/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Switchbox - 2 PC'eren én skrm.
Fra : Palle


Dato : 05-11-10 15:19

Hey!

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget.

Ved I om man kan få en switchbox som kan fixe det således at man kan
bruge 2 PC'ere på en skærm?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle

 
 
Rado (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 05-11-10 15:28

On Fri, 05 Nov 2010 15:19:21 +0100, Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

>
>Ved I om man kan få en switchbox som kan fixe det således at man kan
>bruge 2 PC'ere på en skærm?

Søg på "KVM switch"



--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...

GiWeo (05-11-2010)
Kommentar
Fra : GiWeo


Dato : 05-11-10 16:56

Hej

>Ved I om man kan få en switchbox som kan fixe det således at man kan
>bruge 2 PC'ere på en skærm?

Hvorfor bruge en boks til det

Lagt de fleste skærme har mulighed for flere tilslutninger, fx både
VGA og DVI

Og så kan du skiftet input direkte i skærmmenuen


Kurd (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Kurd


Dato : 05-11-10 17:06


"GiWeo" <no@mail.here> skrev i en meddelelse
news:86a8d69hu983kaec9mbb54jiquvkoneecg@4ax.com...
> Hej
>
>>Ved I om man kan få en switchbox som kan fixe det således at man kan
>>bruge 2 PC'ere på en skærm?
>
> Hvorfor bruge en boks til det
>
> Lagt de fleste skærme har mulighed for flere tilslutninger, fx både
> VGA og DVI
>
> Og så kan du skiftet input direkte i skærmmenuen

STOP! Det må ikke være for let.



Rado (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 05-11-10 17:38

On Fri, 5 Nov 2010 17:06:11 +0100, "Kurd" <kurd@kurd.xy> wrote:

>
>"GiWeo" <no@mail.here> skrev i en meddelelse
>news:86a8d69hu983kaec9mbb54jiquvkoneecg@4ax.com...
>> Hej
>>
>>>Ved I om man kan få en switchbox som kan fixe det således at man kan
>>>bruge 2 PC'ere på en skærm?
>>
>> Hvorfor bruge en boks til det
>>
>> Lagt de fleste skærme har mulighed for flere tilslutninger, fx både
>> VGA og DVI
>>
>> Og så kan du skiftet input direkte i skærmmenuen
>
>STOP! Det må ikke være for let.
>

Det er nu faktisk lettere at kunne bruge samme tastatur og mus også, i
de fleste tilfælde.



--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...

Bertel Lund Hansen (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-11-10 17:44

Kurd skrev:

> > Og så kan du skiftet input direkte i skærmmenuen

> STOP! Det må ikke være for let.

Jeg kan skifte mellem analogt og digitalt input. Er det
løsningen?

Er der nogen der ved om der sker noget hvis to pc'er fodrer samme
skærm med signal samtidig? Jeg kan nemlig forbinde mine pc'er på
to måder til min skærm, og begge stik virker med det samme uden
omskiftning. Men det sker at jeg tænder de to pc'er samtidig, så
jeg har ikke turdet prøve hvad der sker hvis de er sat til
skærmen samtidig.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kurd (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Kurd


Dato : 05-11-10 17:51


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:huc8d69hspfeuh27kf24cee3dbn97dkv74@news.dotsrc.org...
> Kurd skrev:
>
>> > Og så kan du skiftet input direkte i skærmmenuen
>
>> STOP! Det må ikke være for let.
>
> Jeg kan skifte mellem analogt og digitalt input. Er det
> løsningen?
>
> Er der nogen der ved om der sker noget hvis to pc'er fodrer samme
> skærm med signal samtidig? Jeg kan nemlig forbinde mine pc'er på
> to måder til min skærm, og begge stik virker med det samme uden
> omskiftning. Men det sker at jeg tænder de to pc'er samtidig, så
> jeg har ikke turdet prøve hvad der sker hvis de er sat til
> skærmen samtidig.
>
Du kan sagtens sætte begge indgange til samtidigt og tænde to pc'er.
Elektronikken på de to indgange er 'altid' aktiv: Har du sat en pc til den
analoge indgang, og kører du med en anden pc på den digitale indgang og
viser skærmbilledet herfra, så ved pc'en med den analoge indgang godt,
hvilken skærm, opløsning mv., der er tale om. Og hvordan kan jeg så vide
det, hvis skærmbilledet ikke vises: To skærme på én pc...



