Kabler til SATA
Fra : Vidal

Dato : 03-11-10 10:27

Pludseligt var min ene HD stået af og jeg opdagede
så at alle SATA-stikkene er en temmelig ynkelig
affære. De sidder og flaprer løst i alle stik, både
strøm og data.

Der er formodentligt kvalitetsforskel på den slags
og man kan vel købe nye kabler, men hvilke? Det er jo
ikke så let at kvalitetsbedømme et kabel på et foto.

Er der ikke én med lidt forstand på kvalitet, der kan
vise mig hen til nogle gode kabler?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Rado

Dato : 03-11-10 15:48

On Wed, 03 Nov 2010 10:27:15 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>ikke så let at kvalitetsbedømme et kabel på et foto.
>
>Er der ikke én med lidt forstand på kvalitet, der kan

Man kan få kabler med lås på, de falder ikke sådan uden videre af.
Bruger dem selv overalt:

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=72186

Ved dog ikke om man kan få noget lignende når det gælder
strømstikkene,

--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...

Fra : Robin

Dato : 03-11-10 22:24

Er det til at få fat i kabler der er mindre end 50cm i længde?

vj

Fra : Rado

Dato : 03-11-10 22:43

http://www.av-cables.dk/sata_kabel/standard_sata_kabel_490_da/

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-11-10 22:34

Robin wrote:

> Er det til at få fat i kabler der er mindre end 50cm i længde?

Prøv eBay.

Jeg har et par stykker som er leveret sammen med SATA-til-USB adaptere
o.lign., så de laves kortere end 50cm.

--
Jesper Lund