USB-wifi/drev
Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-11-10 09:37

Findes der en usb-dims der "opfattes" som en disk, men i virkeligheden er
et "netkort", som giver adgang til en disk på et LAN?

Jeg har en DVB-C boks, hvor man kan tilslutte en USB-harddisk - men det
ville være rart også at have adgang til den tilsluttede disk via vores
LAN. Jeg har en NAS, så det ville være oplagt at disken sad i NAS'en, og
TV-boksen havde adgang til nettet - eller noget i den stil. Nogen der har
et bud på en løsning?

--
Thomas Jensen

Fra : jk

Dato : 18-11-10 14:42

On 18 Nov 2010 08:37:09 GMT, Thomas Jensen
<lianergoist@tj-software.dk> wrote:

> [...]
>TV-boksen havde adgang til nettet - eller noget i den stil. Nogen der har

Det er en god ide ! Men jeg tror dels, at det kræver noget software i
boksen, dels at det kræver en usb-udgang mere. Det sidste kan måske
klares med en usb-hub, men det første lader sig ikke lige gøre.

Jeg har en samsung blueray afspiller der har en usb-wifi dongle
monteret, hvorved den kan gå på lidt net, i begrænset udvalg, f.eks.
youtube, dvs et forprogrammeret internet-link i apparatet.

Jeg har også en router med trådløs med usb-udtag, hvorpå der kan
sættes en usb-harddisk, der kan shares.

Hvis nogen har en løsning, vil jeg da også gerne vide det.

Prøv evt. på forum på www.recorder.dk

mvh

John

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-11-10 16:01

On Thu, 18 Nov 2010 14:41:38 +0100, jk wrote:

> Hvis nogen har en løsning, vil jeg da også gerne vide det.

Okay, jeg faldt lige over noget brugbart.

http://www.infinitec.com/ium_drive/tech_specs.php

Jeg vil lige se om jeg kan finde noget der er lidt billigere, men det ser
da ud til at være brugbart.

--
Thomas Jensen

Fra : jk

Dato : 18-11-10 17:41

On 18 Nov 2010 15:00:47 GMT, Thomas Jensen

Det ser sjovt ud. Men dyrt med 130$.

mvh

John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-11-10 17:01

Thomas Jensen skrev:

> Findes der en usb-dims der "opfattes" som en disk, men i virkeligheden er
> et "netkort", som giver adgang til en disk på et LAN?

Det er ikke nødvendigt. Hvis der er adgang til LAN'et, er der
også adgang til at installere eksterne drev som netværksdrev på
en pc. Eneste ulempe er at den ved opstart brokker sig over at de
mangler hvis de ikke er tilgængelige.

Drevene vil få tildelt et bogstav og fungerer stort set som de
interne.

--
Bertel

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-11-10 17:59

On Thu, 18 Nov 2010 17:00:58 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er ikke nødvendigt. Hvis der er adgang til LAN'et, er der også
> adgang til at installere eksterne drev som netværksdrev på en pc.

Øh, jeg tror jeg fik forklaret mig lidt upræcist. Min DVB-C modtager har
en USB-indgang hvor man kan tilslutte en USB-stick/harddisk, men ikke et
netkort. SÃ¥ det jeg skal bruge er en USB-dims der siger "jeg er en usb-
disk" til TV-boksen, men i virkeligheden er en netværksklient, der henter
og skriver data fra/til min NAS.

--
Thomas Jensen