-01-11 08:28

Den 05.01.2011 kl. 03:58 skrev Peter Olsen <f@lask.com>:

> [...]
> igen.
>
> Sådan sparer du lige en 600-700kr på et nyt printer hoved til din

Og hvis den er stoppet helt til, så er metoden følgende:

2/3 kogt lunkent vand og 1/3 3-dobbelt salmiak. Lad printerhovedet stå i
denne opløsning i et døgn så dyserne lige er dækket, så er dyserne
garanteret rene.

--
mvh/Preben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-01-11 12:16

"Peter Olsen" <f@lask.com> skrev i meddelelsen
> men jeg fik
> sgu liv i farverne igen med en rense metode jeg googlede mig til.

Ja metoden var meget omtalt de første par år efter at Canon begyndte at
bruge chip, så brugere af de tidligere modeller kunne bruge patroner
uden chip til under en 10'er en sæson mere uden at skulle skifte til de
nye modeller

Her er et andet forslag fra dengang ("jeg" er ikke mig - men den, der
skrev det oprindelige indlæg, som tippet er taget fra):

For nyligt havde jeg problemer med min Canon i455 hvor det også var den
sorte patron der ikke virkede. Flere gange rensninger virkede ikke.
Heller
ikke fidusen med at sætte printerhovedet i vand natten over. Da der jo
ikke
var noget at tabe forsøgte jeg med flere metoder. Først hældte jeg noget
isopropylalkohol i et glas så det gik ca. 4 mm op i glasset. Heri satte
jeg
printerhovedet og lagde låget på og lod det stå til næste dag. Det
opløste
en masse farve fra patronen men hjalp ikke nævneværdigt. Dernæst
dryppede
jeg isopropylalkohol i dyserne (printerhovedet stod igen i glasset med
de 4
mm alkohol), og lod det stå natten over. Det virkede! Nu fungerer
printerhovedet igen som nyt. Gør forsøget. Det kan jo kun blive bedre
.

Jan

Fra : Peter Olsen

Dato : 06-01-11 14:20

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in

> [...]
> bruge chip, så brugere af de tidligere modeller kunne bruge patroner
> uden chip til under en 10'er en sæson mere uden at skulle skifte til de

De efterligninger jeg forresten købte af blæk til min er chippet, der er
heller ikke nogen som helst forskel på patronerne, andet end at der sidder
et andet klistermærke på dem.
Så umiddelbart ser det ud til at der er tale om original patroner, der så
bare er blevet fyldt op igen.

Koster en 20'er mindre stykket end de originale, så det er jo udenmærket,
men det er så set ud efter at det er med tysk moms, fordi jeg bestilte dem
i Tyskland.
Så der blev der så lige shoppet 20 patroner så der er blæk til et godt
stykke tid

--
Peter Olsen

Fra : Preben

Dato : 06-01-11 14:32

Den 06.01.2011 kl. 14:20 skrev Peter Olsen <f@lask.com>:

> [...]
> dem
> i Tyskland.
> Så der blev der så lige shoppet 20 patroner så der er blæk til et godt

Lidl sælger dem af og til. Med chip til kr. 35,- pr. stk.
--
mvh/Preben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-01-11 20:14

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news.vov2jygyqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
> [...]

> stykke tid

Lidl sælger dem af og til. Med chip til kr. 35,- pr. stk.

Jeg kan anbefale at søge på www.ebay.de. Der har jeg købt med chip helt ned
til 16-17 kr. og fragt er ikke nogen herregård.

Kurt