Program t update af Drivere ?
Fra : Jane

Dato : 04-01-11 04:13

Hej gruppe!
Hvilke programmer bruger I andre, når I vil opdatere jeres drivere, der er
mange 'fælder' outhere syntes jeg, de ser ud til at være gratis og man
taster glad side på side, når de så først har fået ens mailadresse, viser
sig det ofte på sidste side, at der også skal betales ?
Jane

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-01-11 08:13

Jane skrev:

> Hvilke programmer bruger I andre, når I vil opdatere jeres drivere

Det gør jeg aldrig.

--
Bertel

Fra : Henning

Dato : 04-01-11 08:27

On Tue, 4 Jan 2011 04:13:16 +0100, "Jane" <jornhansen_2@hotmail.com>
wrote:

>Hej gruppe!
>Hvilke programmer bruger I andre, når I vil opdatere jeres drivere, der er

Både HP, Dell og Lenovo har deres egne programmer til opdatering -
ganske gratis

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-01-11 09:01

> [...]

> taster glad side på side, når de så først har fået ens mailadresse, viser
> sig det ofte på sidste side, at der også skal betales ?

Det kommer vel an på hvad det er for et OS.

På min Macbook vælger jeg f.eks Software Update i Æble menuen.

Med Windows kan du søge efter driveropdateringer fra kontrolpanelet for
det pågældende hardware. Ellers klares det via Windows Update.

Linux, med de forskellige distro har tilsvarende muligheder.

Der er ingen grund til at hente drivers fra skumle 3. parts hjemmesider.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Mogens

Dato : 04-01-11 09:24

Den 04-01-2011 04:13, Jane skrev:
> [...]
> man taster glad side på side, når de så først har fået ens mailadresse,
> viser sig det ofte på sidste side, at der også skal betales ?

Evt. Secunia Personal Software Inspector

Gratis og findes her: http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

Mogens

Fra : jk

Dato : 04-01-11 10:14

wrote:

> [...]
>taster glad side på side, når de så først har fået ens mailadresse, viser
>sig det ofte på sidste side, at der også skal betales ?

Det behøver jeg ikke. Jeg bruger et bundkort af et eller andet
fabrikat. Så kigger jeg på deres hjemmeside, om der er kommet nye
drivere. Det samme med grafikkortet.
Men reelt er der ikke problemer med opdatering af drivere. Hvorfor
skulle de ikke fortsat virke ? If it ain't broken, don't fix it.

Noget andet er programmerne:
- antivirus
- flash (i browsere)
- java (til netbank f.eks.)
- pdf læser

Programmerne har deres egen opdaterings-bankepå-metode.
Det var om windows (7).

I linux er alt helt automatisk opdaterende, næsten.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-11 11:59

Den 04/01-2011 klokken 04:13, skrev
i <4d22904e$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> [...]
> man taster glad side på side, når de så først har fået ens mailadresse,
> viser sig det ofte på sidste side, at der også skal betales ?

Jeg er den dovne type, så jeg har betalt mig fra det
<http://www.uniblue.com/da/software/driverscanner/>
Koster i øjeblikket ca 25 Euro.

Den checker tilsyneladende alle drivere på maskinen, og kan opdatere alle.

På hjemmesiden kan man køre en gratis scan. Men skal evt. opdateringer
udføres automatisk, må man betale for programmet.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-01-11 15:04

Jane skrev:

>Hvilke programmer bruger I andre, når I vil opdatere jeres drivere,

Mozilla Firefox

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thore

Dato : 05-01-11 15:05

wrote:

> [...]
>taster glad side på side, når de så først har fået ens mailadresse, viser
>sig det ofte på sidste side, at der også skal betales ?

If it ain't broke, don't fix it...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-01-11 17:18

Thore skrev:

>If it ain't broke, don't fix it...

Så ved man hvorfor der kommer så mange vigtige opdateringer til windows

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thore

Dato : 07-01-11 15:31

On 06 Jan 2011 16:18:16 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Så ved man hvorfor der kommer så mange vigtige opdateringer til windows

Nu var det ikke et spørgsmål om Windows Update men om driver-update.
Det eneste der i den sammenhæng (imo) er relevant er vel
grafikkort-drivere, der kan "tune" hastigheden m.v. på grafikkortet (i
spil/video-øjemed). Man husker at beholde den gamle driver til
re-installation, hvis alt andet går galt...

Er der lyd fra lydkortet, internetforbindelse via netværkskortet m.v. er
der vel ikke den store begrundelse for at opdatere driveren?

Har da set dusinvis af tilfælde, hvor folk via Windows Update hentede
SP2 og installerede... hvorefter der ingen lyd var, hvis man havde et
Realtek HD lydkort på mainboardet...

I de tilfælde hvor der er en ydelsesmæssig forbedring, er der
selvfølgelig en god grund...