Kabinet til ide harddiske
Fra : Hagar

Dato : 30-12-10 23:11

Hej i gruppen

Jeg er ved at opgradere min maskine og er rendt ind i et lille problem.

Jeg har 5 ide harddiske jeg gerne vil beholde, og de bruges kun til lager af
det jeg sidder og laver. Disse drev kan jeg ikke bruge alle i det nye jeg
har bestilt, måske en enkelt eller to. Findes der ikke en smart løsning til
dette, til en billig penge, så jeg kunne smide alle disse ide harddiske i et
og samme kabinet, og så tilslutte det via usb eller andet. Jeg har ikke
behov for lynets hastighed eller det halve, bare jeg kan få adgang til mine
data.

Kim

Fra : Max

Dato : 30-12-10 23:38

Hej Hagar

> via usb eller andet. Jeg har ikke behov for lynets hastighed eller
> det halve, bare jeg kan få adgang til mine data.

Det billigste er nok at købe billige USB HD boxe og så samle
dem via en USB hub.

Max

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-12-10 00:05

Max skrev:

> Det billigste er nok at købe billige USB HD boxe
> og så samle dem via en USB hub.

Det er også mit bud.

I dag bruger man Sata-diske i maskinerne, og i
mange tilfælde er der ikke engang en IDE-port på
det nye bundkort.

Data på IDE-diske kan dog fortsat anvendes med
sådan en boks.

Jeg vil dog anbefale at tage backup af det hele,
inden der gøres noget som helst - det er dumt at
miste alle sine feriebilleder.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 31-12-10 12:17

Hagar wrote:
> [...]
> disse ide harddiske i et og samme kabinet, og så tilslutte det via usb
> eller andet. Jeg har ikke behov for lynets hastighed eller det halve,

Der er flere muligheder.
Som Max skriver en USB-box hvor du kan bygge drevet ind i, men der fås
også løse USB-controllere der kan sættes på diskene efter behov. (bruger
selv sådan en)
Endelig findes der adaptere der interfacer en IDE-disk til en SATA
controller på bundkortet.
Jeg har endnu ikke set nogen USB-box hvor der kan tilsluttes flere diske
på en gang selvom det kunne være smart.

Noget mere avanceret der samler flere/alle diske i eet kabinet kunne
være en NAS-disk controller der sidder på et netværk - eller bygge en
aflagt PC om til at huse diskene og bruge den som NAS - hvad enten den
så skal forsynes med ekstra IDE-controllere til at sætte i et PCI-slot
eller bruge en adapter fra SATA til IDE på hver disk.

Noget andet er om det overhovedet kan betale sig i forhold til diskenes
størrelse når man får 500BG for 500,-Kr, selvom diskene engang har været
møgdyre. Aldi, Bilka og El-Giganten m.fl. har ofte tilbud på 500 - 1000
GB USB-diske til ca lige så mange kroner.

Problemet skulle da lieg være at rulle data fra de gamle diske til de nye.

/Lars

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 31-12-10 12:38

Hagar kom med følgende:

http://kortlink.dk/8k5q

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-10 14:10

Den 31-12-2010 12:38, Brian Vestergaard skrev:
> Hagar kom med følgende:

> http://kortlink.dk/8k5q

Så er det lidt billigere hvis det kan være Sandberg
http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-Multi-Hard-Disk-Link

Fra : Leif Neland

Dato : 03-01-11 20:04

Den 31-12-2010 14:10, Paul Østerby Sørensen skrev:

> Så er det lidt billigere hvis det kan være Sandberg
> http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-Multi-Hard-Disk-Link

Der er nu ikke meget kabinet i det produkt. Jeg vil ihvertfald nødig
have en fuglerede med 5 ide-diske, 5 USB-Multi-Hard-Disk-Link, en
6-stiks 230v skinne, 6 poweradaptere, en usb-hub og 12 kabler

Leif

Fra : Max

Dato : 31-12-10 14:13

Hej Hagar

> Jeg har 5 ide harddiske jeg gerne vil beholde, og de bruges kun til

Egentlig vil det vel være billigere at købe en stor HD i en USB box.

Max

Fra : Henning

Dato : 31-12-10 15:18

On Thu, 30 Dec 2010 23:11:25 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>behov for lynets hastighed eller det halve, bare jeg kan få adgang til mine

Jeg har en NOrthQ a la denne
http://komputer.dk/test/blandet-hardware/northq-harddisk-kabinet-nq-2900
stående, jeg ikke bruger mere. Du kan hente den i Kgs. Lyngby for
300,- uden diske, men med skuffer. Den er for klodset at sende.

Fra : Hagar

Dato : 31-12-10 19:39

[...]

Ja, så er det surt ar jeg bor på Bornholm, og er sneet inde
Jeg vil da lige høre med nogle af vennerne der over, om jeg kan få en af dem
til at komme forbi.

Kim

Fra : Hagar

Dato : 01-01-11 22:41

[...]

Hvis du sender mig de nødvendige oplysninger til at finde dig, så her jeg en
der gerne vil komme og hente og betale.
Min mail-adresse virker.

Kim

Fra : Henning

Dato : 01-01-11 16:59

On Sat, 1 Jan 2011 22:40:57 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
>300,- uden diske, men med skuffer. Den er for klodset at sende.
>
>Hvis du sender mig de nødvendige oplysninger til at finde dig, så her jeg en

Jeg har sendt dig en mail

Fra : Henning

Dato : 07-01-11 17:52

> [...]

>300,- uden diske, men med skuffer. Den er for klodset at sende.
>
>Hvis du sender mig de nødvendige oplysninger til at finde dig, så her jeg en

Jeg sendte dig en mail for en uge siden, men har ikke hørt fra dig?

Fra : Hagar

Dato : 08-01-11 10:38

> [...]
>der gerne vil komme og hente og betale.
>Min mail-adresse virker.

Jeg sendte dig en mail for en uge siden, men har ikke hørt fra dig?

Det beklager jeg dybt, gider du at sende den igen, for jeg tror jeg er
kommet til at slette den.

Kim

Fra : Henning

Dato : 12-01-11 16:59

On Sat, 8 Jan 2011 10:38:01 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

>Jeg sendte dig en mail for en uge siden, men har ikke hørt fra dig?
>
>Det beklager jeg dybt, gider du at sende den igen, for jeg tror jeg er
>kommet til at slette den.

Stadig ikke hørt fra dig - hvis du ikke er interesseret bedes du gi'
besked, så sælger jeg den til anden side.

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-01-11 00:43

Henning skrev:

> Stadig ikke hørt fra dig - hvis du ikke er
> interesseret bedes du gi' besked, så sælger jeg
> den til anden side.

Puh, jeg hader også den slags, hvor folk ikke kan
beslutte noget, og undskylder sig med at de ikke
har modtaget noget som helst

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk