Hvilken maskine til min svigerfar?
Fra : Atox

Dato : 14-11-10 08:20

Hej

Svigerfar og jeg sidder og leder lidt efter en ny stationær pc til
ham. Vi kigger lidt på:

http://www.fcomputer.dk/Systemer/Foeniks_Computer_AMD_Allround_PC

(Kommer til at koste 3900,- når han køber Win 7 med)

og på side 12-13 til 3999,-:

http://ipaper.ipapercms.dk/Elgiganten/

Han bruger den 60 % af tiden på kontor-lignende arbejde. Internet,
mails og sådan noget.
20 % af tiden på videoredigering med Pinacle Studios
20 % af tiden på spil som f.eks. Need for Speed

Er meget åbne for andre forslag til omkring 4000,- inkl. Win 7

Mvh
Anders

Fra : jk

Dato : 14-11-10 18:09

On Sun, 14 Nov 2010 07:20:04 -0800 (PST), Atox
<anderstoxvaerd@gmail.com> wrote:

> [...]
>20 % af tiden på spil som f.eks. Need for Speed
>
>Er meget åbne for andre forslag til omkring 4000,- inkl. Win 7

Det er da et kanon billigt tilbud, og godt.

En X2 er måske lidt lidt, men setup'et kan opgraderes med en X6 f.eks.
amd x6 1065T, der udkommer inden Jul, og kun bruger 95 watt.
http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=25229

Alle pensionister burde dog kunne klare sig med ubuntu med wine (for
kompatibilitet med windows spil og programmer):
http://www.linuxin.dk/node/17601

mvh

John

Fra : Atox

Dato : 14-11-10 10:57

On 14 Nov., 18:09, jk <johnknuhtse...@Mmail.dk> wrote:

> Det er da et kanon billigt tilbud, og godt.

Snakker du om tilbudet fra Elgiganten til 3999,-?

> En X2 er måske lidt lidt, men setup'et kan opgraderes med en X6 f.eks.
> amd x6 1065T, der udkommer inden Jul, og kun bruger 95 watt.http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=25229

Det er lidt sort snak for mig det der... Hvad mener du med X2 og X6?

> Alle pensionister burde dog kunne klare sig med ubuntu med wine (for
> kompatibilitet med windows spil og programmer):http://www.linuxin.dk/node/17601

Ubuntu???
Wine???

DET er russisk! ;)

Mvh
Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-11-10 19:34

Atox skrev:

> Snakker du om tilbudet fra Elgiganten til 3999,-?

Nej, han snakker om Føniks. Jeg har dårlige erfaringer med én
stationær HP-pc.

> Det er lidt sort snak for mig det der... Hvad mener du med X2 og X6?

Han snakker om CPU'en som han mener skal opgraderes til en X6.
(Jeg kender intet til de to CPU'er).

> Ubuntu???
> Wine???

Glem det.

Ubuntu er et Linux styresystem, og Wine gør at man kan få Linux
til at opføre sig næsten som Windows. Hvis din svigerfar kender
Windows i forvejen, så køb det styresystem.

Pensionisters levetid er begrænset.

Jeg er dog enig i at hvis han havde været på bar bund, så var
Ubuntu (uden Wine) et godt valg.

--
Bertel

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 14-11-10 21:01

> Nej, han snakker om Føniks. Jeg har dårlige erfaringer med én
> stationær HP-pc.

Så du synes også at Føniks er der der skal handles hvis det står imellem
de to maskiner?
(Jeg har i øvrigt en HP-bærbar. 3 år gammel og MEGET brugt. Har været
rigtig glad for den på nær den blanke skærm)

> Han snakker om CPU'en som han mener skal opgraderes til en X6.
> (Jeg kender intet til de to CPU'er).

Og hvad betyder det når det er en X2 og X6? Og hvordan opgraderer man?
Er det noget hardware man køber og sætter ind i den og så formatere
maskinen igen bagefter?

> Glem det.

Er hermed glemt!

Mvh
Anders - Der er logget på via en anden konto...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-11-10 20:28

Anders T. Nielsen skrev:

> Så du synes også at Føniks er der der skal handles hvis det står imellem
> de to maskiner?

Ja, men jeg ved ikke ret meget om moderne hardware. Selv havde
jeg afventet Aldis næste tilbud på en stationær Medion, men det
kan jo vare længe.

> Og hvad betyder det når det er en X2 og X6?

Aner det ikke.

>Og hvordan opgraderer man?

Man åbner kabinettet, flår den gamle CPU ud og propper den nye i
- idet man naturligvis først har sat sig ind i hvordan man skal
passe på med statisk elektricitet og computerhardware.

> Er det noget hardware man køber og sætter ind i den og så formatere
> maskinen igen bagefter?

Jeg har aldrig prøvet at skifte CPU. Jeg vil gætte på at maskinen
virker uden videre med en ny CPU.

--
Bertel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-11-10 22:47

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> (Jeg har i øvrigt en HP-bærbar. 3 år gammel og MEGET brugt. Har været
> rigtig glad for den på nær den blanke skærm)

Jeg kender flere som har HP standalone pc.er, og de kører upåklageligt, så
jeg ville ikke være bange for at købe den hos Elgiganten.

En X2 er en processor med 2 kerner (2 cpu.er i samme processor), en X6 har
så 6 kerner.
Ud fra hvad du skriver om din svigerfars behov, er der intet som kræver, at
han skal have 6 kerner. Han kan sagtens nøjes med 2. I HP.en er der en Intel
processor og den har også 2 kerner.

Som Bertel skriver kunne I også afvente det næste tilbud hos Aldi. Der får
man virkelig meget for pengene. I kan også gå ned i den lokale Aldi og se,
om ikke de har nogen af de tidligere tilbud på lager. I kan endda være
heldige, at de har nogen som er sat ekstra ned, idet de gerne vil af med dem
inden næste tilbud kommer.

Kurt

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 15-11-10 11:26

Den 14-11-2010 22:47, Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> han skal have 6 kerner. Han kan sagtens nøjes med 2. I HP.en er der en Intel

og en X6'er er så hutigere end en X2'er?

> [...]
> heldige, at de har nogen som er sat ekstra ned, idet de gerne vil af med dem

Jeg læste lidt i en tidligere tråd herinde at mange anbefalede pc'er fra
Aldi. en skrev at man evt. kunne putte et bedre grafikkort i deres
maskine. Er grafikkortet generelt bare sådan et standart-kort i de
maskiner? Vil det have nogen betydning for min svigerfar.

Mvh
Anders

Fra : emjeppesen

Dato : 15-11-10 12:21

Anders T. Nielsen skrev:

> [...]
>maskine. Er grafikkortet generelt bare sådan et standart-kort i de
>maskiner? Vil det have nogen betydning for min svigerfar.

Jeg tvivler på at det er nødvendigt at skifte grafikkort i en
Aldimaskine. De plejer ikke at fylde maskinerne med gammelt bras

Hilsen emj

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-11-10 12:30

On Mon, 15 Nov 2010 12:21:28 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

>Jeg tvivler på at det er nødvendigt at skifte grafikkort i en
>Aldimaskine. De plejer ikke at fylde maskinerne med gammelt bras

rent faktisk var lige grafikkortet et stort kritikpunkt ved den sidste
Aldi-maskine.

Fly

Fra : Kurd

Dato : 15-11-10 12:42

> rent faktisk var lige grafikkortet et stort kritikpunkt ved den sidste
> Aldi-maskine.
>
> Fly

Hver gang, der udkommer en ny Medion hos Aldi, er der en række selvsamlere,
der kritiserer, fordi de ærgrer sig over, at de kunne have fået det dobbelte
til det halve.

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-11-10 12:59

On Mon, 15 Nov 2010 12:41:57 +0100, "Kurd" <kurd@kurd.xy> wrote:

>Hver gang, der udkommer en ny Medion hos Aldi, er der en række selvsamlere,
>der kritiserer, fordi de ærgrer sig over, at de kunne have fået det dobbelte
>til det halve.

Det var faktisk en test, som jeg læste, hvor de synes, at det var lidt
for lidt af Aldi.

Fly

Fra : Kurd

Dato : 15-11-10 13:05

> Det var faktisk en test, som jeg læste, hvor de synes, at det var lidt
> for lidt af Aldi.
>
> Fly

Rent faktisk bør man måske se på maskinens pris og anmelde/kritisere i
forhold til prisen?

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-11-10 13:11

Efter mange tanker skrev Kurd:
> Rent faktisk bør man måske se på maskinens pris og anmelde/kritisere i
> forhold til prisen?

