Canon MP640 bruger ikke den store sorte pa~
Fra : Jet

Dato : 27-10-10 07:58

Canon MP640 bruger ikke den store sorte patron, men kun den lille dvs.
nu råber den igen på udskiftning.
Mit spm. hvordan opsætter jeg så den også tager sort farve fra den
store patron ?

/jet

Fra : Kenneth Hansen

Dato : 27-10-10 19:45

Den 27-10-2010 15:58, Jet skrev:
> [...]
> nu råber den igen på udskiftning.
> Mit spm. hvordan opsætter jeg så den også tager sort farve fra den

Den store patron er kun til sort udskrift altså hvis du skal printe
tekst på alm papir.

Printer du derimod billeder på photopapir bruger du den lille.
den ene patron er pigmenteret den anden er ikke og jeg kan ikke huske
hvilken det er.

håber du kunne bruge svare

Fra : Gamle

Dato : 27-10-10 20:18

Kenneth Hansen wrote:
> [...]
>
> Printer du derimod billeder på photopapir bruger du den lille.
> den ene patron er pigmenteret den anden er ikke og jeg kan ikke huske

Er det det der hos Canon printeren kaldes gråtoneudskrift? Man kan ikke
vælge andet.

Mvh
Torben

Fra : Jet

Dato : 27-10-10 13:46

On 27 Okt., 22:18, "Gamle" <cfs48...@post.cybercity.dk> wrote:

> Er det det der hos Canon printeren kaldes gråtoneudskrift? Man kan ikke
> vælge andet.
>
> Mvh
> Torben

Her hvad Canon skriver:

5 separate blækbeholdere
Canons system med 5 separate blækbeholdere bruger blækbeholdere, der
kan udskiftes individuelt, og minimerer derved blækspild. Fire
farvestofbaserede blækpatroner leverer fotoudskrifter i uovertruffen
kvalitet. En yderligere sort pigmentblæk leverer skarpe og tydelige
tekstdokumenter.

Det er den sidste sorte blækbeholder, der skal bruges til
tekstdokumenter og da det mest er tekstdokumenter jeg har udskrevet,
så må
jeg slå farverne fra og kun bruge den sorte, kaldes også
gråtoneudskift, men er sort - jeg kan gøre den sorte lidt lysere,
fordi jeg synes den
er for SORT .

/jet

Fra : Max

Dato : 28-10-10 08:22

Hej Jet

> jeg slå farverne fra og kun bruge den sorte, kaldes også
> gråtoneudskift, men er sort - jeg kan gøre den sorte lidt lysere,
> fordi jeg synes den er for SORT .

Mon ikke printeren opfatter gråtoneudskrifter som farver ?

--
Mvh Max

Fra : cykelsmeden

Dato : 28-10-10 09:56

Den 27-10-2010 21:46, Jet skrev:
> [...]
> jeg slå farverne fra og kun bruge den sorte, kaldes også
> gråtoneudskift, men er sort - jeg kan gøre den sorte lidt lysere,

Jeg har installeret min (godtnok HP) som 2 printere, den ene sat som
sh/hv bw-printer og den anden som farveprinter. SH printeren er standard
(da jeg oftest printer tekst) og jeg vælger så bare den anden hvis jeg
laver billeder.

//finn

Fra : Kenneth Hansen

Dato : 30-10-10 03:03

Den 27-10-2010 21:46, Jet skrev:

> [...]
> jeg slå farverne fra og kun bruge den sorte, kaldes også
> gråtoneudskift, men er sort - jeg kan gøre den sorte lidt lysere,

Så var jeg ikke helt på afveje. personligt fylder jeg selv mine patroner
igen det er meget billigere. så bor du i nærheden af Ribe kan jeg
sagtens fylde dem for dig :)