Hjælp Til Server Harddisk Formatering Syst~
Fra : Lars S. Jensen

Dato : 19-12-10 12:03

Hejsa

Når jeg ska gøre min nye Server Harddisk klar ,
så bliver jeg bedt om at vælge enten EXT3 eller EXT4 , hva er bedst og mest
stabil ????

Jeg har læst fra de forskellige Forrummer ,

at EXT4 virkelig er meget ustabil og ikke er kompatibel med alle harddiske
..... - Er det rigtig ????

Så hva vil i råde mig til at vælge ????

Med Venlig Hilsen

Lars

Fra : Henning

Dato : 19-12-10 20:13

On Sun, 19 Dec 2010 12:03:21 +0100, "Lars S. Jensen"
<lars-s-j@post4.tele.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Når jeg ska gøre min nye Server Harddisk klar ,
>så bliver jeg bedt om at vælge enten EXT3 eller EXT4 , hva er bedst og mest
>stabil ????
Hvilken server, hvilket OS - det er ikke meget du fortæller

>Jeg har læst fra de forskellige Forrummer ,
>
>at EXT4 virkelig er meget ustabil og ikke er kompatibel med alle harddiske
>.... - Er det rigtig ????
>
>Så hva vil i råde mig til at vælge ????

Tja, så er svaret vel lige til højrebenet?

Under alle omstændigheder får du ikke meget hjælp i en hardwaregruppe,
prøv i stedet en linux/unix-gruppe? Læs på www.usenet.dk eller spørg i

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-12-10 00:07

> så bliver jeg bedt om at vælge enten EXT3 eller EXT4 , hva er bedst og mest
> stabil ????

Ext3 er gennemtævet og gennemprøvet over lang tid. Ext4 er ikke.

På et server-setup har du givetvis ikke brug for den ekstra speed Ext4 kan give.

> at EXT4 virkelig er meget ustabil og ikke er kompatibel med alle harddiske
> .... - Er det rigtig ????

Nej.

> Så hva vil i råde mig til at vælge ????

Ext3 - af den simple grund jeg er konservativ hvad den slags angår

Men hvis du har brug for den ekstra hastighed i Ext4 så kan du roligt vælge denne.

Ovenstående er skrevet ud fra et generelt Linux-setup.

--
// Martin