Man bør måske også kigge på grafikkortets ydelse, hvis man skal bruge
PC'en til nyere spil.

Fra : emjeppesen

Dato : 15-11-10 15:58

Per Nielsen skrev:

>Man bør måske også kigge på grafikkortets ydelse, hvis man skal bruge
>PC'en til nyere spil.

Det tror jeg faktisk ikke er rigtigt.

Hilsen emj

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-11-10 16:05

emjeppesen forklarede den 15/11/2010:
> Det tror jeg faktisk ikke er rigtigt.
>
> Hilsen emj

Det var ment generelt. Man kan sige meget godt om Medion maskinerne,
når man kigger på pris kontra kvalitet. Man får meget for pengene. Men
deciderede gamermaskiner er det nu ikke, men det har jo heller aldrig
været meningen

Fra : emjeppesen

Dato : 15-11-10 18:10

Per Nielsen skrev:

>Men
>deciderede gamermaskiner er det nu ikke, men det har jo heller aldrig
>været meningen

Nu er der jo stor forskel på Aldimaskiner. Min er f.eks. en særdeles
kraftig gamermaskine, og jeg spiller aldrig

Hilsen emj

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-11-10 19:41

On Mon, 15 Nov 2010 13:05:18 +0100, "Kurd" <kurd@kurd.xy> wrote:

>Rent faktisk bør man måske se på maskinens pris og anmelde/kritisere i
>forhold til prisen?

Rent faktisk er det det, de altid har gjort med Aldi-maskinerne; og de
var lidt skuffede.

Fly

Fra : Kenneth

Dato : 15-11-10 20:40

Kurd wrote:
> Rent faktisk bør man måske se på maskinens pris og
> anmelde/kritisere i forhold til prisen?

Ikke fra en kundes synspunkt. Der burde man kritisere maskinen
efter hvor god den er til at lave det man skal bruge den til.

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 07:45

Fly Christensen skrev:

> rent faktisk var lige grafikkortet et stort kritikpunkt ved den sidste
> Aldi-maskine.

Det er ikke et problem jeg har mærket noget til.

Jeg husker også kritikken af grafikkortet ved en af de foregående
maskiner. Den blev fremsat af folk der ikke troede at det var et
anerkendt grafikkort der sad i fordi Medion havde fået
speciallavet en serie der var bedre den som kritikerne anbefalede
at man skulle skifte til.

--
Bertel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-11-10 00:11

> og en X6'er er så hutigere end en X2'er?

Nej - sådan kan du ikke opgøre det.
En x6.er har 6 kerner og hvis din svigerfar har programmer, som kan udnyttet
flere kerner, kan det være en fordel. Hvis ikke, er det fuldstændig
ligegyldigt.
Der findes ikke meget på markedet p.t, som kan udnytte 6 kerner. Ved
videoredigering, vil jeg dog anbefale mindst 2 kerner, da flere
redigeringsprogrammer, kan udnytte en kerne for sig selv, og så kan man
bruge den anden samtidig til andre formål.
Nu har mange jo anbefalet dig Aldi pc.er, og som flere har anført plejer de
at have nogen stående tilbage, idet de nu plejer at få så mange hjem, at der
er et restlager, som plejer at stå i glasburet i butikken.
Her kan du se den sidste de havde på tilbud til 3.799 kr. Det er den som var
til salg 6. oktober.
http://www.medion.com/dk/
Måske har de den stadig i nogen butikker, og den mener jeg helt klart
opfylder de krav din svigerfader har. Der er også henvisning til en test,
hvor grafikkortet ikke betegnes som "gamer", men det er jo altid de sidste
nye, som man giver den betegnelse, og de koster ofte i nærheden af hele det
budget, du har til computeren. For et halvt år siden, var det pgl.
grafikkort formentlig nok til at blive betegnet som gamer kort, så det vil
være rigeligt til din svigerfar. Når man taler om gamer kort, så er det
virkelig nogen som sparker r.., og som de færreste har.
Jeg har selv en pc stående til børnebørnene med et grafikkort som er langt
fra det, som er i Aldi computeren, men alligevel er jeg ikke stødt på spil
endnu, som ikke kan køre på den og til stor tilfredshed for ungerne. De
behøver ikke at køre et spil i højeste opløsning, for at være tilfredse.
Det kan også være, at Aldi har nogen ældre stående, som rent faktisk har
endnu bedre specifikationer end ovenstående og måske til nedsat pris. Så
muligeheder skulle der være nok af. I min lokale Aldi har de flere
forskellige stationære og bærbare stående i glasburet, så muligheder skulle
der være nok af.