GiWeo (06-11-2010)
Kommentar
Fra : GiWeo


Dato : 06-11-10 09:55

Hej

>Er der nogen der ved om der sker noget hvis to pc'er fodrer samme
>skærm med signal samtidig? Jeg kan nemlig forbinde mine pc'er på
>to måder til min skærm, og begge stik virker med det samme uden
>omskiftning. Men det sker at jeg tænder de to pc'er samtidig, så
>jeg har ikke turdet prøve hvad der sker hvis de er sat til
>skærmen samtidig.

Hos mig virker det fint

Jeg her en PC opå med HDMI og en anden PC på med DVI

Min skærm er en Acer et eller andet - men en "input" kanp på fronten.

Den giver jeg et kørt tryk, så "surfer" den videre mellem HDMI, VGA,
DVI indtil den finder et signal.


Bertel Lund Hansen (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-11-10 23:06

GiWeo skrev:

> Den giver jeg et kørt tryk, så "surfer" den videre mellem HDMI, VGA,
> DVI indtil den finder et signal.

Hvad sker der hvis begge pc'er er tændt?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

GiWeo (06-11-2010)
Kommentar
Fra : GiWeo


Dato : 06-11-10 09:54

Hej

>STOP! Det må ikke være for let.

når nej, det havde jeg glemt


Joeb (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Joeb


Dato : 05-11-10 17:51

Du kan blandt mange få denne her

Mvh. JL

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=switch+trendnet&sp=all&pid=38915

"Palle" <palle@ducktrucks.dk> skrev i meddelelsen
news:palle-F75F61.15192105112010@news.dotsrc.org...
> Hey!
>
> Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget.
>
> Ved I om man kan få en switchbox som kan fixe det således at man kan
> bruge 2 PC'ere på en skærm?
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards
> Palle


ABJ (06-11-2010)
Kommentar
Fra : ABJ


Dato : 06-11-10 00:51


"Joeb" <Joeb@hot.dk> skrev i meddelelsen
news:4cd435e4$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
> Du kan blandt mange få denne her
>
> Mvh. JL
>
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=switch+trendnet&sp=all&pid=38915
>

Den kan sikkert ikke bruges, den har kun analog signal, og mus, keyboard er
med de runde stik, der er ingen USB.


Joeb (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Joeb


Dato : 06-11-10 18:28



"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i meddelelsen
news:4cd4984b$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Joeb" <Joeb@hot.dk> skrev i meddelelsen
> news:4cd435e4$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
>> Du kan blandt mange få denne her
>>
>> Mvh. JL
>>
>> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=switch+trendnet&sp=all&pid=38915
>>
>
> Den kan sikkert ikke bruges, den har kun analog signal, og mus, keyboard
> er med de runde stik, der er ingen USB.


Og ???

Der blev spurgt om 2 pc til en skærm, så den opfylder vist rigeligt
betingelserne


ABJ (07-11-2010)
Kommentar
Fra : ABJ


Dato : 07-11-10 15:40



>> Den kan sikkert ikke bruges, den har kun analog signal, og mus, keyboard
>> er med de runde stik, der er ingen USB.
>
>
> Og ???
>
> Der blev spurgt om 2 pc til en skærm, så den opfylder vist rigeligt
> betingelserne

Ja, hvis alle komponenter er forældede


Ivan V. Klattrup (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 07-11-10 15:59

ABJ skrev:

>Ja, hvis alle komponenter er forældede

Ligesom windows mail

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Rado (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 07-11-10 19:51

On Sun, 7 Nov 2010 15:40:03 +0100, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:

>
>
>>> Den kan sikkert ikke bruges, den har kun analog signal, og mus, keyboard
>>> er med de runde stik, der er ingen USB.
>>
>>
>> Og ???
>>
>> Der blev spurgt om 2 pc til en skærm, så den opfylder vist rigeligt
>> betingelserne
>
>Ja, hvis alle komponenter er forældede

Forældede og bedre. PS2 portene er klippestabile og problemfri, det
samme kan man ikke sige om USB.



--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...

ABJ (10-11-2010)
Kommentar
Fra : ABJ


Dato : 10-11-10 16:29


>>
>>Ja, hvis alle komponenter er forældede
>
> Forældede og bedre. PS2 portene er klippestabile og problemfri, det
> samme kan man ikke sige om USB.
> --
> Rado
>
det største problem ved den omtalte KWM switch er at den ikke kan skifte
digital monitorsignal.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407948
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste