En 3. skærm. Kan man det
Fra : Simsalabim

Dato : 14-12-10 16:44

Jeg har lige nu 2 skærme tilsluttet og et GeForce 9400 grafikkort i min PC
Nu har jeg en 3. skærm der bare står og laver ingenting.
Hvad skal der til for at den også kan køre som 3. skærm. Den skal gerne
udvide skrivebordet og ikke bare kopiere en af de andre skærme.
Kan jeg smide et ekstra grafikkort i eller skal jeg købe et kort med 3
udgange.
/Carsten

Fra : Ivar

Dato : 14-12-10 22:50

Simsalabim skrev:

> Kan jeg smide et ekstra grafikkort i eller skal jeg købe et kort med 3
> udgange.

Det er afhængigt af operativsystem og drivere.

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-12-10 23:53

Ivar skrev:

> jeg købe et kort med 3 udgange.
>
> Det er afhængigt af operativsystem og drivere.

Det afhænger også af bundkortet. Enkelte bundkort
har 2 pci-express-udgange, her kan man i
princippet sætte 2 grafrikkort i, med hver 2 udgange.

Om det fungerer i praksis med 4 skærme, ved jeg
ikke - det må prøves en dag.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jens Petersen

Dato : 14-12-10 23:56

On Tue, 14 Dec 2010 16:43:32 +0100, "Simsalabim"
<carsten1962@hotmail.com> wrote:

> [...]
>udvide skrivebordet og ikke bare kopiere en af de andre skærme.
>Kan jeg smide et ekstra grafikkort i eller skal jeg købe et kort med 3

Du kan eventuelt bruge et USB grafikkort.

Windows kan arbejde med 10 skærme.
--
OV1A Jens

Sent from my desktop PC with a nice big screen and a real keyboard.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-12-10 14:55

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message

> Windows kan arbejde med 10 skærme.

De nyeste versioner op til 64 monitors.

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 15-12-10 14:56

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message

> Windows kan arbejde med 10 skærme.

Selv XP kan arbejde med mere end 10 skærme.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ulrik

Dato : 16-12-10 23:26

On 14-12-2010 16:43, Simsalabim wrote:
> [...]
> udvide skrivebordet og ikke bare kopiere en af de andre skærme.
> Kan jeg smide et ekstra grafikkort i eller skal jeg købe et kort med 3

Hvis det er til Windows, kan du eventuelt kigge på Matroxs grafikkort.
De laver kort (og drivere), som understøtter mere end 2 skærme, og giver
også mulighed for at vælge mere frit mht. skærmplacering mv. i forhold
til Windows' egen opsætningsmuligheder.

Mvh
Ulrik

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-12-10 05:47

> [...]

> udvide skrivebordet og ikke bare kopiere en af de andre skærme.
> Kan jeg smide et ekstra grafikkort i eller skal jeg købe et kort med 3

Der er en artikel i det seneste nummer af alt om Data - der udkom i
løssalg igår - på side 14, Lord of the screens, om hvordan man får 3
skærme på sin 'putter. AMD Eyefinity.

(Disclaimer: Jeg har kun lige skimmet artiklen).

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Simsalabim

Dato : 18-12-10 16:17

Tak for indslagene

Fra : N Dude

Dato : 21-12-10 01:54

Simsalabim wrote.:

> [...]
> gerne udvide skrivebordet og ikke bare kopiere en af de andre skærme.
> Kan jeg smide et ekstra grafikkort i eller skal jeg købe et kort med 3

Windows xp kan arbejde med op til ni seperate grafikkort. Jeg gætter på, at
7 kan det samme.

Med hensyn til skrivebord afhænger det af, hvordan grafikdriverne arbejder
sammen. Jeg fx. foretrækker gamle Number Nine kort til ekstra skærme. Min
grafikpc kører med fire skærme, min lydmaskine med tre skærme og min
videomaskine med tre + en videomonitor via mit videoredigeringskort.