Kurt

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 16-11-10 09:33

Den 16-11-2010 00:10, Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> til salg 6. oktober.
> http://www.medion.com/dk/
> Måske har de den stadig i nogen butikker, og den mener jeg helt klart

Det burde være den her: http://dl.dropbox.com/u/671084/3800.jpg som jeg
fandt i min lokale Aldi.

Men hvorfor ikke vælge den jeg havde set hos Føniks?
http://www.fcomputer.dk/Systemer/Foeniks_Computer_AMD_Allround_PC

Kan se at Aldi har dobbelt så meget harddisk (ikke vigtigt for
svigerfar) og den fra Føniks har 1 GB mere ram.

Hvad gør den ene bedre eller dårligere end den anden?

Mvh
Anders

Fra : Kurd

Dato : 16-11-10 09:39

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og den fra Føniks har 1 GB mere ram.
>
> Hvad gør den ene bedre eller dårligere end den anden?

Den maskine, du linker til, kan i den linkede konfiguration ikke anvendes
til noget som helst.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 07:42

Anders T. Nielsen skrev:

> Jeg læste lidt i en tidligere tråd herinde at mange anbefalede pc'er fra
> Aldi.

Det gør jeg også.

> en skrev at man evt. kunne putte et bedre grafikkort i deres
> maskine.

Det er en gamer der vil have det sidste nye svineri af et
monstergrafikkort, der siger sådan. Medions grafikkort er
glimrende.

> Er grafikkortet generelt bare sådan et standart-kort i de
> maskiner?

Det kommer an på hvad du mener med standard. De svarer til dagens
standard for rigtig gode grafikkort.

> Vil det have nogen betydning for min svigerfar.

Ja. Det vil forøge prisen uden at han kan mærke forskel.

--
Bertel

Fra : Henning

Dato : 14-11-10 23:37

> [...]
<anderstoxvaerd@gmail.com> wrote:

>Hej
>
>Svigerfar og jeg sidder og leder lidt efter en ny stationær pc til

Jeg kan ikke sige det ofte nok - og mange vil gi' mig ret! Aldi, Aldi,
Aldi! Du får ikke mere for pengene end en Medion-pc fra Aldi- Prøv
den, lever den retur indenfor 30 dage hvis du ikke er tilfreds!

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 15-11-10 09:38

Den 14-11-2010 23:36, Henning skrev:

> Jeg kan ikke sige det ofte nok - og mange vil gi' mig ret! Aldi, Aldi,
> Aldi! Du får ikke mere for pengene end en Medion-pc fra Aldi- Prøv
> den, lever den retur indenfor 30 dage hvis du ikke er tilfreds!

Tror hellere jeg må kigge lidt efter Aldi-kataloget!
Ved I om maskiner plejer at blive revet væk? Er det sådan at man skal
stå i kø dernede 4 timer før de åbner?

Mvh
Anders

Fra : Kurd

Dato : 15-11-10 09:52

> Tror hellere jeg må kigge lidt efter Aldi-kataloget!
> Ved I om maskiner plejer at blive revet væk? Er det sådan at man skal stå
> [...]

I min lokale Aldi har de stadig stationære og bærbare fra de sidste 2-3
omgange.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 15-11-10 11:22

Den 15-11-2010 09:51, Kurd skrev:

> I min lokale Aldi har de stadig stationære og bærbare fra de sidste 2-3
> omgange.

Står de fremme i din butik, eller ved du bare de har dem ude bagved så
man skal spørge efter dem?
Tror jeg kører forbi en Aldi i dag for lige at tjekke om der skulle være
en pc.

Mvh
Anders

Fra : emjeppesen

Dato : 15-11-10 12:19

Anders T. Nielsen skrev:

>Står de fremme i din butik, eller ved du bare de har dem ude bagved så
>man skal spørge efter dem?

De står sikkert "ude bag ved"

Hilsen emj

Fra : Kurd

Dato : 15-11-10 12:43

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> De står sikkert "ude bag ved"
>
> Hilsen emj

Nå.

Fra : Kurd

Dato : 15-11-10 12:43

> [...]
> skal spørge efter dem?
> Tror jeg kører forbi en Aldi i dag for lige at tjekke om der skulle være

Her i byen (8500) står de i det aflåste glasbur inde i butikken.

Fra : Kurd

Dato : 15-11-10 14:49

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i en meddelelse

> "Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Her i byen (8500) står de i det aflåste glasbur inde i butikken.

Var lige i Aldi. Der var 5 (fem) forskellige pc'er at vælge blandt...

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 15-11-10 20:41

Den 15-11-2010 14:49, Kurd skrev:

> Var lige i Aldi. Der var 5 (fem) forskellige pc'er at vælge blandt...

Og jeg var en tur i MIN lokale Aldi. Her var der to:

Til 4300,-: http://dl.dropbox.com/u/671084/4300.jpg

Til 3800,-: http://dl.dropbox.com/u/671084/3800.jpg

Det ser for mig - der ikke er vildt pc-kyndig - ud til at den store
forskel på de to er at den ene har 4 GB ram og den anden har 3 GB. Han
vil vel gerne have mange ram når han skal redigere video?
Og så er den ene på 3 GHz mens den anden er på 2,6 GHz... og min
svigerfar vil vel gerne have mange GHz når han spiller spil?
(Der stod på Need for Speed som han meget gerne vil spille at kravene
til spillet er 3GHz)

Mvh
Anders

Fra : Kenneth

Dato : 15-11-10 20:52

Anders T. Nielsen wrote:
> [...]
> min svigerfar vil vel gerne have mange GHz når han spiller
> spil? (Der stod på Need for Speed som han meget gerne vil

Mht. afvikling af 3D programmer så skal der også kigges meget på
grafikkortet. At CPU er hurtig er ikke nok.

Hvilket NFS er det han tænker på?

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 15-11-10 21:24

Den 15-11-2010 20:51, Kenneth skrev:

> Hvilket NFS er det han tænker på?

HAr ingen anelse... Husker at ikonet var grønt...

Mvh
Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 07:52

Kenneth skrev:

> Hvilket NFS er det han tænker på?

Et af de tidligere NFS-spil så jeg hos en kammerat. Det kørte
fortræffeligt. Så opgraderede han til et gamergrafikkort, og så
dukkede der flere detaljer samt letpåklædte piger op. Med andre
ord indstiller spillet sig efter hvad grafikkortet kan trække.

Det samme gjorde det originale spil for længe siden. Da jeg købte
et ekstra grafikkort, kom der regn og smadrede insekter på ruden.

--
Bertel

Fra : Kenneth

Dato : 17-11-10 21:11

Bertel Lund Hansen wrote:
> Det samme gjorde det originale spil for længe siden. Da jeg
> købte et ekstra grafikkort, kom der regn og smadrede insekter
> på ruden.

Det er så længe siden at det første udkom, at jeg ikke kan huske
den detalje

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Henning

Dato : 15-11-10 23:07

> [...]
>
>Det ser for mig - der ikke er vildt pc-kyndig - ud til at den store
>forskel på de to er at den ene har 4 GB ram og den anden har 3 GB. Han

Den ene har AMD-processor, den anden Intel. Køb den billige, og sæt
evt. 1G ram mere i. Kører han 32bit Windows7 kan han alligevel ikke
udnytte mere end de 3G.

Fra : emjeppesen

Dato : 15-11-10 23:18

Henning skrev:

>Den ene har AMD-processor, den anden Intel. Køb den billige, og sæt
>evt. 1G ram mere i. Kører han 32bit Windows7 kan han alligevel ikke
>udnytte mere end de 3G.

Det er sikkert 32bit windows 7, der er præinstalleret, når der kun er
3 G ram i, så der er da ingen grund til at købe ekstra ram.

Hilsen emj

Fra : Kurd

Dato : 16-11-10 00:34

> Den ene har AMD-processor, den anden Intel. Køb den billige, og sæt
> evt. 1G ram mere i. Kører han 32bit Windows7 kan han alligevel ikke
> udnytte mere end de 3G.

For at sætte 1 GB mere i, skal der kasseres 1 GB RAM. Tåbeligt forslag.

Fra : Henning

Dato : 16-11-10 16:18

>For at sætte 1 GB mere i, skal der kasseres 1 GB RAM. Tåbeligt forslag.

Hvorfor er det tåbeligt? Nogle gange må man kassere for at
opgradere Alternativet er ikke at opgradere. Hiv 1G modulet ud og
sæt et 2G i i stedet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 07:48

Anders T. Nielsen skrev:

> Står de fremme i din butik, eller ved du bare de har dem ude bagved så
> man skal spørge efter dem?

Her i Horsens står de fremme i et særligt aflåst skab.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-10 16:40

Den 15-11-2010 09:37, Anders T. Nielsen skrev:

> Tror hellere jeg må kigge lidt efter Aldi-kataloget!
> Ved I om maskiner plejer at blive revet væk? Er det sådan at man skal
> [...]
Du skal da ikke vente på et Aldi katalog, du smutter bare lige ind her
http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+E4316/10014016A1?category=allround_pc
bestiller den du kan lide betaler og så er den der med posten

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 15-11-10 20:42

Den 15-11-2010 16:39, Paul Østerby Sørensen skrev:

> [...]
>
> bestiller den du kan lide betaler og så er den der med posten

Kigger på linket... takker:)

Mvh
Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 07:53

Paul Østerby Sørensen skrev:

> Du skal da ikke vente på et Aldi katalog,

Det kommer an på prisen. Medion sælges ikke andre steder lige så
billigt som i Aldi.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 07:48

Anders T. Nielsen skrev:

> Tror hellere jeg må kigge lidt efter Aldi-kataloget!
> Ved I om maskiner plejer at blive revet væk? Er det sådan at man skal
> stå i kø dernede 4 timer før de åbner?

De første fire maskiner måtte jeg stå i kø efter - eller rettere
jeg kom i god tid og stod forrest. Den sidste købte jeg i fred og
ro et par dage efter at tilbuddet var kommet. De havde én tilbage
her i Horsensafdelingen.

Men det er jo ikke til at vide.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 16-11-10 13:00

Bertel Lund Hansen skrev:

>Den sidste købte jeg i fred og
>ro et par dage efter at tilbuddet var kommet.

Den sidste jeg købte havde de kun fået 1 af. De regnede ikke med at
kunne sælge sådan et dyrt monster, men jeg skulle jo også kun have 1

Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 17:17

emjeppesen skrev:

> Den sidste jeg købte havde de kun fået 1 af. De regnede ikke med at
> kunne sælge sådan et dyrt monster, men jeg skulle jo også kun have 1

Var det det der svineri til 15'000 dask?

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 16-11-10 22:02

Bertel Lund Hansen skrev:

>Var det det der svineri til 15'000 dask?

Nemlig
Hilsen emj

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 15-11-10 10:08

Den 14-11-2010 16:20, Atox skrev:
> Hej
>
> Svigerfar og jeg sidder og leder lidt efter en ny stationær pc til
> ham. Vi kigger lidt på:
Bare et lille modspørgsmål - er du sikker på, at det skal være en stationær?
Generelt højere elregning, flere besværlige ledninger, tager mere plads,
kan ikke flyttes med hen til spisebordet eller sofaen osv...
Hvad er det konkret, en bærbar ikke kan?
Du kan sagtens sætte ekstern skærm, tastatur, mus til en bærbar, hvis
det skal være.

Jeg har selv klaret mig helt uden stationære siden ca. 2004 og ikke
savnet dem.

Mvh

Bjarne

Fra : emjeppesen

Dato : 15-11-10 11:06

Bjarne S Nielsen skrev:

>Hvad er det konkret, en bærbar ikke kan?

Det handler vel ikke kun om, hvad den kan/ikke kan.
Hvis manden bruger 20 % af sin computertid til at redigere video, så
skal der en heftig maskine med et heftigt grafikkort til, hvis han
skal være tilfreds. Hvis han alligevel skal have en ekstra skærm og et
ekstra tastatur, så er det så som så med fordelen ved blærbar.
Hvis han vil have samme computerkraft på en bærbar, som han
forholdsvis billigt kan få på en stationær, så er han let oppe i en
prisklasse på en bærbar, hvor han kan får 2-3 stationære til samme
pris.

Hilsen emj

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 15-11-10 11:20

Den 15-11-2010 10:07, Bjarne S Nielsen skrev:

> [...]
> det skal være.
>
> Jeg har selv klaret mig helt uden stationære siden ca. 2004 og ikke

Han er bare typen der ikke sidder med computeren ved spisebordet.... der
spiser man.
Og han sidder ikke med computeren ved sofabordet... Der ser man tv og
drikker kaffe.
Han har SLET ikke behov for at flytte rundt på sin pc. Han hygger sig
ved at sidde på kontoret.
Måske den højere elregning er et minus... men alt det andet er ligegyldigt.

Mvh
Anders

Fra : Uffeland

Dato : 15-11-10 14:56

> [...]
> at sidde på kontoret.
> Måske den højere elregning er et minus... men alt det andet er

Ved hvad du mener

Jeg har selv købt en bærbar 17", men fundet ud af jeg altid sidder ved samme
bord og at jeg snart skal have en større skærm pga. af mine "ældre" øjne.
Så min næste bliver en stationær med 24" skærm.

Bilka har også nogle gode tilbud men i den billige ende kan 1000 kr. ekstra
give meget power og grafik. Så vil han give 5K istedet for 4K , for han
rigtig meget mere ydelse for pengene.

Hilsen
Uffe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 07:56

Uffeland skrev:

> Jeg har selv købt en bærbar 17", men fundet ud af jeg altid sidder ved samme
> bord og at jeg snart skal have en større skærm pga. af mine "ældre" øjne.
> Så min næste bliver en stationær med 24" skærm.

Jeg har fire stationære og kommer aldrig til at sidde fast ved en
bærbar. Jeg købte en for at have muligheden for at flytte rundt,
men den står og samler støv.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 07:55

Bjarne S Nielsen skrev:

> Hvad er det konkret, en bærbar ikke kan?

Afvikle en simpel screensaver som Flurry. Det kører så langsom at
jeg vil gætte på det taget en dag at gøre billedet færdigt én
gang. Grafikkortet sætter virkelig en grænse for hvad de bærbare
kan klare.

--
Bertel

Fra : Kenneth

Dato : 17-11-10 21:43

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> at jeg vil gætte på det taget en dag at gøre billedet færdigt
> én gang. Grafikkortet sætter virkelig en grænse for hvad de

Grafikkortet sætter grænser for alle computere

Flurry virker ellers fint på begge mine bærbare.
De er begge to ved at være 4-5 år gamle, og den
ene tilmed med et skrammel onboard Intel chipsæt.

Med Venlig Hilsen
Kenneth Iversen

Fra : Atox

Dato : 16-11-10 12:39

On 16 Nov., 09:38, "Kurd" <k...@kurd.xy> wrote:

> Den maskine, du linker til, kan i den linkede konfiguration ikke anvendes
> til noget som helst.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hvorfor ikke det?
Tænker du på styresytem, så ville han købe den med win 7 og så vil den
koste 3900,-

Mvh
Anders

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 17-11-10 14:40

SÅ fik vi købt en Aldi-maskine.

Tak for hjælpen:)

Fra : Henning

Dato : 17-11-10 18:32

On Wed, 17 Nov 2010 14:39:58 +0100, "Anders T. Nielsen"
<anders2000toxvaerd@gmail.com> wrote:

>SÅ fik vi købt en Aldi-maskine.

Tillykke med det - hvilken model blev det?

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 17-11-10 19:20

Den 17-11-2010 18:31, Henning skrev:

> Tillykke med det - hvilken model blev det?

Tak...

Det blev den billige af de to...

http://dl.dropbox.com/u/671084/3800.jpg til 3799,- (eller også var det
3699,-. Husker det ikke helt)

Mvh
Anders

Fra : cykelsmeden

Dato : 17-11-10 19:34

Den 17-11-2010 19:20, Anders T. Nielsen skrev:

> Tak...
>
> Det blev den billige af de to...
>
> http://dl.dropbox.com/u/671084/3800.jpg til 3799,- (eller også var det
> 3699,-. Husker det ikke helt)
>
> Mvh
> Anders
Det er da vist også det mest gennemarbejdede gaveforslag til Svigerfar,
set i flere år

//finn

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 17-11-10 22:53

Den 17-11-2010 19:34, cykelsmeden skrev:

> Det er da vist også det mest gennemarbejdede gaveforslag til Svigerfar,
> set i flere år

Jeg kunne sagtens have fortsat;) Heldigvis er svigerfar ikke så
toldmodig, så NU skulle der bare købes en maskine!

Mvh
Anders