Printer problem
Fra : Elmer Fjort

Dato : 18-12-10 11:43

Vi har lige monteret en helt ny printer, en Canon iP4700.

Printeren fungerer som sådan godt nok, men så alligevel ikke.

Printer jeg noget ud på almindeligt papir, ser det godt nok ud, men bruger
jeg fotopapir(blankt)
eller printer på en cd/dvd, er en af de sorte farver ikke med.
Printeren kommer ikke med nogen meddelser om at noget er galt.

Kan man nogen steder gå ind og regulere mængden af farve??

Eller det er måske blot en bytter?

Elmer

Fra : Pico

Dato : 18-12-10 13:53

Den 18-12-2010 11:42, Elmer Fjort skrev:
> [...]
> Printeren kommer ikke med nogen meddelser om at noget er galt.
>
> Kan man nogen steder gå ind og regulere mængden af farve??

Når du løfter låget op så farvepatronerne kørere ud i midten, lyser
alle 5 patroner så som tegn på de er OK ?
Du skriver også at en af de sorte farver ikke er med, jeg er i tvivl om
begge sorte patroner bruges ved farveudskrivning.
Du har selvfølgelig renset og grundig renset et par gange ?

Min kørere bare perfekt, det hjælper selvfølgelig ikke dig.

--
MVH
Pico

Fra : Elmer Fjort

Dato : 18-12-10 22:59

"Pico" skrev i meddelelsen

> [...]
Du har selvfølgelig renset og grundig renset et par gange ?

Min kørere bare perfekt, det hjælper selvfølgelig ikke dig.

Alt virker tilsyneladende helt normalt.
blot er den ene - sandsynligvis - den store sorte blækpatron ikke med.

Elmer

Fra : Pico

Dato : 19-12-10 00:30

Den 18-12-2010 22:58, Elmer Fjort skrev:

> [...]
>

> Alt virker tilsyneladende helt normalt.
> blot er den ene - sandsynligvis - den store sorte blækpatron ikke med.

Du har været inde i Egenskaber for iP4700/fanebladet Vedligeholdelse og
gennemført de muligheder der er for rensning, justering osv. ?
--
MVH
Pico

Fra : Elmer Fjort

Dato : 19-12-10 13:02

"Pico" skrev i meddelelsen

> [...]
Du har været inde i Egenskaber for iP4700/fanebladet Vedligeholdelse og
gennemført de muligheder der er for rensning, justering osv. ?

Det kunne se ud til at jeg fik løst problemet.
Det var den lille sorte blæk patron der drillede.
Lavede nogle rensninger, uden den ønskede effekt, men efter en "grundig
rengøring"
lykkedes det at få den med.
Virker blot helt tosset at man skal rense noget som aldrig har været brugt.

Elmer

Fra : Pico

Dato : 19-12-10 13:03

Den 19-12-2010 13:01, Elmer Fjort skrev:

> [...]
> lykkedes det at få den med.
> Virker blot helt tosset at man skal rense noget som aldrig har været brugt.

Ja det lyder skørt, men bare du har fået det til at virke

--
MVH
Pico

Fra : Leif Neland

Dato : 19-12-10 13:08

> [...]

> lykkedes det at få den med.
> Virker blot helt tosset at man skal rense noget som aldrig har været brugt.

Et af problemerne med en blækprinter.
Jo mindre den bliver brugt, jo mere blæk skal man bruge på at rense
dyserne for størknet blæk.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 19-12-10 22:34

"Leif Neland" skrev i meddelelsen

> [...]

> brugt.

Et af problemerne med en blækprinter.
Jo mindre den bliver brugt, jo mere blæk skal man bruge på at rense

Jo, det er rigtigt, men når der aldrig har været blæk i den før, burde der
jo ikke være noget som skal
renses af først.
Det var ihverfald ikke det som først kom i mine tanker

Elmer