Canon MP640 udskrivning af manual hvordan
Fra : Jet

Dato : 16-11-10 08:58

http://www.canon.dk/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MP_series/MP640.aspx?faqtcmuri=tcm:81-679559&page=1&type=faq
Jeg har en manual på 156 sider i A4 PDF-fil. Jeg har både Reader,
Acrobat, FinePrint og mit spm.
Hvordan kan jeg automatisere således at jeg udskriver en bog i A5,
dvs. brug af 39 stk papir A4.
Slavemetoden er jo at udskrive side 156 - 1 på 1 side og vende papiret
og derefter side 2 - 155 osv.
Findes der ikke en beskrivelse hvordan jeg gør det nemmest ?

/jet

Fra : Max

Dato : 16-11-10 18:34

Hej Jet

> Findes der ikke en beskrivelse hvordan jeg gør det nemmest ?

Det nemmeste er da at have den i elektronisk form på computeren.

Ellers brug Adobe Reader og udskriv det de kalder flere sider pr.
ark og sats på at din printer understøtter duplex.

Max

Fra : Jet

Dato : 16-11-10 10:48

On 16 Nov., 19:34, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Jet

> Det nemmeste er da at have den i elektronisk form p computeren.
>
> Ellers brug Adobe Reader og udskriv det de kalder flere sider pr.
> ark og sats p at din printer underst tter duplex.
>
> --
> Mvh
> Max

Tak - Jeg skal gøre det ad 2 gange, nu har jeg fået siderne 156 - 1
osv på en A4 og
kan senere udskrive ulige og vende papiret(ligge siderne korrekt) og
så udskrive de lige sider.
smart - Tak Max.

/jet

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-11-10 20:51

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

osv på en A4 og
kan senere udskrive ulige og vende papiret(ligge siderne korrekt) og

Smart og smart. Du skulle have læst manualen inden du udskrev den Den
har indbygget duplex, hvilket betyder at du ved udskrivning bare fortæller
den, at den skal skrive duplex - så skriver den på begge sider af papiret og
i rigtig rækkefølge.

Kurt

Fra : Jet

Dato : 17-11-10 00:58

On 16 Nov., 21:51, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:

> [...]
> den, at den skal skrive duplex - så skriver den på begge sider af papiret og

Jeg troede ikke en MP640 kunne vende papiret "inde" i maskinen og
udskrive

Det vil jeg prøve ved lejlighed, dog ikke alle sider ( 156 ) en PDF-
fil på medfølgende CD-rom.

/jet

Fra : Kurd

Dato : 17-11-10 11:21

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i rigtig rækkefølge.
>
> Kurt

Jeg troede ikke en MP640 kunne vende papiret "inde" i maskinen og

Det er derfor, brugervejledningen er opfundet.

Fra : ABJ

Dato : 19-11-10 10:04

[...]

Når du har valgt "Udskrift" skal du vælge "Indstillinger" på fanen
"Sideopsætning" kan du klikke "Duplexudskrift" og "Udskriv fra sidste side"
så kører det bare

Fra : emjeppesen

Dato : 19-11-10 10:40

ABJ skrev:

>Findes der ikke en beskrivelse hvordan jeg gør det nemmest ?

Udskriv da de sølle 156 sider i A4.
Jeg tror ikke, du kan udskrive dem i baglæns rækkefølge, så du må selv
ordne dem efterfølgende.
Du kan vælge at få udskrevet 25 sider af gangen, så behøver du ikke
holde vagt ved maskinen.
Du kan vælge kladdeudskrift. Så bruger du ikke så meget blæk og det
går hurtigt at udskrive.

Hilsen emj

Fra : Jet

Dato : 19-11-10 06:02

On 19 Nov., 11:40, emjeppesen <emj@> wrote:

> Udskriv da de s lle 156 sider i A4.
> Jeg tror ikke, du kan udskrive dem i bagl ns r kkef lge, s du m selv
> ordne dem efterf lgende.
> Du kan v lge at f udskrevet 25 sider af gangen, s beh ver du ikke
> holde vagt ved maskinen.
> Du kan v lge kladdeudskrift. S bruger du ikke s meget bl k og det
> g r hurtigt at udskrive.
>
> Hilsen emj

Opgaven er løst på denne måde, da det var en 156 sider A4 manual på en
CD-rom, jeg ønskede i A5, først udprintede jeg til min Adobe-printer
PDF-fil i A4 liggende og som , hæfteudskrivning, startende med side
156 - 1.
Bagefter tog jeg filen, skrev alle ulige sider ud på MP640 og vendte
papiret korrekt og skrev derefter lige sider ud i en arbejdsgang.
Så foldede jeg manualen og tog en boremaskine med mindste bor og
borede 9 huller, derefter syede jeg uldgarn frem og tilbage en 3-4
gange og skar rent med en special kniv (den der ikke må ligge i en
bil)
Ved at have manualen på papir, kan jeg altid med en gul tushpen
markere det jeg ønsker.
Det er til min LG M2280DF-PZ købt i udlandet (rart at have med til TV
og PC), hvor der kun leveres CD-rom, med manualer på alle sprog,

/jet