Ny gamer pc.
Fra : NewsLeecher User

Dato : 29-10-10 17:08

Hej alle :D

Jeg skal have købt en ny gamer pc og ville høre om i gad og kigge på
om mit setup er kombatibelt med hinanden. Og måske har i nogle
forslag der er kunne gøre maskinen bedre uden at den derved bliver
"markant" dyrere.

Bundkort har jeg valgt da jeg gerne vil køre SLI i nærmeste fremtid.

Cpu : Core i5 I5-760 8 MB ( Intel Boxed )

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4229803

Bundkort : Asus P7H57D-V EVO

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=715306

Ram : Kingston Value Ram 2 x 2 GB

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=447682

Harddisk ( C: drev ) : Intel X25-M Mainstream Solid State Drive -
34nm Product Line 80 GB

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=636140

Harddisk : Seagate Momentus XT ST95005620AS 500 GB

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4180920

Køler : Zalman CNPS 10X Performa

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=789636

Strømforsyning : ? Hvad skal der til for at trække sådan en maskine?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh WhiteD

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v4.0 Beta 20

Fra : Kurt Lund

Dato : 29-10-10 21:40

"NewsLeecher User" skrev i meddelelsen

[...]

Tjae den kræver ikke så stor en Strømforsyning da der ingen grafikkort er i
;)
Du er nød til skrive hvad for et GF du vil bruge for det er der kræver noget
af Strømforsyningen, uden GF kan du klare dig med en lille en på 250 Watt

Kurt

Fra : NewsLeecher User

Dato : 29-10-10 22:21

ahh sorry

har et Gigabyte GTX 460 og vil på et tidspunkt købe samme model og
køre dem i SLI

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : co@ch [4130]

Dato : 30-10-10 10:37

[...]

Mht ram ville jeg nok vælge bedre kvalitet...specielt hvis du vil clocke.
Valueram = bunden
Gode ram koster noget mere.

80GB er ikke meget til styresystem...den får du hurtigt fyldt op

min. 750Watt til SLI.
Seasonic fra www.mmvision.dk er en af de bedste PSU'er på markedet.
For iøvrigt kan jeg bedre li' ATI's crossfire teknologi...jeg synes du skal
prøve at kigge på den inden du vælger.

Mvh
Bri@n

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-10-10 11:39

co@ch [4130] skrev den 30-10-2010 11:36:
> Mht ram ville jeg nok vælge bedre kvalitet...specielt hvis du vil clocke.

Hvad opnår han ved at købe dyrere RAM, hvis han ikke vil clocke?

Fra : co@ch [4130]

Dato : 30-10-10 12:19

"Jens Jensen" skrev i meddelelsen

co@ch [4130] skrev den 30-10-2010 11:36:
> Mht ram ville jeg nok vælge bedre kvalitet...specielt hvis du vil clocke.

Hvad opnår han ved at købe dyrere RAM, hvis han ikke vil clocke?

----------------------

Større stabilitet.
Kingston HyperX 1333 er lavet til GamerPC og har bedre ydelse. Også selvom
både Value og HyperX køre 9-9-9 - 27 1,5v i hastighed
Samtidig er der større kompabilitet med motherboards end ValueRam
HyperX er kølet fra fabrik, det er Value ikke.
Merprisen vil være 300 - 400 kroner.

Men hvis der ikke skal o.clockes har det nok ikke den største betydning, da
brugeren nok aldrig rammer grænsen for Rammens kvalitet.

Mvh
Bri@n

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 30-10-10 22:45

"co@ch [4130]" skrev i meddelelsen
> Kingston HyperX 1333 er lavet til GamerPC og har bedre ydelse. Også selvom
> både Value og HyperX køre 9-9-9 - 27 1,5v i hastighed

Hvordan det? Hvis de kører med samme parametre kører de vel lige hurtigt...

> Samtidig er der større kompabilitet med motherboards end ValueRam

Er der?

> HyperX er kølet fra fabrik, det er Value ikke.

Har de brug for køling, eller er det bare for at få flere penge ud af
spillenørderne?
(Er selv spillenørd og har køleplader på mine ram men derfor kan man
godt tvivle lidt på effekten af dem)

mvh Frank

Fra : NewsLeecher User

Dato : 30-10-10 12:14

Hej Brian og tak for svaret.

Jeg har ikke tænkt mig at OC, men kigger lige på hvor stor
prisforskellen er :)

Den strømforsyning slår jeg lige op nettet, super :D

Og ja 80 g er ikke det vilde...måske jeg skulle tage en ekstra af
Seagate Momentus XT ST95005620AS 500 GB i stedet for. Det giver en
del mere plads og hastigheden mellem de to er formentlig ikke det
vilde :)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 30-10-10 23:01

> [...]
> Seagate Momentus XT ST95005620AS 500 GB i stedet for. Det giver en
> del mere plads og hastigheden mellem de to er formentlig ikke det

En SSD er lækker men dyr!! Hvis pris/GB ikke afskrækker dig, så gå efter en
SSD. Jeg er sikker på, at den er en del hurtigere end XT'en (check selv div.
tests).
Hmt. pladsen så overvej hvad du vil have liggende på den og hvad der fylder
betydeligt. Jeg har selv den nævnte SSD og har pt. 40 GB fri på den, men det
er også en rimelig frisk installation. Windows og alle programmer ligger på
den, mens mine spil (40 GB og stigende) ligger på en anden disk.

mvh Frank

Fra : NewsLeecher User

Dato : 31-10-10 18:11

Hej Frank.

Jeg holder mig til den Intels 80 g SSD disk som C: drev. Ikke så tit
jeg køber ny pc, når det så endelig skal være må det gerne rykke
lidt

--